FFWD F2R DT240
Na lang wikken en wegen tot de conclusie gekomen dat hoge carbonwielen een zeer lage toegevoegde waarde hebben in verhouding tot mijn zeer geliefde Eurussen.
Kan nu echter een mooi setje lage carbon klimwielen overnemen (F2R's met DT240 naven) die me toch een 500gr gewichtsbesparing opleveren. Komen met Ultremo tubes en campa body. Ik heb geen ervaring met tubes maar begrijp dat dit toch erg prettig rolt.
Iemand ervaring met deze wielen? Argumenten voor/tegen?
Kan nu echter een mooi setje lage carbon klimwielen overnemen (F2R's met DT240 naven) die me toch een 500gr gewichtsbesparing opleveren. Komen met Ultremo tubes en campa body. Ik heb geen ervaring met tubes maar begrijp dat dit toch erg prettig rolt.
Iemand ervaring met deze wielen? Argumenten voor/tegen?
Bij de Alpe Dúzes kan je volgens mij door de drukte alleen maar met geknepen remmetjes naar beneden omdat het anders gewoon te gevaarlijk/niet mogelijk is. Ik vind het dus niet zo raar dat je dan een full carbon setje om zeep brengt en dat heef dan niets met de kwaliteit van de velg te maken maar de omstandigheden.
No pain no gain, no guts no glory!
Dat voor een inzet in de Trophee D'Oisans dus geen issue mogen zijn. Ken ook mensen die op een regenachtige dag een alu rand goed naar de knoppen kunnen helpen maar dat heeft dan inderdaad met remtechniek te maken. Is niet mijn zorg.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40095
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
De eerste vraag die je voor jezelf moet beantwoorden: wil je de negatieve bijkomstigheden van tubes accepteren?
En zo ja, dan zijn er legio mogelijkheden.
En zo ja, dan zijn er legio mogelijkheden.
Less is bore
Ja, ik wil....
Praat me bij over de mogelijkheden.
Zoals gezegd zie ik geen toegevoegde waarde in hoge carbon wielen, wel in lichte (lage) carbon wielen. Kan dit setje redelijk gunstig overnemen maar als je alternatieven weet dan hoor ik het graag.
Praat me bij over de mogelijkheden.
Zoals gezegd zie ik geen toegevoegde waarde in hoge carbon wielen, wel in lichte (lage) carbon wielen. Kan dit setje redelijk gunstig overnemen maar als je alternatieven weet dan hoor ik het graag.
Als het niet voor wedstrijden bedoelt is moet je echt wel zin hebben om met tubes gaan rond te rijden.
Aan jou de keuze natuurlijk maar als ik kijk naar het plakken, reinigen ,... van mijn tubewielen waarmee ik wedstrijden rijd...
Mag je best hebben, wetende dat ik die wielen enkel 1x de week buitenhaal!
Kans dat je lekrijd en telken deze dure tubes moet gaan vervangen, liever jij dan ik :p
Aan jou de keuze natuurlijk maar als ik kijk naar het plakken, reinigen ,... van mijn tubewielen waarmee ik wedstrijden rijd...
Mag je best hebben, wetende dat ik die wielen enkel 1x de week buitenhaal!
Kans dat je lekrijd en telken deze dure tubes moet gaan vervangen, liever jij dan ik :p
Gezien het feit dat je dan toch nog met die dingen rijdt, draai ik het maar even om: waarom er dan wel wedstrijden mee rijden?
Waarschijnlijk ga je namelijk dingen opnoemen waar ik naar op zoek ben.
Gezien het budget wat ik jaarlijks uitgeef aan materiaal, training en cyclo's door Europa zullen die paar tubes het verschil niet gaan maken.
Het gaat me overigens nog niet eens zozeer om tubes vs vouwbandjes maar wel om mijn huidige Eurussen vs de carbon klimwielen. Tubes zijn daar inherent aan.
Waarschijnlijk ga je namelijk dingen opnoemen waar ik naar op zoek ben.
Gezien het budget wat ik jaarlijks uitgeef aan materiaal, training en cyclo's door Europa zullen die paar tubes het verschil niet gaan maken.
Het gaat me overigens nog niet eens zozeer om tubes vs vouwbandjes maar wel om mijn huidige Eurussen vs de carbon klimwielen. Tubes zijn daar inherent aan.
Ik heb ervoor gekozen omdat ik ze voor een nette prijs hier overgenomen heb van een forimlid. De aanschaf is puur op de gok, eerlijk gezegd. Het gewicht en de looks waren argumenten en voor rijden met tubes ben ik niet zo angstig. Ik wil ze gebruiken als klimwielen. In andere omstandigheden rijd ik met full carbon clincher wielen in deze fiets, 38mm hoog en dus wat windgevoeliger en daarbij 400 gram zwaarder.