Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Kabelset voor Campagnolo

unlimited
Forum-lid

unlimited 12 mar 2009 16:40

Beste mensen,

Ik ben op het moment bezig met het uitzoeken van een opbouw voor mijn Scott racefiets. De vraag is nu wat ik doe met de kabelset. Standaard Campa of misschien de Jagwire Racer uitvoering.
Functionaliteit en duurzaamheid zijn 2 eisen die ik stel aan de onderdelen. Daarnaast wil ik mijn fietsje zo licht mogelijk maken, zonder excentrieke onderdelen te gebruiken. Dan is bv. 50 gram besparen op kabels die hetzelfde kosten mooi meegenomen. Niet datik hierdoor sneller fiets, maar dit is een geheel andere discussie ;)
Ik weet dat de Jagwire kabels lichter zijn, maar zijn ze goed te installeren en functioneren ze ongeveer hetzelfde als de Campa kabels?

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 12 mar 2009 18:21

Ja hoor, JW werkt prima!
Ik kan niet echt verschil merken tov echt Campa.
Rij momenteel trouwens met Activ8, gaat ook goed.
Less is bore

unlimited
Forum-lid

unlimited 12 mar 2009 20:02

Bedankt voor de inbreng Daniel.
Je hebt ook geen last ondervonden met installeren? Misschien minder compatibel?
Ik weet trouwens ook niet wat het gewichtsverschil is, maar zoals ik min of meer al zei, alles is meegenomen :D
Zelf heb ik nog nooit Campa gehad, dus ik kan uiteindelijk ook geen vergelijk maken... Maar ik wilde er even zeker van zijn dat ik niet voor onaangename verrassingen kom te staan :D

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 12 mar 2009 20:49

Geen verrassingen/problemen: alleen even kijken of je aansluiting hebt voor Campa, dat maakt het wel makkelijker ;-)
Less is bore

gene
Forum-lid

gene 13 mar 2009 01:59

Ik heb deze vraag ook ooit gesteld.

http://forum.fiets.nl/topic.asp?sort=&page=1&TID=26531

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 13 mar 2009 02:26

Hoi,

Weet iemand me te vertellen of the nieuwe 11S (low friction) kabels van Campa ook goed werken met een 10S Campa groep?

Heb trouwens eveneens goede ervaringen met Jagwire en Gore icm Campa.

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

robin_cubeams
Forum-lid

robin_cubeams 13 mar 2009 09:16

fdegrove schreef:Hoi,

Weet iemand me te vertellen of the nieuwe 11S (low friction) kabels van Campa ook goed werken met een 10S Campa groep?

Heb trouwens eveneens goede ervaringen met Jagwire en Gore icm Campa.

Ciao, ;)

bij mij voor geen meter, maar kan aan de montage liggen
hij slaat namelijk steeds een ersnelling over als ik de kabel strakker zet gaat hij weer niet tot de laatste en als ik hem losser zet schakelt hij weer niet af.

iemand suggesties?
CYCLOTEAM.NL
Cycling for a living planet
-----__o
---_\\ <,
--(_)/(_)

unlimited
Forum-lid

unlimited 13 mar 2009 10:07

Volgens een advertentie is dat niet compatibel: Klik

Citaat:
This cable kit is compatible with Campagnolo 9-speed and 10-speed systems, but is not compatible with 11-speed systems

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 13 mar 2009 10:54

Hoi,

Dat klopt uiteraard maar we dachten in omgekeerde richting.
Kan de 11S Low Friction kabel dienst doen in een 10S systeem?

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

anniversary
Forum-lid

anniversary 13 mar 2009 18:30

Unlimited schreef:Volgens een advertentie is dat niet compatibel: Klik

Citaat:
This cable kit is compatible with Campagnolo 9-speed and 10-speed systems, but is not compatible with 11-speed systems

Ik gebruik nochtans die kabels bij 11 speed zonder problemen.
Groetjes

unlimited
Forum-lid

unlimited 27 mar 2009 11:43

Even een update; ik heb namelijk mijn Jagwires gister geinstalleerd. Ging opzich redelijk, alleen de remkabel is behoorlijk stug. Stugger iig dan de Dura Ace kabel toen ik nog met Shimano reed.
De voorrem werkt perfect, alleen krijg ik de achterrem niet goed aan het functioneren. Had eerst een groot lusje, dit laterna wat kleiner gemaakt, mocht allemaal niet baten. De remblokjes lopen ook niet helemaal parallel met de velg. Kan dit vooroorzaakt worden door de stugge remkabel? Anders is de rem of de bevestiging op het frame scheef....

Verder vroeg ik me af hoe jullie de schakelkabels laten lopen. Het is namelijk de eerste keer dat ik Campa heb gemonteerd dus ik weet niet of er een algemene richtlijn is. Heb de schakelkabels nu van buiten naar binnen lopen. Zo komen ze onder de remkabel terecht.
Betreffende de schakelkabels; gebruiken jullie ook de einddopjes ter hoogte van de shifter? Ik heb deze nu gemonteerd maar de dopjes komen iets boven de shifter uit waardoor je niet een mooie vloeiende bocht kan maken. Als je ze weglaat dan centreert de kabel niet mooi in de shifter. Dilemma! :p

Misschien maak ik zo even een foto.

unlimited
Forum-lid

unlimited 27 mar 2009 16:03

Hier de visualisatie van mijn punt:

[img=http://i.fok.nl/userpics/122006/Jagwire2.jpg]

De witte pijl laat zien dat het eindstuk iets te hoog komt waardoor de kabel niet mooi in de uitsparing valt. Schakelwerking is verder perfect (in zoverre ik kan beoordelen). Zoals ik al zei; ik kan de eindstukjes weglaten, maar dan krijg ik het probleem dat de kabel niet mooi centreert in de shifter....

Met betrekking to de achterrem. Ik zit erover te denken om een "extension"-setje te kopen van Nokon om deze enkel bij de achterrem toe te passen. Dan kan ik de Jagwire binnenkabel gewoon behouden. Andere optie is misschien een stukje Campa buitenkabel toe te passen. Misschien dat deze soepeler is?

Plaats reactie