GenesiZ\' klushoek - Foto Update 01-05-10!!!
Edit: Ik heb de naam even veranderd van het topic van "Project Gazelle Champion Mondial - Nieuwe wielen!" naar "GenesiZ' klushoek" Vanaf pagina 2 staat hievoor de uitleg
Na het verbouwen van een Koga naar een SS, ga ik nu een mooie retro 12speed opbouwen voor het lekker toeren door de schone natuur van de Botlek Ik hou van klussen en heb er gelukkig door mijn werk goed de tijd voor dus dit zal geen jaren plan gaan worden.
Volgende week ga ik bij een mede fiets.nl lid een Gazelle Champion Mondial frame (Reynolds 531 AA-frame) afhalen en ben sinds vorige week in het bezit van een Koga Miyata Roadspeed welke compleet is afgemonteerd met een Shimano 600 EX serie die hiervoor zullen worden gedemonteerd en gemonteerd worden op de Gazelle. De Koga heeft namelijk als nadeel dat het frame te groot is voor mij en de Gazelle wel de juiste maat is, maar ook een mooier/beter frame is.
Voor de rest zullen de wielen, stuurpen, stuur enz. overgezet worden van de Koga naar de Gazelle en maak ik hier eerst een testrit mee of alles wel naar behoren past en werkt.
Het frame zal ik zelf of door een bedrijf laten spuiten in een strakke ouderwetse look inclusief de originele decals welke met een blanke laklaag zullen worden beschermd tegen de ruige natuur
Zonder plaatjes geen fatsoenlijk topic dus hier alvast wat foto's:
De kleur van het frame is nog niet helemaal zeker, maar een donkerblauw frame met roomwitte accenten lijkt mij erg gaaf incl. Reynolds 531 stickers. Betreffende het zadel. Ik wil deze waarschijnlijk opnieuw bekleden met leer (is een zadel van de Koga) en het stuur ook voorzien van een lederen grip ipv. stuurlint. Maar hoe dat wordt, dat zien jullie vanzelf. Als het gaat lukken zoals het in mijn hoofd zit, dan wordt echt heel vet
Over 1 ding ben ik nog wel aan het dubben, het zadel en de pedalen. Ik wil heel graag met spd gaan rijden, maar dat hoort eigenlijk niet. Hierbij zat ik te denken om Eggbeaters te nemen daar deze klein zijn en niet zo opvallen. Tips hiervoor zijn meer dan welkom. Toe-clips heb ik ook aan gedacht, staat erg goed bij dit retro-project maar SPD geniet toch echt de voorkeur.
Na het verbouwen van een Koga naar een SS, ga ik nu een mooie retro 12speed opbouwen voor het lekker toeren door de schone natuur van de Botlek Ik hou van klussen en heb er gelukkig door mijn werk goed de tijd voor dus dit zal geen jaren plan gaan worden.
Volgende week ga ik bij een mede fiets.nl lid een Gazelle Champion Mondial frame (Reynolds 531 AA-frame) afhalen en ben sinds vorige week in het bezit van een Koga Miyata Roadspeed welke compleet is afgemonteerd met een Shimano 600 EX serie die hiervoor zullen worden gedemonteerd en gemonteerd worden op de Gazelle. De Koga heeft namelijk als nadeel dat het frame te groot is voor mij en de Gazelle wel de juiste maat is, maar ook een mooier/beter frame is.
Voor de rest zullen de wielen, stuurpen, stuur enz. overgezet worden van de Koga naar de Gazelle en maak ik hier eerst een testrit mee of alles wel naar behoren past en werkt.
Het frame zal ik zelf of door een bedrijf laten spuiten in een strakke ouderwetse look inclusief de originele decals welke met een blanke laklaag zullen worden beschermd tegen de ruige natuur
Zonder plaatjes geen fatsoenlijk topic dus hier alvast wat foto's:
De kleur van het frame is nog niet helemaal zeker, maar een donkerblauw frame met roomwitte accenten lijkt mij erg gaaf incl. Reynolds 531 stickers. Betreffende het zadel. Ik wil deze waarschijnlijk opnieuw bekleden met leer (is een zadel van de Koga) en het stuur ook voorzien van een lederen grip ipv. stuurlint. Maar hoe dat wordt, dat zien jullie vanzelf. Als het gaat lukken zoals het in mijn hoofd zit, dan wordt echt heel vet
Over 1 ding ben ik nog wel aan het dubben, het zadel en de pedalen. Ik wil heel graag met spd gaan rijden, maar dat hoort eigenlijk niet. Hierbij zat ik te denken om Eggbeaters te nemen daar deze klein zijn en niet zo opvallen. Tips hiervoor zijn meer dan welkom. Toe-clips heb ik ook aan gedacht, staat erg goed bij dit retro-project maar SPD geniet toch echt de voorkeur.
Echt geen flauw benul . Ik moet nog op zoek naar een spuiterij, maar als ik het zelf doe kom ik rond de 100,- uit. Het nadeel is wel dat ik dan een soort van stofvrije ruimte moet gaan maken op zolder om te zorgen voor een mooi resultaat.
