Alles over vakanties op én met de fiets

Vakantie in Frankrijk

dstentler

dstentler 03 mar 2009 16:08

Beste fietsers,

Komende zomer ben ik samen met mijn vriendin van plan om een twee a drietal weken naar Frankrijk te gaan. Het is de bedoeling dat we een halve vakantie actief zijn (op o.a. de fiets) en een halve vakantie genieten van de zon.

Uiteraard heb ik al veel campings en locaties op internet gevonden. Echter vind ik het lastig om hier een goede keuze uit te maken, en is informatie uit eerste hand natuurlijk altijd waardevoller....

Daarom zou ik jullie advies willen, in de wetenschap dat:
- We een camping zoeken, en we in het bezit zijn van een tentje (back to basic is voor ons prima, maar lekker -schoon- douchen vinden we ook fijn)
- Ik een klimgeit ben (en dus een mooie col wil beklimmen), maar m'n vriendin liever met de handjes op het stuur zit
- We niet houden van grote massale campings
- We in de actieve week niet alléén maar willen fietsen. Bergsporten zoals canyoning vinden we ook gaaf
- Het een locatie moet zijn die enigzins op de route ligt naar Zuid Frankrijk, waarnaar we na de actieve week doorrijden

Ik hoop dat jullie ons als ervaringsdeskundigen, ondanks het eisenpakket :P, een mooie locatie/camping kunnen bezorgen...

Alvast bedankt!

Danny

amateurke
Forum-lid

amateurke 03 mar 2009 16:46

Danny,
Kijk eens op mijn weblog (zie onderaan dit berichtje). Hier staan wat routes beschreven in de Gard. Ook een tweetal campings waar we hebben gestaan. Wat trouwens ook een rustige streek is met goed weer en schitterend om te fietsen is de Zuidelijke Drome. Zowel de Vercors als de Ventoux is binnen redelijke afstand. Maar zover hoef je helemaal niet te gaan want de bergen zijn hier hoog en steil genoeg. Fiets bv eens de col de la Chaudiere op en je kunt echt je lol op. Als je wilt kan ik je nog wel wat tips geven. Zelf hebben we op de volgende capmpings gestaan die ik je allemaal kan aanraden:
Les Bastets in Marsanne;
Le Couspeau in Le Poet Celard.
Beide leuke, rustige camping waar de faciliteiten wel goed zijn.

Veel plezier!
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

dstentler

dstentler 03 mar 2009 16:56

Hoi Amateurke!

Bedankt voor je snelle reactie!
Ik ga je blog eens rustig lezen en zal ook de door jouw aanbevolen campings eens bekijken!

Nogmaals dank!

lange63
Forum-lid

lange63 03 mar 2009 17:17

Barcolenette,

Veel 'collen', veel campings (voor elk wat wils), veel zonuren in de zomer (maar géén weergarantie)......en vanaf de Bonnette zit je binnen 2 uur in Nice!!
staal.....what else.....??

ancher
Forum-lid

ancher 04 mar 2009 23:40

[quote="lange63"]Barcolenette,

Veel 'collen', veel campings (voor elk wat wils), veel zonuren in de zomer (maar géén weergarantie)......en vanaf de Bonnette zit je binnen 2 uur in Nice!![/quote]

Waarschijnlijk bedoel je Barcelonnette in de Alpes de Haute Provence?
In juli/augustus altijd goed weer met af en toe een onweersbui op het eind van de middag.

dstentler

dstentler 05 mar 2009 00:26

Beste fietsers,

Na wat tips buiten dit forum om is de (zo goed als definitieve) keuze gevallen op het plaatsje "La Grave". Dit dorp, gelegen tussen de Galibier en de Alpe d'Huez, biedt veel mogelijkheden als het gaat om bergsporten. Tevens ligt het natuurlijk perfect voor een aantal mooie beklimmingen!

Graag zou ik van fietsers die hier al eerder zijn geweest (ongetwijfeld) nog wat praktische en "must have seen" tips ontvangen!

Bedankt voor voorgaande reacties!

w0uter
Forum-lid

w0uter 05 mar 2009 08:12

Col de Sarenne, zonder twijfel!

pinarello
Forum-lid

pinarello 05 mar 2009 09:22

Les 2 Alpes. Niet al te moeilijk maar vlakbij. Lautaret/Galibier. De Alp, Gladon/Croix du Fer.

moustache
Forum-lid

moustache 05 mar 2009 09:26

[quote="W0uter"]Col de Sarenne, zonder twijfel![/quote]

Inderdaad! Als je uitzicht wilt hebben, moet je deze klim doen.
Must have on your list.

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 05 mar 2009 09:53

niet vergeten dat zijn vriendin ook wil fietsen: doe net zoals ik g
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

moustache
Forum-lid

moustache 05 mar 2009 10:03

Tip: ga ook eens kijken in Serre Chevalier. Dat is een km of 20 de Lautaret over richting Briancon en dan aan de rechter kant. Van origine een wintersportgebied, maar in de zomer een aanrader voor wandelingen.

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 06 mar 2009 08:57

niet vergeten dat zijn vriendin ook wil fietsen en liever met de handjes op het stuur zit, daarom: doe net zoals ik ga naar het meer van Annecy : rond het meer lekker vlak en een paar kms verder zit je in de bergen, en veel kans op goed weer er bovenop.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie