Pagina 1 van 3

FFWD F2R DT240

Geplaatst: 29 mei 2011 13:36
door Joseba
Na lang wikken en wegen tot de conclusie gekomen dat hoge carbonwielen een zeer lage toegevoegde waarde hebben in verhouding tot mijn zeer geliefde Eurussen.

Kan nu echter een mooi setje lage carbon klimwielen overnemen (F2R's met DT240 naven) die me toch een 500gr gewichtsbesparing opleveren. Komen met Ultremo tubes en campa body. Ik heb geen ervaring met tubes maar begrijp dat dit toch erg prettig rolt.

Iemand ervaring met deze wielen? Argumenten voor/tegen?

Geplaatst: 29 mei 2011 14:44
door forcevelo
Mijn buurman had deze, en hij als daler zonder angst(spreek uit ervaring) heeft toch een relatief nieuw setje kapot gereden, tijdens de alpe d' huzes. Daarna heeft hij f4r DT190 gekocht, omdat deze velg steviger schijnt te zijn.

Geplaatst: 29 mei 2011 16:05
door Joseba
Hoezo "kapot gereden"? Begrijp ook niet precies wat dalen en angst ermee te maken hebben maar bedoel je kapot geremd?

Geplaatst: 29 mei 2011 17:48
door dieseltje
Bij de Alpe Dúzes kan je volgens mij door de drukte alleen maar met geknepen remmetjes naar beneden omdat het anders gewoon te gevaarlijk/niet mogelijk is. Ik vind het dus niet zo raar dat je dan een full carbon setje om zeep brengt en dat heef dan niets met de kwaliteit van de velg te maken maar de omstandigheden.

Geplaatst: 29 mei 2011 18:31
door Joseba
Dat voor een inzet in de Trophee D'Oisans dus geen issue mogen zijn. Ken ook mensen die op een regenachtige dag een alu rand goed naar de knoppen kunnen helpen maar dat heeft dan inderdaad met remtechniek te maken. Is niet mijn zorg.

Geplaatst: 29 mei 2011 18:45
door daniel1975
De eerste vraag die je voor jezelf moet beantwoorden: wil je de negatieve bijkomstigheden van tubes accepteren?
En zo ja, dan zijn er legio mogelijkheden.

Geplaatst: 29 mei 2011 19:42
door Joseba
Ja, ik wil.... :)

Praat me bij over de mogelijkheden.
Zoals gezegd zie ik geen toegevoegde waarde in hoge carbon wielen, wel in lichte (lage) carbon wielen. Kan dit setje redelijk gunstig overnemen maar als je alternatieven weet dan hoor ik het graag.

Geplaatst: 29 mei 2011 20:11
door willemsf
Als het niet voor wedstrijden bedoelt is moet je echt wel zin hebben om met tubes gaan rond te rijden.
Aan jou de keuze natuurlijk maar als ik kijk naar het plakken, reinigen ,... van mijn tubewielen waarmee ik wedstrijden rijd...
Mag je best hebben, wetende dat ik die wielen enkel 1x de week buitenhaal!
Kans dat je lekrijd en telken deze dure tubes moet gaan vervangen, liever jij dan ik :p

Geplaatst: 29 mei 2011 20:13
door Joseba
Gezien het feit dat je dan toch nog met die dingen rijdt, draai ik het maar even om: waarom er dan wel wedstrijden mee rijden?

Waarschijnlijk ga je namelijk dingen opnoemen waar ik naar op zoek ben.

Gezien het budget wat ik jaarlijks uitgeef aan materiaal, training en cyclo's door Europa zullen die paar tubes het verschil niet gaan maken.

Het gaat me overigens nog niet eens zozeer om tubes vs vouwbandjes maar wel om mijn huidige Eurussen vs de carbon klimwielen. Tubes zijn daar inherent aan.

Geplaatst: 29 mei 2011 20:17
door ace1978
Ik heb ze ook (met DT190), maar heb er nog niet mee gereden en kan er dus niets zinnigs over zeggen. Over twee weken ga ik een weekje naar de Alpen en dan weet ik meer.

Een argument heb ik vast, ze zijn mooi:

Afbeelding

Geplaatst: 29 mei 2011 20:49
door Joseba
Vrees ernstig dat ze ook in mijn rode Italiaanse racemonster niet zullen misstaan. Waarom heb jij hiervoor gekozen? Welke wielen zit er "normaal" in de Cervelo?

Geplaatst: 29 mei 2011 20:55
door ace1978
Ik heb ervoor gekozen omdat ik ze voor een nette prijs hier overgenomen heb van een forimlid. De aanschaf is puur op de gok, eerlijk gezegd. Het gewicht en de looks waren argumenten en voor rijden met tubes ben ik niet zo angstig. Ik wil ze gebruiken als klimwielen. In andere omstandigheden rijd ik met full carbon clincher wielen in deze fiets, 38mm hoog en dus wat windgevoeliger en daarbij 400 gram zwaarder.