Magneetsticker voor een tijdritwiel
Ik wil graag een computertje monteren op mijn tijdritfiets, maar ik heb een vierspaak. De normale spaakmagneet kan er niet op. Ik weet van Marx Xentis wielen, dat er een magneetstickertje op zit, zodat de teller normaal functioneert. Weet iemand of je zo'n stickertje ergens kan kopen en zo ja, waar?
Daarnaast wil ik wel eens weten of er nog andere oplossingen zijn om een tellertje aan de praat te krijgen i.c.m met een vierspaak..
Daarnaast wil ik wel eens weten of er nog andere oplossingen zijn om een tellertje aan de praat te krijgen i.c.m met een vierspaak..
-
- Forum-lid
Magneetje vastplakken (met lijm rechtstreeks op het wiel of gewoon met tape op het wiel).
http://www.woutervr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb zelf een magneetje in mn HED H3. Kan idd met tape, maar lijm werkt ook prima. Bij een HED H3 doe je dat achter je ventiel, dan kant bij dei Xentis ook volgens mij.
De magneetjes die je bij wielerspeciaalzaken kan kopen zijn duur en niet heel goed (sterk). Heb uiteindelijk een mangeetje gebruikt dat ik overhad van de corsage van m'n broers bruiloft. (Veiligheidspeltjes zijn klaarblijkelijk uit).
De magneetjes die je bij wielerspeciaalzaken kan kopen zijn duur en niet heel goed (sterk). Heb uiteindelijk een mangeetje gebruikt dat ik overhad van de corsage van m'n broers bruiloft. (Veiligheidspeltjes zijn klaarblijkelijk uit).
-
- Forum-lid
Corniel schreef:Heb zelf een magneetje in mn HED H3. Kan idd met tape, maar lijm werkt ook prima. Bij een HED H3 doe je dat achter je ventiel, dan kant bij dei Xentis ook volgens mij.
haha, grappig dit te lezen want ik heb inderdaad ook uit de corsage van een bruiloft magneetje gehaald.
Er was namelijk magneet opgeplakt (Let op! wel met special carbonlijm, bij fietsemaker) alleen was deze niet krachtig genoeg. Dus heb ik het corsage magneetje er met seconde lijm overheen geplakt.. nu is hij zo sterk dat ik niet te dicht langs auto's moet fietsen
Ik denk dat het bijwonen van een bruiloft waar je zo'n corsage wordt uitgereikt de makkelijkste oplossing is. (Of anders even langs de bloemist)
A bad day on the bike is better than a good day at work.
-
- Forum-lid
ik heb het magneetje met montagekit vast geplakt op mn Spengle wiel.
meschien niet helemaal de bedoeling maar het werkt wel haha!.
als ik met de Spengle wil rijden af-en-toe.
meschien niet helemaal de bedoeling maar het werkt wel haha!.
als ik met de Spengle wil rijden af-en-toe.
Colnago Olympic Master lovert.
heb dr zin in!.
heb dr zin in!.
die magneetsticker op je xentis wiel is een sticker die de plaats aangeeft waar een magneetje bij de productie in de spaak is ingelamineerd. Het stickertje is zelf niet magnetisch.
Ik had door mijn Edge ook behoefte aan een magneetje op de spaak van mijn Xentis achterwiel.
Ook bij supermagnete een circa 5 of 6 mm diameter, zo dun mogelijk magneetje gekocht dit heb ik met een stukje dubbelzijdig tape op de spaak geplakt en het geheel afgedekt met een stukje breed Tesa tape (zwarte tape met een linnenstructuur-gekocht bij de Gamma)
Ik had door mijn Edge ook behoefte aan een magneetje op de spaak van mijn Xentis achterwiel.
Ook bij supermagnete een circa 5 of 6 mm diameter, zo dun mogelijk magneetje gekocht dit heb ik met een stukje dubbelzijdig tape op de spaak geplakt en het geheel afgedekt met een stukje breed Tesa tape (zwarte tape met een linnenstructuur-gekocht bij de Gamma)