Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Technisch artikel

vincent75
Forum-lid

Gebruikersavatar vincent75 11 feb 2009 16:20

Wat ik mis in het blad fiets is een terugkerend technisch artikel.
bv:
Werking en afstelling verschillende balhoofdlageringen
Werking / afstelling derailleurs
Onderhoud / service vd verschillende delen
Gebruik van gereedschappen
Etc.

Ik weet dat je dit ook kunt vinden in diverse onderhoudsboeken, maar zal dit ook op prijsstellen om het zo nu en dan in het magazine terug te vinden.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

perik
Forum-lid

perik 11 feb 2009 16:28

Dat soort dingen hebben er altijd ingestaan, de rubriek heette "Hoe?Zo!". Ik geloof dat Fiets er nu mee gestopt is omdat alles wel ongeveer behandeld was, gelukkig kun je het teruglezen via Fiets Digitaal (zoeken op Hoe?Zo!).

foosho
Forum-lid

foosho 11 feb 2009 16:39

Waarom zetten ze zulk soort dingen niet gewoon gratis online. Niemand die dat download ('t is her en der wel (gratis) online te vinden, bijv. op Roadbike (als je duits kunt)) en nu heeft niemand er wat aan. Je trekt mensen naar de site als je het wel doet.

Ik begrijp ook niet waarom de stijfheidswaarden niet gewoon online gezet worden in een tabel (zoals in 2006 ook is gebeurd): Je trekt er massa's mensen mee (dus potentiele nieuwe leden). Minder kopers van het blad verwacht ik niet echt, aangezien het wel heeeel toevallig zou zijn als net die maand de fiets getest wordt waar je in geinteresseerd bent.

frigo
Forum-lid

frigo 11 feb 2009 17:06

[quote="vincent75"]Wat ik mis in het blad fiets is een terugkerend technisch artikel.
bv:
Werking en afstelling verschillende balhoofdlageringen
Werking / afstelling derailleurs
Onderhoud / service vd verschillende delen
Gebruik van gereedschappen
Etc.

Ik weet dat je dit ook kunt vinden in diverse onderhoudsboeken, maar zal dit ook op prijsstellen om het zo nu en dan in het magazine terug te vinden.
[/quote]

Stond laatst nog een artikel in over lassen en in het laatste nummer hoe de fietmetingen voor de racetest worden uitgevoerd, is i.m.o. toch ook technisch.
Veel reparatie-, montage- en afsteltips kun je ook prima vinden met een beetje googlen. Campagnolo heeft b.v. alle factsheets van haar producten gewoon online staan (ook Nederlandstalig). Zo zie je maar alweer een mooie reden om met Campa te rijden ;)
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!

foosho
Forum-lid

foosho 11 feb 2009 17:15

Shimano en SRAM hebben ook gewoon alle handleidingen (NL incl.) online staan hoor /yawn ;)

Plaats reactie