Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon Ultimate CF compatible met Sram Force

hoogi
Forum-lid

hoogi 18 feb 2009 19:29

Binnenkort verwacht ik mijn Canyon ultimate frameset. Ik wil er ip een Sram Force groep opzetten.

Nu las ik gisteren op het weightweenies forum dat daar iemand zijn Sram Red voor derailleur niet geplaatst krijgt ( http://weightweenies.starbike.com/forum ... hp?t=53726 ). Gaat om een 53/39 met een Red FD.
Ik weet dat Canyon ook complete fietsen met Red levert, maar toch (en als je goed kijkt op hun site zijn volgens mij al die bikes met Red afgemonteerd met een compact. Al zeggen de spec anders).

Zijn er meerdere onder ons die de combinatie Canyon Ultimate CF met Sram Force niet voor elkaar krijgen, of is dit een eenmalig geval?

flight
Forum-lid

flight 19 feb 2009 17:47

In 2008 werd de Ultimate CF 8.0 standaard uitegvoerd met SRAM Force, zowel in double als in compact. Ik kan mij niet voorstellen dat dit nu niet meer mogelijk is.

dogestyle
Forum-lid

dogestyle 19 feb 2009 17:50

Ik hoop het niet, heb net via ebay een 2e hands Red groep op de kop weten te tikken die ik op een ultimate CF wil monteren... volgende week weet ik hierover meer

Groet

hoogi
Forum-lid

hoogi 19 feb 2009 21:18

Hi Dogestyle,

Ik ben idd benieuwd, dus laat het volgende week even weten. Als ik de thread op weightweenies lees, dan kan ik diegene niet helemaal volgen. Hij heeft reactie gehad van Canyon Italie en die geven aan dat ze onlangs iets veranderd hebben aan de derailleur "houder"

Het lijkt mij namelijk stug dat het allemaal niet past. Ik kijk uit naar je reactie.

fizik
Forum-lid

fizik 20 feb 2009 11:51

Je kunt daar toch even over bellen of mailen met Canyon. Lijkt me de kortste klap.

hoogi
Forum-lid

hoogi 20 feb 2009 12:44

Gisteren ben ik ook tot deze conclusie gekomen. De mail is al de deur uit. Nu maar wachten, komt er geen reactie dan gaan we even een belletje plegen met Heerlen. Ik verwacht echter geen problemen, omdat Canyon de fiets standaard in het assortiment heeft zitten. Daarom verbaasde mij het verhaal op Weight weenies ook.

Ik heb echter deze vraag ook hier gesteld, omdat ik dan het idee heb dat het antwoord "objectiever" wordt.

hoogi
Forum-lid

hoogi 20 feb 2009 21:06

HIer het antwoord van Canyon Benelux:

-----------------------------------------------------------------
Dit is inderdaad bekend, de standaard Red voorderailleur komt met het nokje
tegen de zitbuis aan bij de CF frames wanneer je op het grote tandwiel
schakelt.
Dit kan heel eenvoudig verholpen worden door iets van het nokje af te
vijlen, dit heeft verder geen enkele invloed op de functionaliteit van deze
derailleur. Als je het netjes wilt doen kan je na het bijvijlen, het nokje
eventueel nog met polijstpapier na behandelen.

Groetjes/Cordialement/Viele Grüsse/Best regards,
Peter Hogenhout
Canyon Benelux
--------------------------------------------------------------------------

Peter heeft het niet over de Force en Rival groep. Dus bij Red wordt het even vijlen en polijsten en dan past het dus schijnbaar allemaal

anaszi2.0
Forum-lid

anaszi2.0 20 feb 2009 21:20

Ik zou sowieso niet voor een Force voorderailleur gaan, ik vond hem maar matig werken.
Ik gebruik zelf een Record v-d in combinatie met mijn Force groep en dit werkt een stuk beter

dogestyle
Forum-lid

dogestyle 26 feb 2009 13:08

So far so good, volgens mij gaat dit zonder dremel gewoon passen. Heb nu de der's crankstel en ketting gemonteerd zonder bekabeling. Krijg volgende week mijn stuur binnen en kan dan de shifters monteren voor the final check... Zal dan ook wat foto's posten (wordt mijns inziens een akelig mooi bakkie!)

Groet

dogestyle
Forum-lid

dogestyle 10 mar 2009 10:32

Aaarg, onlangs eerdere goede voortekenen blijkt het inderdaad een probleem op te leveren met de voorder. Ik heb een klein nokje aan de voorder moeten wegvijlen waarna het weer naar behoren functioneert. Dit is overigens niet te zien, het levert dus geen esthetische problemen op (zit aan de achterkant). Maar het is denk ik dat het toch goed te melden is.

Groet

gvcbvba
Forum-lid

gvcbvba 15 mar 2009 16:59

verdorie, dat staat mij dus ook nog te wachten. Ben bezig met monteren van mijn canyon CF met sram red. wielen wordt lightweight set.

Plaats reactie