Over de wielersport en zijn beoefenaars.

uit de krant

warmong
Forum-lid

warmong 05 feb 2009 17:55

In het Nederlandse Eerbeek zijn twee tienermeisjes, die langs het kanaal fietsten, door een wielrenner het ijskoude water ingeduwd.

De meisjes fietsten langs het kanaal toen twee wielrenners hard riepen dat ze aan de kant moesten gaan. Blijkbaar gebeurde dat niet snel genoeg en een van de meisjes kreeg een harde duw van een van de wielrenners. De sturen van de twee fietsen haakten in elkaar en de meisjes van 15 en 16 jaar oud kwamen in het kanaal terecht.

Een van de meisjes zakte door het ijs maar haar vriendin kon haar uit het ijskoude water trekken. Het 15-jarige slachtoffer raakte gewond aan de knie en de 16-jarige hield er enkel een kapotte telefoon aan over.

Van de twee daders ontbreekt voorlopig elk spoor.

bron: www.Standaard.be

schandalig, toch?

trappie
Forum-lid

trappie 05 feb 2009 18:18

schandalig, toch?
Inderdaad ja, ze moeten gewoon op tijd aan de kant gaan voor wielrenners :o)

warmong
Forum-lid

warmong 05 feb 2009 18:20

trappie schreef:
schandalig, toch?
Inderdaad ja, ze moeten gewoon op tijd aan de kant gaan voor wielrenners :o)

mja, ik kan een grapje op zn tijd best appreciëren hoor, maar toch blijf ik het schandalig vinden.

trappie
Forum-lid

trappie 05 feb 2009 18:23

tuurlijk, is ook schandalig dat dit gebeurt, sommigen denken blijkbaar dat de weg van hen is. Komt wel wat overeen met de tendens van 'ikke eerst' in de samenleving, verdraagzaamheid is vaak ver te zoeken tegenwoordig. jammer...

warmong
Forum-lid

warmong 05 feb 2009 18:27

een paar dagen geleden een automobilist die in zn wagen bijeen gemept wordt, nu twee tieners die het ijskoude water ingeduwd worden. Geen wonder dat wielertoeristen niet altijd een even goeie reputatie hebben.

seger
Forum-lid

seger 05 feb 2009 18:44

Het wordt tijd voor een positief bericht over wielrenners. Iets waarbij een wielrenner iemands leven heeft gered ofzo...
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...

foosho
Forum-lid

foosho 05 feb 2009 18:49

Dit gaat ook totaal niet over wielrennen in z'n algemeenheid, maar over een stel idioten die net zo goed in een auto hadden kunnen zitten. Maar goed, voor de algemene reputatie is 't niet goed natuurlijk.

quarante
Forum-lid

quarante 05 feb 2009 19:02

Op het eerste gezicht reageer ik ook met "schandalig" en dat de daders een stel idioten zijn maar ik kan het me wel voorstellen. Ik maak vaak genoeg mee, op de racefiets maar ook op een normale fiets, dat jongeren zeer langzaam fietsen en niet aan de kant gaan, zelfs niet als je "pardon" roept (wat ik altijd doe). Nou ben ik zelf ook 15 wat misschien verschil uitmaakt maar het liefst zou ik sommigen ook een ijskoude sloot in gooien. Als wielrenner moet je rond 15:00 wegblijven van middelbare scholen (althans waar ik woon) want dan kun je er donder op zeggen dat je gehinderd zult worden. Dan fietsen ze met z'n drieën naast elkaar op het fietspad met een snelheid van ( ik overdrijf niet) +- 12 km/h en dan kijken ze je zo brutaal aan alsof het fietspad van hun is. Meestal zijn het, helaas voor de grote groep die zich wel fatsoenlijk gedraagt, allochtonen tussen de 12 en 16. Als je dan beleefd vraagt of ze misschien aan de kant willen gaan dan krijg je een partij beledigingen terug, of ze gaan nog langzamer fietsen.

