Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Beone - Blomsom levertijden ramp !

kristofpoppe
Forum-lid

kristofpoppe 16 feb 2009 12:07

Hallo,

Vorig jaar bestelde ik via m'n lokale fietsenhandelaar (België ) de mooie Beone Rosso met SRAM RED en Pro Lite Gavia wielen. Levering was voorzien in week 49.

Week 49 komt er aan, maar geen Beone te zien. Er waren bij Blomson wat 'leveringsproblemen' maar tegen het eind van 2008 zou ik zeker m'n nieuwe bike hebben. Spijtig voor mij, maar de kerstman had geen fietsje bij.

Terug geïnformeerd bij m'n fietsenhandelaar die wel de factuur al van Blomsom ontvangen had, en de levering zou nu tussen week 4 en 6 plaatsvinden. Mooi niet dus en nog steeds zonder Rosso. ( we zijn nu week 8)

Zijn er mensen die dezelfde ervaring hebben of me kunnen helpen om m'n Rosso toch hier te krijgen ? (direct contact bij Blomson,...)

Alvast bedankt !

speric
Forum-lid HC

speric 16 feb 2009 13:31

welke maat heb je nodig ? een maat 56 is heel voordelig
te krijgen op het moment :
http://www.bikestudio.nl/producten/item.php?id=642
http://link.marktplaats.nl/225483187

ijzerenbriek
Forum-lid

ijzerenbriek 16 feb 2009 13:39

Ik kan je niet helpen met je Beone maar ik bestelde op 18 oktober een Bulls Copperhead III (MTB) die in het najaar geleverd ging worden. We zijn ondertussen half februari en ik heb zelfs nog geen leverdatum gekregen. Leverdatum wordt doorgegeven op het moment dat de fiets geproduceerd wordt. Daar mag je dan nog 3 weken bijrekenen eer je hem effectief mag gaan ophalen. Het wordt dus minimum begin maart maar daar reken ik zelfs niet op. Het gaat dus meer dan 5 maand duren eer ik mijn fiets ga hebben. Ik heb hem gekocht om woon/werk mee te doen als de wegen wat glad of pokkevuil lagen. Tegen de tijd dat ik hem ga ontvangen kan ik hem dus in mijn garage zetten.
Positief blijven: ik ga hem ver voor de volgende winter hebben (Hmm, alhoewel :D).

Je bent dus geen alleenstaand geval, jammer genoeg.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

kristofpoppe
Forum-lid

kristofpoppe 16 feb 2009 13:40

SpEric schreef:welke maat heb je nodig ? een maat 56 is heel voordelig
te krijgen op het moment :
http://www.bikestudio.nl/producten/item.php?id=642
http://link.marktplaats.nl/225483187

Ik zou een maatje groter moeten hebben. M'n fietsenhandelaar had eerst geïnformeerd naar de leverbaarheid en dit was been probleem volgen hen. Het gaat hier om het model 2008.

speric
Forum-lid HC

speric 16 feb 2009 14:20

Ijzeren Briek schreef:Ik kan je niet helpen met je Beone maar ik bestelde op 18 oktober een Bulls Copperhead III (MTB) die in het najaar geleverd ging worden. We zijn ondertussen half februari en ik heb zelfs nog geen leverdatum gekregen. Leverdatum wordt doorgegeven op het moment dat de fiets geproduceerd wordt. Daar mag je dan nog 3 weken bijrekenen eer je hem effectief mag gaan ophalen. Het wordt dus minimum begin maart maar daar reken ik zelfs niet op. Het gaat dus meer dan 5 maand duren eer ik mijn fiets ga hebben. Ik heb hem gekocht om woon/werk mee te doen als de wegen wat glad of pokkevuil lagen. Tegen de tijd dat ik hem ga ontvangen kan ik hem dus in mijn garage zetten.
Positief blijven: ik ga hem ver voor de volgende winter hebben (Hmm, alhoewel :D).

ga je die fiets nog wel aanschaffen dan ?

kristofpoppe
Forum-lid

kristofpoppe 16 feb 2009 14:35

Ik vind het allemaal niet erg, wanneer je zulke zaken koopt en weet waar je aan te verwachten valt. Wanneer je iets aankoopt met een wachttijd van 3 maand weet je dat dit normaal is en ga je jezelf ook geen vragen stellen. Indien dit te lang voor je is, ben je vrij om nog altijd ergens anders je aankoop te doen.

Maar nu week op week te horen krijgen dat het weer niet gelukt is, kan er bij mij niet in. Ik bestel 's maandags een set wielen in Singapore en vrijdags heb ik die netjes afgeleverd bij me thuis. De halve wereldrondreizen met perfecte opvolging is daar wel mogelijk, terwijl een levering van een fabrikant enkele honderden kilometers hier vandaan toch problematisch is...

dream
Forum-lid

dream 16 feb 2009 15:05

Ik bestelde begin december een Beone Black carbon frame maatje 56 en hij was er 2 weken later, daarna alles laten opbouwen naar wens, en hij was klaar.
Misschien is het verstandig om te informeren of het aan het frame licht of aan bepaalde onderdelen, anders is een los frame misschien een optie. Het frame is namelijk top.

ijzerenbriek
Forum-lid

ijzerenbriek 16 feb 2009 19:39

SpEric schreef:
Ijzeren Briek schreef:Ik kan je niet helpen met je Beone maar ik bestelde op 18 oktober een Bulls Copperhead III (MTB) die in het najaar geleverd ging worden. We zijn ondertussen half februari en ik heb zelfs nog geen leverdatum gekregen. Leverdatum wordt doorgegeven op het moment dat de fiets geproduceerd wordt. Daar mag je dan nog 3 weken bijrekenen eer je hem effectief mag gaan ophalen. Het wordt dus minimum begin maart maar daar reken ik zelfs niet op. Het gaat dus meer dan 5 maand duren eer ik mijn fiets ga hebben. Ik heb hem gekocht om woon/werk mee te doen als de wegen wat glad of pokkevuil lagen. Tegen de tijd dat ik hem ga ontvangen kan ik hem dus in mijn garage zetten.

ga je die fiets nog wel aanschaffen dan ?

Wel ja, omdat ik nu toch niets anders meer kan bestellen die ik supervlug ga hebben, omdat ik al een voorschot betaalde maar bovenal omdat de prijs/uitvoering nog steeds onovertroffen is.
Pleister op de wonde: een tijdje geleden kocht ik een in nieuwstaat verkerend Isaac Pascal frame en dat heb ik dit weekend afgemonteerd. Enkel het cranckstel moet ik nog ontvangen in nabestelling van Salden.
En als dat nu ook nog eens lang op zich laat wachten verkoop ik al mijn fietsen en wielen en ga biljarten.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

Plaats reactie