Van Tuyl SLX Croce d'Aune project
-
- Forum-lid
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 15 sep 2007 00:33
chapeau!
erg mooie kleur frame en een leuk idee om alsnog die fiets op te bouwen zoals je m ooit had willen hebben.
ben benieuwd hoe het wordt met die klassieke onderdelen maar het zal vast een plaatje worden
erg mooie kleur frame en een leuk idee om alsnog die fiets op te bouwen zoals je m ooit had willen hebben.
ben benieuwd hoe het wordt met die klassieke onderdelen maar het zal vast een plaatje worden
Mama mia, wat een spulletjes!
Leuk dat mijn project een inspiratie is, ik ga die van jou ook zeker volgen
edit:
Leuk om te zien:
Zie: http://www.campyonly.com/history/catalogs.html
Leuk dat mijn project een inspiratie is, ik ga die van jou ook zeker volgen
edit:
Leuk om te zien:
Zie: http://www.campyonly.com/history/catalogs.html
Is dit misschien een idee voor de banden?
Gekocht bij Derks Wielersport in Halsteren (internet winkel)
[img=http://img401.imageshack.us/img401/8878 ... iumbu4.jpg]
Gekocht bij Derks Wielersport in Halsteren (internet winkel)
[img=http://img401.imageshack.us/img401/8878 ... iumbu4.jpg]
Liefhebber Nederlandse stalen racefietsen
Dit zijn toch echt draadbanden (vouwbandje's)
Ze gingen wel krap om de Mavic Module E2 velgen ,maar ze staan er wel goed op.
[img=http://img17.imageshack.us/img17/2918/i ... iumvr5.jpg]
Ze gingen wel krap om de Mavic Module E2 velgen ,maar ze staan er wel goed op.
[img=http://img17.imageshack.us/img17/2918/i ... iumvr5.jpg]
Liefhebber Nederlandse stalen racefietsen
Toen ik nog een kleine jongen was zag ik de eerste renners in de Tour de France met die remmen rijden, ik vond die toen super. Nu, ettelijke jaren later, vind ik die remmen nog steeds super. Links en rechts worden ze nog op Ebay aangeboden en ik moet eerlijk toegeven, 't begint toch te jeuken om er mij een setje aan te schaffen.
Hoe zit het feitelijk met de remkracht van die "Delta" remmen?
thnx,
wivo_6
Hoe zit het feitelijk met de remkracht van die "Delta" remmen?
thnx,
wivo_6
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Die kun je nooit heel veel bij profs hebben gezien. Ze werden maar heel kort gebruikt en verdwenen toen in de prullenbak.zag ik de eerste renners in de Tour de France met die remmen rijden
Toen campa de remmen eindelijk op het gewenste niveau had waren ze zo duur geworden en hadden ze zo'n slechte reputatie dat niemand ze meer wilde.
De enige versie die wel werkte waren de remmen met het 5 as systeem (zie campy only) en dat koste toen al over de 950 gulden wat fors was voor die tijd.
(heb zelf twee setjes van de meest gezochte: zilveren 5 assers met zwarte rubber delen, antraciet geanodiseerde 5 assers met zwarte rubber delen)
Alle overige versies en dan specifiek de croce d'aune remmen met de veren aan de buitenzijde zijn gewoon een garantie voor een kort leven en zijn enkel nog mooi op de schoorsteen.
chrissiewizzie schreef:Op Ebay kopen is sowieso geen goed idee. Het is echt belachelijk wat ze er daar voor durven vragen. Helaas zijn er teveel rijke Aziaten en Amerikanen die het er toch voor betalen. Gewoon Marktplaats afstruinen en geduld hebben, als je een setje zoekt. En de remwerkling is nou ook weer niet zo dramatisch. Dual pivot remmen zijn echter wel een stuk beter.
ok, misschien moet ik marktplaats eens in de gaten houden. bedankt voor de tip.
chrissiewizzie schreef: Aan het einde van de rit zal ik de overgebeleven onderdelen via het forum aanbieden. Ik vind het leuker om te zien dat er iemand anders een mooi project mee start, dan om er de hoofdprijs voor te vragen via MP of EBay......wordt vervolgd!
Kijk, dat vinden we nou sympathiek ! Ik kreeg al de indruk dat je de hele Nederlandse voorraad aan het opkopen was om de prijs op te drijven, maar het tegendeel was dus het geval :D:D:D
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!
Gaaf project. Heb zelf vorig jaar drie fietsen zo 'gerestaureerd'. Is leuk werk.
Mario Verhoeven in Dussen heeft heel veel 'vintage' campa-spul liggen. Ik heb daar toen ook blokjes gekocht voor mijn Delta's. Ook moet je een 3,5 mm imbussleuteltje hebben om de remkabels in de remmen vast te kunnen zetten. Misschien heb je hem al, anders wordt het zoeken. Ik heb er ééntje op de kop weten te tikken bij de lokale ijzerwinkel. Oh ja, de imbusbout voor de cranks is een 7 mm, ook niet alledaags.
Succes verder.
Mario Verhoeven in Dussen heeft heel veel 'vintage' campa-spul liggen. Ik heb daar toen ook blokjes gekocht voor mijn Delta's. Ook moet je een 3,5 mm imbussleuteltje hebben om de remkabels in de remmen vast te kunnen zetten. Misschien heb je hem al, anders wordt het zoeken. Ik heb er ééntje op de kop weten te tikken bij de lokale ijzerwinkel. Oh ja, de imbusbout voor de cranks is een 7 mm, ook niet alledaags.
Succes verder.