Rabobank, een metamorfose
Vaak genoemd en geroemd. Nog te weinig besproken. De metamorfose van Rabobank.
Waar, naar mijn mening, Rabo vorig erg flets voor de dag kwam, lijkt de bankploeg dit jaar niet alleen meer kleur in het tenue te willen hebben, maar ook in de prestaties. Vorig jaar mikte de ploeg hoofdzakelijk op een aantal grote wedstrijden. Alles in dienst van de Tour, Amstel en Ronde van Vlaanderen leek het soms wel. In die bewuste wedstrijden was de ploeg dan ook zeer nadrukkelijk aanwezig. Maar daarmee red je het niet een heel seizoen. Nu lijkt het motto 'aanvallend en attractief koersen zijn uit werking te hebben. Nu al, mag dat? Kan dat? Balans opmaken na LBL. Onzin natuurlijk. Ik wordt nu vrolijk van Rabo. De renners hebben er zo meer lol in. Dan wordt zo'n lijn vanzelf doorgetrokken, ook tot aan LBL. Het zal niet iedere wedstrijd hosanna zijn. Liever de Boogerd mentaliteit dan roemloos een klassieker winnen. Blij zijn met Omloop het Nieuwsblad. Ze hebben mooie show gemaakt. Niet gewonnen, jammer. Dat is de geest hebben. Volgens Menchov ligt het ook aan het stomweg ouder worden van enkele renners. Dat lijkt mij ook een juiste constatering. Investeren in de jeugd rendeert dus nog altijd. Hulde aan het Rabowielerplan. Daar kunnen ze in de voetbalwereld nog een puntje aan zuigen. In de wielerwereld trouwens ook. Het Wielerplan is uniek in zijn soort. Daar worden redelijk goede renners echt top gemaakt.
Mooie uitspraak nog van de heer Knebel, wat toch de grote regisseur van de metamorfose lijkt te zijn: ,,Te vaak hoor ik zeggen: Pas op, bij de volgende bocht gaat de boel op de kant, Ik wil horen: daar trékken we het op de kant.’’
Doet een beetje denken aan de Tour. Ik denk echt dat Menchov met deze mentaliteitsverandering de tour had kunnen winnen. Maar je weet het nooit.
Er gaat nog veel moois komen van die Rabo jongens. Let maar op!
Waar, naar mijn mening, Rabo vorig erg flets voor de dag kwam, lijkt de bankploeg dit jaar niet alleen meer kleur in het tenue te willen hebben, maar ook in de prestaties. Vorig jaar mikte de ploeg hoofdzakelijk op een aantal grote wedstrijden. Alles in dienst van de Tour, Amstel en Ronde van Vlaanderen leek het soms wel. In die bewuste wedstrijden was de ploeg dan ook zeer nadrukkelijk aanwezig. Maar daarmee red je het niet een heel seizoen. Nu lijkt het motto 'aanvallend en attractief koersen zijn uit werking te hebben. Nu al, mag dat? Kan dat? Balans opmaken na LBL. Onzin natuurlijk. Ik wordt nu vrolijk van Rabo. De renners hebben er zo meer lol in. Dan wordt zo'n lijn vanzelf doorgetrokken, ook tot aan LBL. Het zal niet iedere wedstrijd hosanna zijn. Liever de Boogerd mentaliteit dan roemloos een klassieker winnen. Blij zijn met Omloop het Nieuwsblad. Ze hebben mooie show gemaakt. Niet gewonnen, jammer. Dat is de geest hebben. Volgens Menchov ligt het ook aan het stomweg ouder worden van enkele renners. Dat lijkt mij ook een juiste constatering. Investeren in de jeugd rendeert dus nog altijd. Hulde aan het Rabowielerplan. Daar kunnen ze in de voetbalwereld nog een puntje aan zuigen. In de wielerwereld trouwens ook. Het Wielerplan is uniek in zijn soort. Daar worden redelijk goede renners echt top gemaakt.
Mooie uitspraak nog van de heer Knebel, wat toch de grote regisseur van de metamorfose lijkt te zijn: ,,Te vaak hoor ik zeggen: Pas op, bij de volgende bocht gaat de boel op de kant, Ik wil horen: daar trékken we het op de kant.’’
Doet een beetje denken aan de Tour. Ik denk echt dat Menchov met deze mentaliteitsverandering de tour had kunnen winnen. Maar je weet het nooit.
Er gaat nog veel moois komen van die Rabo jongens. Let maar op!
Geer schreef:Liever de Boogerd mentaliteit dan roemloos een klassieker winnen.
Roemloos winnen?!
Maar zonder gekheid, ik begrijp wat je bedoelt. Rabo was zeker afgelopen seizoen initiatiefloos. Ze moeten er gewoon meer invliegen, is veel leuker om naar te kijken!