Edit: ik zie bikepaint.nl en specialpaintwork.nl voorbij komen op het forum, dus ik ga daar een prijsopgave aanvragen. Zal wel pittig worden daar ik ook stukjes in de lugs geverft wil hebben, maar ik wil het wel perfect hebben
Edit: ik zie bikepaint.nl en specialpaintwork.nl voorbij komen op het forum, dus ik ga daar een prijsopgave aanvragen. Zal wel pittig worden daar ik ook stukjes in de lugs geverft wil hebben, maar ik wil het wel perfect hebben
Op de site van Koga kun je oude folders downloaden in PDF, dan kun je kijken wat er origineel op je fiets hoort te zitten. Is ook erg leuk om te zien dat je een fiets van dik 25jaar oud op zolder hebt staan
http://www.koga.com/nl/downloads.asp?ma ... b=1&page=1
http://www.koga.com/nl/downloads.asp?ma ... b=1&page=1
Het is alweer een tijd geleden, maar de fiets zit helemaal in elkaar en rijdt nu perfect. Hij is nog niet helemaal retro, dit omdat ik voor een mooie prijs simpele remmen kon krijgen, een selle royal zadel en nieuwe remhendels kon krijgen zodat hij in ieder geval goed rijdend was.
Ik moet tenslotte ergens op trainen . Hiermee blijf ik nu een tijd rijden tot ik geld genoeg heb om of een extra goede fiets aan te schaffen of ik tijd genoeg heb in de winter om deze weer helemaal ouderwetsch op te bouwen.
Ik moet tenslotte ergens op trainen . Hiermee blijf ik nu een tijd rijden tot ik geld genoeg heb om of een extra goede fiets aan te schaffen of ik tijd genoeg heb in de winter om deze weer helemaal ouderwetsch op te bouwen.
Beetje laat, maar hier een 10tal foto's van de huidige staat!
Op dit moment rij ik er per week ongeveer 150km op om te trainen, dus ik zit nog even te dubben over wat ik ermee wil. Voor het mooie wil ik hem helemaal retro opbouwen, maar helemaal nieuw opbouwen lijkt me ook wel heel erg gaaf. Nu blijf ik er even een tijdje vanaf ivm geen geld maar met wellicht dat ik er met de winter wat mee ga doen.
Op dit moment rij ik er per week ongeveer 150km op om te trainen, dus ik zit nog even te dubben over wat ik ermee wil. Voor het mooie wil ik hem helemaal retro opbouwen, maar helemaal nieuw opbouwen lijkt me ook wel heel erg gaaf. Nu blijf ik er even een tijdje vanaf ivm geen geld maar met wellicht dat ik er met de winter wat mee ga doen.
Gister heb ik mezelf een kado gegeven, een setje oude Zonda's
Zien er echt supergelikt uit, maar staat nog niet optimaal zonder het overgespoten frame. Uiteraard zorg ik eerst dat alles goed werkt waarna ik hem ga spuiten maar ik kom dus tegen een probleempje aan.
De ketting slaat af en toe over bij de cassette. Dit had ik voorheen ook even bij mijn vorige 7sp dus ik verwacht dat het na een tijdje wennen wel beter gaat. Heb net nog even gereden en toen ging het wat beter. Het luistert nu echt nou met het neerzetten van de buiscommandeur. Ik heb btw een 7-8sp ketting dus dat zou niet echt uit mogen maken. Hij heeft links en rechts genoeg ruimte. Dit probleem doet zit trouwens niet voor op de 2 grootste en 2 kleinste tandwielen.
Is hier een oplossing voor op dit euvel te verhelpen? Het is puur het afstellen volgends mij. Ik zit er aan te denken om shifters te monteren, maar dat wordt weer een duur geintje. Zijn er ook oudere modellen shifters van Camp?
Genoeg gepraat, even wat foto's
Blauw staat er nog niet echt bij, maar dat komt wel goed
Kettinglijn staat recht en dan gaat het net goed.
Cassette lijkt niet versleten.
Zien er echt supergelikt uit, maar staat nog niet optimaal zonder het overgespoten frame. Uiteraard zorg ik eerst dat alles goed werkt waarna ik hem ga spuiten maar ik kom dus tegen een probleempje aan.
De ketting slaat af en toe over bij de cassette. Dit had ik voorheen ook even bij mijn vorige 7sp dus ik verwacht dat het na een tijdje wennen wel beter gaat. Heb net nog even gereden en toen ging het wat beter. Het luistert nu echt nou met het neerzetten van de buiscommandeur. Ik heb btw een 7-8sp ketting dus dat zou niet echt uit mogen maken. Hij heeft links en rechts genoeg ruimte. Dit probleem doet zit trouwens niet voor op de 2 grootste en 2 kleinste tandwielen.
Is hier een oplossing voor op dit euvel te verhelpen? Het is puur het afstellen volgends mij. Ik zit er aan te denken om shifters te monteren, maar dat wordt weer een duur geintje. Zijn er ook oudere modellen shifters van Camp?
Genoeg gepraat, even wat foto's
Blauw staat er nog niet echt bij, maar dat komt wel goed
Kettinglijn staat recht en dan gaat het net goed.
Cassette lijkt niet versleten.
-
- Forum-lid
- Berichten: 371
- Lid geworden op: 30 jun 2009 16:30
Heb ooit eens zelfde probleem gehad kon er niet uitkomen mijn fm heeft toen andere buitenkabel en natuurlijk ook de binnenkabel bij de achterderr erop gezet (had hem te kort gemaakt) en toen afgesteld en het probleem was weg en als ik je buitenkabel zo eens bekijk lijkt ie me aan de korte kant
Wie nimmer dwaalt word nooit verstandig.
bontempi56 schreef:Heb ooit eens zelfde probleem gehad kon er niet uitkomen mijn fm heeft toen andere buitenkabel en natuurlijk ook de binnenkabel bij de achterderr erop gezet (had hem te kort gemaakt) en toen afgesteld en het probleem was weg en als ik je buitenkabel zo eens bekijk lijkt ie me aan de korte kant
Bontempi56,
Wat een oplettende lezer ben je, chapeau!
FrankR
Het lijkt me vreemd dat het daar aan kan liggen omdat je niet schakelt met de stuurshifters maar met een buiscommandeur, maar ik zal het gaan testen! Bedankt alvast.