De basis is dus een stalen Giant Peloton frame uit ik schat begin jaren '90 (Iemand die dit kan verifiëren?), ongeveer zo oud als ik zelf (ben van '90)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Zal gebruikt worden als souplesse trainings/fun fiets, het budget is ook navenant
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Dit frame dus:
http://img26.imageshack.us/img26/4928/g ... nframe.jpg
Even snel wat in elkaar gestoken om een indruk te krijgen:
[img=http://img10.imageshack.us/img10/793/giantfix2.jpg]
De stuurpen is alleen een cm of 3 te kort, dus die wordt vervangen voor iets langers
Stuur is perfect; lekker smal (39cm) en klassieke vorm.
De zadelpen die erbij zat is een 26.0-26.1mm, maar die zit helaas wat te ruim..
Op mp vond ik al een paar potentiële vervangers, maar weet niet welke maat te nemen. Vond daar 26.4, 26.6, 26.8mm.. Met een schuifmaat kwam ik op 26.6-22.7, kan ik dan het best 26.4 of 26.6 nemen? Iemand die weet welke diameter in die tijd gangbaar was?
Moet ook nog een bout hebben om de zadelpen vast te zetten, waar zou ik zoiets kunnen vinden?
Het bracket van het frame lijkt een ander draadtype te zijn dan de trapas die ik heb, maar dat kan ook komen doordat het draad in het frame niet helemaal mooi meer is. Die moet dus nog even gefreesd worden bij de FM...
Waarschijnlijk is het BSA draad?
Omdat de bladen geklonken zijn zal ik nog wel een vd bladen eraf moeten slijpen/slopen
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Pedalen: speedplay's, omdat ik mijn raceschoenen aan wil kunnen.
De voorrem wordt een oude Weinmann, icm met oude shimano remgrepen met bruine rubbers
Fixie achterwiel laat ik denk ik bij M-gineering maken. Wil het liefst een flip-flop, om hem ook als singlespeed te kunnen gebruiken.
Bandjes worden michelin dynamics, omdat ze goedkoop zijn en bruine zijkanten hebben (lijkt me wel leuk staan bij het grijs en zilver).
Verzet ben ik nog niet helemaal uit, iig lekker licht, ben niet echt een stoemper
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Benieuwd of een fixie echt zo leuk is
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)