Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

nieuwe koersfiets

Gebruikersavatar
arepol
Forum-lid
Berichten: 1467
Lid geworden op: 17 jun 2008 14:07
Locatie: Eindhoven
Contact

Gebruikersavatar arepol 05 mar 2009 00:07

Beste forum-leden,

Sorry voor het zoveelste "ik ben op zoek naar een nieuwe fiets"-topic. :p
Ik ben op zoek naar een nieuwe koersfiets.
Al enige tijd rij ik op een ridley phaeton. Wel een lekkere fiets, maar deze vind ik echter te slap om lekker mee te koersen en bovendien is de geometrie niet echt race-gericht.

Nu ben ik dus zoekende naar een nieuwe racert.

*Budget: 1500 euro
*race-geometrie
*stijf (frame&wielen)
en als laatste is een laag gewicht natuurlijk prettig (stijfheid gaat echter voor)

Heb zelf al een en ander bekeken, en kwam, haast vanzelfsprekend, uit bij Red Bull en Canyon.
Heb voornamelijk gezocht tussen de alu frames, omdat ik denk dat deze zeker een goede value for money geven, en toch wat practischer zijn in koersjes.
Enkelen in een overzichtje gezet met groep, wielset en prijs erbij.

Red Bull Pro-SL '09:______ultegra sl__ easton circuit ________1449 euro,
Red Bull Pro-SL '08:______ultegra sl__ easton circuit ________1399 euro,
Red Bull Pro Team '08:___ultegra sl__Xtreme Aero Ceramic__1450 euro,

Canyon Ultimate AL '09: _ultegra sl __Mavic Ksyrium Equipe__1499 euro,
en in de outlet:
Canyon Ultimate F10 '06:_ultegra____Mavic Ksyrium Equipe__1399 euro,
Canyon Ultimate AL '08: _force ______Mavic Ksyrium Equipe__1499 euro,
Canyon Ultimate AL '08: _ultegra ____Mavic Ksyrium Equipe__1349 euro.

Deze fietsen heb ik al uitgezocht op een voor mij passende maat.
Balhoofdbuislengte is zowat bij allen rond de 160 mm, behalve de RB Pro Team die op 130 mm uitkomt (misschien té diep?:/ ).
Groepen zijn zo goed als gelijkwaardig. Gewicht ontloopt elkaar ook niet veel (allen rond 7,6 kg volgens opgaaf).

Maar welke van de wielsets is de betere?
En is bijvoorbeeld de canyon '09 versie tegenover de '08 versie de meerprijs van 150 euro waard?
Misschien hebben jullie nog andere ideeën?
Hopelijk kunnen jullie me helpen met een keuze :rolleye:

Bedankt voor het lezen :)

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 05 mar 2009 00:14

Ultegra of Ultegra-SL schijnt geen dr#l uit te maken. (Yeah, 15 gram)

Ga er maar vanuit dat je die 150 euro extra voor het nieuwe model alleen betaald omdat het het nieuwe model is, en ze van het oude sneller afwillen. Zelf vind ik het prettig om wielen e..d. te kunnen uitwisselen met mn verschillende fietsen. Als je (voornamelijk) Shimano hebt valt is dat niet echt een punt onderscheiding...

Probleem bij zo'n goed voorbereid topic is natuurlijk wel dat er niet te k@nk%r%n valt, en dat je alle goede adviezen zo ongeveer zelf al opnoemt, wat men ook wel gras voor de voeten wegmaaien noemt.

henrimarkelo
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 17 mei 2005 14:52

henrimarkelo 05 mar 2009 00:20

Fietsen ontlopen elkaar niet zoveel volgens mij.
Puur naar de wielen kijkend zou ik voor de RB gaan, de Easton Circuit hebben zit al goed bewezen en zijn supersterk (weet niet hoe zwaar je bent maar ze kunnen heel wat hebben).. en 100E meer voor een 2009 model zou je kunnen doen voor de 'looks'!

Heb zelf geen ervaring met Canyon, rij met een RB Pro SL met Chorus 09, zeer stijf kader en perfect om mee te koersen lijkt me zo.. (wel een beetje partijdig) ;)

Gebruikersavatar
arepol
Forum-lid
Berichten: 1467
Lid geworden op: 17 jun 2008 14:07
Locatie: Eindhoven
Contact

Gebruikersavatar arepol 05 mar 2009 00:20

Corniel schreef:Probleem bij zo'n goed voorbereid topic is natuurlijk wel dat er niet te k@nk%r%n valt, en dat je alle goede adviezen zo ongeveer zelf al opnoemt, wat men ook wel gras voor de voeten wegmaaien noemt.


ik houd wel van een strak gazonnetje :p

maar alle gekheid op een stokje, ik heb het wel goed proberen voor te bereiden, maar jij hebt wel al een goed antwoord kunnen geven op een van mijn vragen :) waarvoor dank

zal ik nog een keer in de herkansing gaan en een topic aanmaken waarop ge#*#*@*(&(@$! kan worden? :D

Plaats reactie