Beetje zoals de Raleighploeg in haar hoogtijdagen; zorgen dat er met een ontsnapping altijd een mannetje mee is die het af kan maken. Als ze niemand mee hadden gingen ze gewoon op kop van het peleton sleuren om de kopgroep terug te pakken. Je wil niet weten tot hoeveel overwinningen die taktiek geleid heeft...
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!
Frigo schreef:Geer schreef:Liever de Boogerd mentaliteit dan roemloos een klassieker winnen.
Roemloos winnen?!
Zonder gekheid. Dat kan! Wij herinneren ons dat Boogerd altijd demareerde op de Eijserbosweg. Klopt niets van. Heeft hij een of twee keer gedaan. Maar! wij denken en vinden dat het wel waar is, omdat Boogerd altijd aanvallend koerste. Hij forceerde vaak de beslissing. En in de Gold Race gebeurt er altijd wel wat op Eijserbos, dus ging Boogerd daar altijd aan. Logisch. Vandaar dat je ook roemloos kan winnen.
Volgens mij komt het door de jonge renners die nu worden opgesteld én met het krijgen van een kans door die jongens. Vroeger moesten ze altijd in dienst rijden, en nu zijn jongens als Veelers, Langeveld goed genoeg om niet meer in dienst te rijden.
Toch denk ik dat we vinger op de knip moeten houden wat betreft de tour de france en de grote klassiekers. Ik bedoel: wie van de rabo's kan nu de LBL winnen? Gesink kan gewoon niet zo heel goed aankomen. Ze hebben met T. Dekker wat dat betreft toch wel een talent weggedaan!
Als ik zie wat hij voor een mentaliteit heeft bij Silence, dan denk ik van: "ze hadden hem ook gewoon kunnen laten blijven! Dekker wilde wel blijven geloof ik en dan hadden ze met Dekker ook naar de tour gekund'
Moooie tourploeg overigens:
1. Menchov
2. Gesink
3. Weening
4. (T. Dekker)
5. Clement
6. Ten Dam
7. Freire
8. Flecha
9. Langeveld
Ik vind dat ze bij Rabo hard aan de weg timmeren, want ipv dekker kunnen ze nu Boom, Nuyens of mollema meenemen. En dat zijn ook klasbakken!
Toch denk ik dat we vinger op de knip moeten houden wat betreft de tour de france en de grote klassiekers. Ik bedoel: wie van de rabo's kan nu de LBL winnen? Gesink kan gewoon niet zo heel goed aankomen. Ze hebben met T. Dekker wat dat betreft toch wel een talent weggedaan!
Als ik zie wat hij voor een mentaliteit heeft bij Silence, dan denk ik van: "ze hadden hem ook gewoon kunnen laten blijven! Dekker wilde wel blijven geloof ik en dan hadden ze met Dekker ook naar de tour gekund'
Moooie tourploeg overigens:
1. Menchov
2. Gesink
3. Weening
4. (T. Dekker)
5. Clement
6. Ten Dam
7. Freire
8. Flecha
9. Langeveld
Ik vind dat ze bij Rabo hard aan de weg timmeren, want ipv dekker kunnen ze nu Boom, Nuyens of mollema meenemen. En dat zijn ook klasbakken!
fietsen, da\'s mijn verzetje!
lanz schreef:Vandaag weer een aardig staaltje gezien van de rabo jongens. Jammer dat ze het net niet konden afmaken, maar ik heb weer genoten.
Ik heb het niet kunnen volgen vandaag, maar het lijkt me eigenaardig dat als je met 3 renners in een vluchtgroepje van 7 zit, dat je het dan niet kan afmaken??
Leuk te zien dat mijn trainingsmakker van 10 dagen terug 5e werd vandaag. Het verzacht de gedachte dat ik bergop zo afzie in zijn wiel
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
-
- Forum-lid
Ik vind het juist heel normaal dat ze het niet af konden maken. Dat had ik ook niet verwacht. Rabobank zat niet in de positie om 5 km voor de meet al te gaan pokeren en steeds een mannetje weg sturen. Een gat slaan voor garate was immers het doel. Daar komt nog bij dat die drie jongens al pak m beet 25 vol gas hadden gegeven toen chavanel ook mee kwam helpen, die had daardoor misschien ook meer over. Missie geslaagd al had er met wat geluk meer in gezeten. Ik heb genoten
Mooi om te zien hoe de Rabo's zich dit seizoen ineens tonen. Zelfs op de Belg raakten ze vanmiddag helemaal in vervoering van het Rabo vertoon. Ik ben benieuwd of Breukink de taktieken die Dekker nu laat zien straks ook gaat toepassen.
Overigens was Chavanel vandaag gewoon veruit de beste man in koers. Flecha en Langeveld hebben in de slotkilometers nog beurtelings geprobeerd aan te vallen maar waren gesloopt en gewoon niet tegen hem opgewassen.
Overigens was Chavanel vandaag gewoon veruit de beste man in koers. Flecha en Langeveld hebben in de slotkilometers nog beurtelings geprobeerd aan te vallen maar waren gesloopt en gewoon niet tegen hem opgewassen.