Waalse Pijl 2009
-
- Forum-lid
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 23 dec 2008 11:28
Ook dit jaar is hij er gelukkig weer.
Ben nog op zoek naar een plek om te overnachten. Gezien de temperaturen van vorigjaar (-2 graden 's nachts) wil ik het maar niet op kamperen aan laten komen.
Heeft er iemand misschien een tip ?
Ben nog op zoek naar een plek om te overnachten. Gezien de temperaturen van vorigjaar (-2 graden 's nachts) wil ik het maar niet op kamperen aan laten komen.
Heeft er iemand misschien een tip ?
http://www.chatoiment.be/
Op tijd reserveren. Had vorig jaar de "Chambre d'Amour". Men verwachte mij met m'n lief en waren enigzins verbaasd dat de Colnago mee de trap opging en ik mn vriendin had thuisgelaten..........
Vriendelijke (NL) mensen. Op begane vloer leuke zitkamer waar 's avonds nog een goed glas gedronken kan worden met andere gasten. Centraal in Spa, goede gratis parking op loopafstand. Als je geluk hebt kun je voor de deur parkeren.
Op tijd reserveren. Had vorig jaar de "Chambre d'Amour". Men verwachte mij met m'n lief en waren enigzins verbaasd dat de Colnago mee de trap opging en ik mn vriendin had thuisgelaten..........
Vriendelijke (NL) mensen. Op begane vloer leuke zitkamer waar 's avonds nog een goed glas gedronken kan worden met andere gasten. Centraal in Spa, goede gratis parking op loopafstand. Als je geluk hebt kun je voor de deur parkeren.
Schitterende tocht, zowel de 160 als de 210 km zijn loodzwaar. Ik zou zeker weer meedoen ware het niet dat ik in het buitenland verblijf...
In beide afstanden zitten de bekende beklimmingen van de Rosier, de Redoute en natuurlijk ook het illustere drieluik Stockeu, Wanne en Thier de Coo.
Ook leuk: hij valt nu eens niet in hetzelfde weekend als de Grensland Klassieker (ook een aanrader naar verluidt).
In beide afstanden zitten de bekende beklimmingen van de Rosier, de Redoute en natuurlijk ook het illustere drieluik Stockeu, Wanne en Thier de Coo.
Ook leuk: hij valt nu eens niet in hetzelfde weekend als de Grensland Klassieker (ook een aanrader naar verluidt).
-
- Forum-lid
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 10 apr 2008 02:05
Zelfs de 120km is meer dan de moeite om naar Spa te gaan. Het begin met oa de Redoute sla je over, maar daarna rij je over hetzelfde parcours.
Kan me trouwens niet herinneren dat het 's ochtends koud was ?
Kan me trouwens niet herinneren dat het 's ochtends koud was ?
http://www.transpirinaika.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Ja, het was 's morgens vroeg ontzettend koud. Ik ben rond 7.00uur gestart voor de 210km en toen was het echt maar net boven het vriespunt. Toen het zonnetje eenmaal doorkwam ging de temperatuur al snel omhoog maar het eerste stukje was echt even doorbijten.
Ik denk niet dat ik dit jaar ga rijden. Op donderdag staat de Steven Rooks Classic al op het programma en op zondag de Gouden Flandrien. Om dan ook nog op zaterdag deze rit te gaan rijden is wel erg enthousiast.
Ik denk niet dat ik dit jaar ga rijden. Op donderdag staat de Steven Rooks Classic al op het programma en op zondag de Gouden Flandrien. Om dan ook nog op zaterdag deze rit te gaan rijden is wel erg enthousiast.
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Ik dacht dat het vorig jaar daar zo slecht was omdat ze het wegdek gingen vernieuwen. In ieder geval op het eerste stuk. Of heb ik het nu mis?
Waren inderdaad werkzaamheden op het eerste stuk.
In België zijn ze daarin gespecialiseerd dus ik neem aan dat er nu een mooi lapje zal liggen.
Als je de Redoute nadert moet je trouwens even je outfit goed doen, want in de bocht vlak voor het eerste steile stuk staat een fotograaf. Foto's zijn achteraf te koop bij de startplaats (sporthal) voor 6 euro, maar je kunt ze ook online bekijken.
In België zijn ze daarin gespecialiseerd dus ik neem aan dat er nu een mooi lapje zal liggen.
Als je de Redoute nadert moet je trouwens even je outfit goed doen, want in de bocht vlak voor het eerste steile stuk staat een fotograaf. Foto's zijn achteraf te koop bij de startplaats (sporthal) voor 6 euro, maar je kunt ze ook online bekijken.
Begin januari kon je alleszins de Thier niet op omwille van de werkzaamheden. Met de weersomstandigheden in Belgie geloof ik niet dat deze werken al veel opgeschoten zijn. Zal binnenkort nog eens gaan kijken.
Als een echte Flandrien, door weer en wind, op de rollen !
In België zijn ze goed in wegen openbreken, maar weer dichtmaken ho maar.
Ik ken wat stukken die al een jaar open liggen, werkzaamheden zijn er nooit.
Hoop dat de thier wat nieuw asfalt krijgt, al vraag ik me af hoe ze dat doen op zo'n helling.
Ik ken wat stukken die al een jaar open liggen, werkzaamheden zijn er nooit.
Hoop dat de thier wat nieuw asfalt krijgt, al vraag ik me af hoe ze dat doen op zo'n helling.
I Am SpeCiAliZed
[quote="Rocketboy"]Begin januari kon je alleszins de Thier niet op omwille van de werkzaamheden. Met de weersomstandigheden in Belgie geloof ik niet dat deze werken al veel opgeschoten zijn. Zal binnenkort nog eens gaan kijken. [/quote]
Mijn hemel, ligt de Thier nog steeds open.
Vorig jaar tijdens de WP was de toplaag van het asfalt eraf geschraapt, maar toen viel er nog wel te rijden.
Een maand later was ik daar toevallig weer en toen was dat hele buurtje afgesloten met hoge hekken vanwege de werkzaamheden.
Ik ging ervan uit dat er inmiddels een mooi laagje asfalt overheen gegoten was, had al plannen gesmeed voor een splijtende demarrage
Als ze in mei nog niet klaar zijn is dat misschien een mooie gelegenheid om Les Hezalles op te nemen in het parcours als vervanger.
Mijn hemel, ligt de Thier nog steeds open.
Vorig jaar tijdens de WP was de toplaag van het asfalt eraf geschraapt, maar toen viel er nog wel te rijden.
Een maand later was ik daar toevallig weer en toen was dat hele buurtje afgesloten met hoge hekken vanwege de werkzaamheden.
Ik ging ervan uit dat er inmiddels een mooi laagje asfalt overheen gegoten was, had al plannen gesmeed voor een splijtende demarrage
Als ze in mei nog niet klaar zijn is dat misschien een mooie gelegenheid om Les Hezalles op te nemen in het parcours als vervanger.
Geen enkele col is zwaar, het ligt aan de renner (maar er zijn uitzonderingen).