Mavic Cosmic carbone met GP 4000s
Hallo,
Ik heb net een set Mavic Cosmic Carbone gekocht, maar ik krijg mijn GP 4000s er met geen mogelijkheid om. Normaal "wring" ik de band er om heen bij mijn lage velgen, maar dit kan niet bij mijn cosmics. Weet iemand hoe je dit het beste kunt aanpakken?
Alvast bedankt
Ik heb net een set Mavic Cosmic Carbone gekocht, maar ik krijg mijn GP 4000s er met geen mogelijkheid om. Normaal "wring" ik de band er om heen bij mijn lage velgen, maar dit kan niet bij mijn cosmics. Weet iemand hoe je dit het beste kunt aanpakken?
Alvast bedankt
Ik ben bang dat je het toch moet blijven proberen
k Had hetzelfde probleem met dezelfde wielen, maar dan in combinatie met UltremoR's
Na lang tobben was het me gelukt en heb ik ze een paar weken laten staan op 9,5 bar
Daarna ff getest of ze wel te monteren waren; leeglopen en opnieuw omleggen, dat ging al n stuk beter
Kennelijk zitten de wielen nogal aan de bovenkant van de tolerantie voor wat betreft toegestane diameter
Normaliter rij ik met andere Mavics icm GP4000S's en heb geen problemen, behalve dus met de cosmics karton
Dus ik denk dat we ermee moeten leven
k Had hetzelfde probleem met dezelfde wielen, maar dan in combinatie met UltremoR's
Na lang tobben was het me gelukt en heb ik ze een paar weken laten staan op 9,5 bar
Daarna ff getest of ze wel te monteren waren; leeglopen en opnieuw omleggen, dat ging al n stuk beter
Kennelijk zitten de wielen nogal aan de bovenkant van de tolerantie voor wat betreft toegestane diameter
Normaliter rij ik met andere Mavics icm GP4000S's en heb geen problemen, behalve dus met de cosmics karton
Dus ik denk dat we ermee moeten leven
t.a.f.k.a.e.h.
Sommige combi´s zijn nou eenmaal super moeilijk, zoals de Ultremo´s en de Conti 4000S. Je kunt het proberen met bandenlichter, wel heel erg voorzichtig, want ze kunnen je velg beschadigen, en plastic bandenlichters gaan waarschijnlijk allemaal kapot.
sagax047 schreef:ik leg mijn conti's er ook de eerste maal op met bandenlichters. Ik heb brede bandenlichters van zeer taai plastic (die gele van michelin) en daarmee gaat het prima.
Die heb ik ook en daarmee kreeg ik met heeeeel veel wringen en trekken de 4000s-jes ook om mijn Mavic Carbone Ultimate wielen. Ik verwissel nog wel eens een achterbandje voor het trainen op mijn tacxtrainer, na een paar keer worden ze wel veel soepeler, maar het blijft een drama!
Ik pak ze wel weer in de afdaling
Ik ken het probleem, maar door herhaaldelijk de band na te halen en "in" de velg te trekken gaat het toch nog best soepel... Bij mij dan.
"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd."
http://img689.imageshack.us/img689/6228/img2526e.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://img689.imageshack.us/img689/6228/img2526e.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb dezelfde combi en is eigenlijk geen probleem. De mavics vallen in ieder geval aanzienlijk kleiner dan campagnolo wielen en de 4000 s zijn volgens mij zeker niet krap uitgevallen. In tegenstelling tot michelin pro 2 of 3 bijvoorbeeld. Die banden om campa wielen krijgen, daar begin ik niet meer aan.
Wat soms helpt is ze zover mogelijk monteren en dan de binneband oppompen zodanig dat deze net niet helemaal uit de buitenband komt zetten waar deze er nog niet helemaal omheen zit. Dan even laten staan c.q op laten rekken en dan nog eens proberen. (eerst binnenband weer grotendeels leeg laten lopen natuurlijk) Deze velg/band combi is naar mijn ervaring normaal gesproken zeker niet extreem lastig. Schwalbe easy fit schijnt ook te helpen. Geen ervaring mee.
Heb je de allernieuwste 2009 versie ? Wellicht zijn die iets ruimer dan de 2008 premium die ik heb.
Wat soms helpt is ze zover mogelijk monteren en dan de binneband oppompen zodanig dat deze net niet helemaal uit de buitenband komt zetten waar deze er nog niet helemaal omheen zit. Dan even laten staan c.q op laten rekken en dan nog eens proberen. (eerst binnenband weer grotendeels leeg laten lopen natuurlijk) Deze velg/band combi is naar mijn ervaring normaal gesproken zeker niet extreem lastig. Schwalbe easy fit schijnt ook te helpen. Geen ervaring mee.
Heb je de allernieuwste 2009 versie ? Wellicht zijn die iets ruimer dan de 2008 premium die ik heb.
-
- Forum-lid
Vanmiddag ook de Cosmics aangeschaft, na tien minuten gestopt met proberen. Daarna eens goed naar het velglint gekeken. Dit vervangen door specialized linten. Daarna geen problemen meer.