Welke van de twee?
Hallo allemaal,
Ben me aan het oriënteren op een nieuwe racefiets:
Al surfend het volgende tegen gekomen:
Bulls Ultegra 2009 €999,-
Frame : Aluminium triple butted
Voorvork : Carbon
Zadelpen : FSA SL-280
Derailleurs : Shimano Ultegra 30 speed
Remhendels : Shimano Ultegra
Remmen : Shimano Ultegra
Zadel : Selle Italia X2
Wielset : Shimano WH-R5 S10
Verkrijgbaar in de maten 50-52-54-56-58-60-62-64 cm
Koga Miyata €1279,-
Model Team Edition
Seizoen 2009
Framematen 50-54-56-58-60-63-66cm
Frameomschrijving Completely hand-built Super Smooth TIG-welded frame. Tubes manufactured in triple-hardened and triple-butted 7005 aluminium. Equipped with integrated headset and a replaceable rear derailleur hanger.
Voorvork Koga - Carbon/Alloy
Balhoofdstel Ritchey Zero Logic ball bearing - Integrated in frame
Kleur Koga blue metallic/Pearl white/Solid black/Visible carbon
Stuur Pro PLT Oversized alloy - Double Butted and Anatomic shape - Sand Blasted Black color
Voorbouw Pro PLT alloy - Sand Blasted Black color
Stuurtape Koga Duratape
Rem (voor) Shimano Ultegra, Ice Grey color
Rem (achter) Shimano Ultegra, Ice Grey Color
Schakel/Remgreep (r) Shimano Ultegra, Ice Grey color
Schakel/Remgreep (l) Shimano Ultegra, Ice Grey Color
Remkabels Stainless steel inner cable -Flexible outer cable with teflon tube for light braking
Derailleur-/Remkabels Stainless steel inner cable -Flexible outer cable with teflon tube for light shifting
Ketting Shimano Ultegra
Wielset Shimano WH-R500
Banden Michelin Speedium2 23mm - Foldable - Grey/Black color
Binnenbanden Continental 18/25-622 - 42mm valve
Zadel Selle Italia C2 special edition
Zadelpen Pro PLT ø27,2x280mm alloy - Sand Blasted Black color
Zitbuisklem Koga alloy
Crankset Shimano Ultegra Hollowtech II - UltraLightweight - Hyperdrive chainrings for smooth and precise shifting: 52x39x30T - Ice Grey color
Cassette Shimano Ultegra 10 speed - Hyperglide for quick and smooth shifting - Sprockets: 12-13-14-15-16-17-19-21-23-25T
Achterderailleur Shimano Ultegra - Ice Grey Color
Voorderailleur Shimano Ultegra - Ice Grey color
Pomp SKS RoadRace - Softgrip
Bidon Tacx Source Solid - Easy refill
Bidonhouder Elite Pase
Speed 30
Gewicht 8.7
Ik ben 2 meter dus op een 66 zit ik sowieso goed, op een 64 zal het ook gaan denk ik. Wat zou jullie voorkeur hebben of weten jullie nog andere/betere fietsen in genoemde prijsklasse?
Ben me aan het oriënteren op een nieuwe racefiets:
Al surfend het volgende tegen gekomen:
Bulls Ultegra 2009 €999,-
Frame : Aluminium triple butted
Voorvork : Carbon
Zadelpen : FSA SL-280
Derailleurs : Shimano Ultegra 30 speed
Remhendels : Shimano Ultegra
Remmen : Shimano Ultegra
Zadel : Selle Italia X2
Wielset : Shimano WH-R5 S10
Verkrijgbaar in de maten 50-52-54-56-58-60-62-64 cm
Koga Miyata €1279,-
Model Team Edition
Seizoen 2009
Framematen 50-54-56-58-60-63-66cm
Frameomschrijving Completely hand-built Super Smooth TIG-welded frame. Tubes manufactured in triple-hardened and triple-butted 7005 aluminium. Equipped with integrated headset and a replaceable rear derailleur hanger.
Voorvork Koga - Carbon/Alloy
Balhoofdstel Ritchey Zero Logic ball bearing - Integrated in frame
Kleur Koga blue metallic/Pearl white/Solid black/Visible carbon
Stuur Pro PLT Oversized alloy - Double Butted and Anatomic shape - Sand Blasted Black color
Voorbouw Pro PLT alloy - Sand Blasted Black color
Stuurtape Koga Duratape
Rem (voor) Shimano Ultegra, Ice Grey color
Rem (achter) Shimano Ultegra, Ice Grey Color
Schakel/Remgreep (r) Shimano Ultegra, Ice Grey color
Schakel/Remgreep (l) Shimano Ultegra, Ice Grey Color
Remkabels Stainless steel inner cable -Flexible outer cable with teflon tube for light braking
Derailleur-/Remkabels Stainless steel inner cable -Flexible outer cable with teflon tube for light shifting
Ketting Shimano Ultegra
Wielset Shimano WH-R500
Banden Michelin Speedium2 23mm - Foldable - Grey/Black color
Binnenbanden Continental 18/25-622 - 42mm valve
Zadel Selle Italia C2 special edition
Zadelpen Pro PLT ø27,2x280mm alloy - Sand Blasted Black color
Zitbuisklem Koga alloy
Crankset Shimano Ultegra Hollowtech II - UltraLightweight - Hyperdrive chainrings for smooth and precise shifting: 52x39x30T - Ice Grey color
Cassette Shimano Ultegra 10 speed - Hyperglide for quick and smooth shifting - Sprockets: 12-13-14-15-16-17-19-21-23-25T
Achterderailleur Shimano Ultegra - Ice Grey Color
Voorderailleur Shimano Ultegra - Ice Grey color
Pomp SKS RoadRace - Softgrip
Bidon Tacx Source Solid - Easy refill
Bidonhouder Elite Pase
Speed 30
Gewicht 8.7
Ik ben 2 meter dus op een 66 zit ik sowieso goed, op een 64 zal het ook gaan denk ik. Wat zou jullie voorkeur hebben of weten jullie nog andere/betere fietsen in genoemde prijsklasse?