Waarschijnlijk zullen deze "tienermeisjes" zich niet zoals hierboven genoemd gedragen hebben en moeten die twee wielrenners zich schamen...

rank
Forum-lid

rank 05 feb 2009 20:39

Seger schreef:Het wordt tijd voor een positief bericht over wielrenners. Iets waarbij een wielrenner iemands leven heeft gered ofzo...

Dat gebeurt ook wel, maar dat wil niemand horen/schrijven, en zeker niet de gemiddelde Telegraaf lezer/redacteur. ;)

Associale actie, maar ik ken de waarheid verder ook niet helemaal. Niet dat ik iets wil goedpraten, maar het zijn niet alleen wielrenners die rotstreken uithalen. Wel jammer voor ons dat we zo kwetsbaar zijn, want op die manier worden ook wielrenners met goede bedoelingen zeer associaal door automobilisten e.d. benaderd, en dan is het ook meteen een oneerlijke strijd. Ik mijd schoolroutes zoveel mogelijk, want ik heb ook niet zoveel positieve ervaringen met pubers op het fietspad. 9/10 keer grote bek als ze in groepsverband zijn, 1/10 keer (opzettelijk, maar tegelijk ook uit onwetendheid) slingeren of rare dingen als je ze voorbij gaat of tegemoed komt.

Tja, hoe kun je dit goedmaken? Waarschijnlijk onmogelijk, maar ja... Tot zover mijn 'wereldbeeld in het kort'. Sorry. Fietsen blijft wel een leuke hobby. :)

amateurke
Forum-lid

amateurke 06 feb 2009 09:57

Quarante schreef:Op het eerste gezicht reageer ik ook met "schandalig" en dat de daders een stel idioten zijn maar ik kan het me wel voorstellen. Ik maak vaak genoeg mee, op de racefiets maar ook op een normale fiets, dat jongeren zeer langzaam fietsen en niet aan de kant gaan, zelfs niet als je "pardon" roept (wat ik altijd doe). Nou ben ik zelf ook 15 wat misschien verschil uitmaakt maar het liefst zou ik sommigen ook een ijskoude sloot in gooien. Als wielrenner moet je rond 15:00 wegblijven van middelbare scholen (althans waar ik woon) want dan kun je er donder op zeggen dat je gehinderd zult worden. Dan fietsen ze met z'n drieën naast elkaar op het fietspad met een snelheid van ( ik overdrijf niet) +- 12 km/h en dan kijken ze je zo brutaal aan alsof het fietspad van hun is. Meestal zijn het, helaas voor de grote groep die zich wel fatsoenlijk gedraagt, allochtonen tussen de 12 en 16. Als je dan beleefd vraagt of ze misschien aan de kant willen gaan dan krijg je een partij beledigingen terug, of ze gaan nog langzamer fietsen.

Waarschijnlijk zullen deze "tienermeisjes" zich niet zoals hierboven genoemd gedragen hebben en moeten die twee wielrenners zich schamen...

Wat een lulverhaal!
Ook al hadden deze meiden zich zo gedragen (want zo zijn jongeren wel eens op die leeftijd - en dat geldt zeker niet alleen voor allochtonen tussen de 12 en 16) dan is het nooit goed te praten om iemand van het fietspad af te duwen!
Ook ik vind het niet leuk als er een rij voor me fiets of voor me wandelt (want hier maken andere leeftijdsgroepen zich weer "schuldig" aan). Denk dan maar eens aan die automobilist die weer achter een peleton fietsers aanzit en er niet langs kan. Weinig verschil toch?
De voorvallen met deze meiden maar zeker ook de automobilist die in elkaar wordt geslagen hoeven we hier niet goed te praten. Sterker nog ik denk dat we hier best mogen laten blijken dat we van dat achterlijke gedrag niet gediend zijn. Hopelijk werkt dat een beetje preventief.
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 06 feb 2009 10:42

Wat een idioten zeg. Als je er zonodig meteen langs wilt en het past even niet dan ga je maar lekker een stukje veldrijden.

Plaats reactie