Ik zou voor die Bulls gaan.
64 cm lijkt mij genoeg bij 2 meter; ik ben zelf 1,90m en zit op een 60. Daarnaast is die Bulls even netjes afgemonteerd als de Koga en 280 euro goedkoper. En wie wil er nou op een Koga gezien worden?!?!?!
64 cm lijkt mij genoeg bij 2 meter; ik ben zelf 1,90m en zit op een 60. Daarnaast is die Bulls even netjes afgemonteerd als de Koga en 280 euro goedkoper. En wie wil er nou op een Koga gezien worden?!?!?!
Live fast; die young. mijn blog
Nog eentje om het lastiger te maken of misschien wel helemaal niet?
Stevens Aspin 2008 € 1199
Zeer hoogwaardige racefiets afgemonteerd met shimano ultegra. De Stevens Aspin is licht van gewicht (8.6kg) en heeft uitstekende rijeigenschappen. Al jarenlang een topper in zijn prijsklasse.
frame: aluminium 7005 superlite triple butted smooth welded
vork: carbon t-blade
groep: volledig shimano ultegra 30 speed
wielset: mavic aksium
balhoofd: fsa geintegreerd 1 1/8
banden: continental ultra race 700*23c
gewicht: 8.6 kg
maten: 50/52/54/56/58/60/62/64 cm
kleur: anadized black / blue white
Stevens Aspin 2008 € 1199
Zeer hoogwaardige racefiets afgemonteerd met shimano ultegra. De Stevens Aspin is licht van gewicht (8.6kg) en heeft uitstekende rijeigenschappen. Al jarenlang een topper in zijn prijsklasse.
frame: aluminium 7005 superlite triple butted smooth welded
vork: carbon t-blade
groep: volledig shimano ultegra 30 speed
wielset: mavic aksium
balhoofd: fsa geintegreerd 1 1/8
banden: continental ultra race 700*23c
gewicht: 8.6 kg
maten: 50/52/54/56/58/60/62/64 cm
kleur: anadized black / blue white
Als je nog wat verder zoekt, ga je weer meer vinden. In deze prijsklasse wordt gewoon veel aangeboden. 1000-1200 euro is aan mooi budget voor een nieuwe fiets. Gezien het feit dat je 2 meter lang bent, zal ook wel betekenen dat je wat gewicht meeneemt. Een stevige set wielen is dan zeker geen overbodige luxe-optie. Misschien een idee om 105 te pakken en zo wat ruimte over te houden voor een sterk setje wielen. 105 schakelt even goed als ultegra, is even slijtvast alleen het weegt iets meer. Goede wielen onder je fiets is gewoon zoooooo prettig dat ik liever daar mijn geld aan zou uitgeven.
Live fast; die young. mijn blog
Ik mag aannemen dat je een meting hebt laten doen. Het ligt dan aan de specifieke geometrie welk frame het beste past (per merk).
Volgens mij zijn ze behoorlijk gelijkwaardig kwa afmontage. Ik zou derhalve gaan voor die fiets die je het mooist vind (en waar je op past natuurlijk).
Volgens mij zijn ze behoorlijk gelijkwaardig kwa afmontage. Ik zou derhalve gaan voor die fiets die je het mooist vind (en waar je op past natuurlijk).
- daniel1975
- Forum-lid HC
rob74 schreef:. En wie wil er nou op een Koga gezien worden?!?!?!
Als dat een zinnig argument zou zijn zou shimano geen groep meer verkopen.
Oftewel, voegt niet echt veel toe hier....
Less is bore
Nou nou nou, kinders...
Hier heeft de ts-er niets aan me dunk.
Als het dit fietsje is, vind ik het wel een mooie fiets. Niet mijn cup-of-tea, maar wel mooi.
En ik rijd niet op de baan, maar Koga heeft daar toch mooie modellen voor beschikbaar.
Hier heeft de ts-er niets aan me dunk.
Als het dit fietsje is, vind ik het wel een mooie fiets. Niet mijn cup-of-tea, maar wel mooi.
En ik rijd niet op de baan, maar Koga heeft daar toch mooie modellen voor beschikbaar.
Of je Koga nu mooi vind of niet, de lak is oer degelijk en het totaal plaatje klopt vaak gewoon. Er zit wel een prijskaartje aan.
Voor mij wil het oog ook wat dus als je veel geld uitgeeft, moet het ook mooi zijn. Wat mooi is, is nogal persoonlijk.
Als je wat langer bent en daardoor ook iets zwaarder ga je ook meer verlangen van je wielen. Ik zou die shimano wielen wisselen voor een sterkere set. Mavic, Fulcrum, of gewoon een beter setje Shimano wielen. Daar heb je gewoon meer plezier van.
Succes en groet,
Voor mij wil het oog ook wat dus als je veel geld uitgeeft, moet het ook mooi zijn. Wat mooi is, is nogal persoonlijk.
Als je wat langer bent en daardoor ook iets zwaarder ga je ook meer verlangen van je wielen. Ik zou die shimano wielen wisselen voor een sterkere set. Mavic, Fulcrum, of gewoon een beter setje Shimano wielen. Daar heb je gewoon meer plezier van.
Succes en groet,
Loeki Pro