Zoiets hebben we twee jaar geleden ook al gehad tijdens de Amstel Gold Race. Ik denk dat het imago van onze sport weer een deukje heeft opgelopen door deze wielrenner met losse handjes.Mediaberichten Politie Limburg Zuid schreef:Donderdagmiddag om 14.45 uur is een 24-jarige man uit Oirsbeek door een nog onbekende wielrenner mishandelt. Dit gebeurde in de buurt van een groothandel op de Daelderweg, op het industrieterrein, in Nuth. De wielrenner sloeg de man tot 4 maal toe met zijn vuist in het gezicht terwijl hij nog in de auto zat. De wielrenner bedreigde de bestuurder nadat hij had getoerterd naar de ongeveer 15 man tellende wielerploeg. De groep reed namelijk midden op de weg waardoor er geen verkeer meer langs kon. De auto van het slachtoffer raakte ook nog beschadigd door een harde klap op de motorkap. Vandaag heeft zich al een getuige gemeld, maar de politie zou ook nog graag met andere getuigen spreken.
30-01-2009 - 19:33 uur, Nuth
Koppeling naar bericht
Wielrenner mishandelt automobilist
Helaas heeft het ook van dit soort fietsers onder ons. Zou naast een "normale" straf een fietsverbod van minimaal een jaar moeten krijgen!
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
Alleen met regels kunnen we met zijn allen (veilig) gebruik maken van het beschikbare wegen net. Regels dienen echter met gevoel van alle betrokken partijen toegepast en nageleefd worden.
Met begrip en respect voor elkaar komt men een heel eind.
Gebruik van lichamelijk geweld past niet in de beschaafde wereld en is in geen geval goed te praten.
Agressie roept agressie op en in dit geval komt de aktie en het bericht de goedwillende fietsers niet te goede! jammer.
Met begrip en respect voor elkaar komt men een heel eind.
Gebruik van lichamelijk geweld past niet in de beschaafde wereld en is in geen geval goed te praten.
Agressie roept agressie op en in dit geval komt de aktie en het bericht de goedwillende fietsers niet te goede! jammer.
gaat niet, bestaat niet!
Binkie4 schreef:15 man tellende wielerploeg.
Vandaag heeft zich al een getuige gemeld, maar de politie zou ook nog graag met andere getuigen spreken.
Een 15 man tellende wielerploeg dus zouden er nog 14 getuigen moeten zijn, niet zo moeilijk te vinden mits ze allemaal dezelfde wieleroutfit droegen.
Ik vraag me af waarom een dergelijk heethoofd niet door de groep gecorrigeerd wordt.
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.
-
- Forum-lid
spook schreef:Fietseronwaardig gedrag, triest. Moet wel een heel erg sneu figuur zijn, net als de rest van zijn clubje. Jammer dat die de agressor niet aangeven.
+1, rest van de groep te laf om zich te onderscheiden en afstand te nemen van het gedrag van hun medefietser. Eigenlijk zijn ze mijn's inziens allemaal schuldig dan.
Lekker weer zulke figuren die het verpesten voor de rest, gewoon zijn fiets afpakken op een spoorrails vastleggen met een ketting en wachten maar. (^<^)
en een fietsverbod geven.
Jammer dat zoiets gebeurt, dit is geen reclame voor de andere 99/7 % van de wielrenners die het wel allemaal goed bedoelen.
en een fietsverbod geven.
Jammer dat zoiets gebeurt, dit is geen reclame voor de andere 99/7 % van de wielrenners die het wel allemaal goed bedoelen.
Onvoorstelbaar dom gedrag van de wielrenner.
Maar ik vraag me wel af wat de voorgeschiedenis is. Een wielrenner gaat toch niet zomaar lopen meppen op een automobilist die nog niet eens is uitgestapt. Waar zou die ruzie over zijn gegaan? En waarom loopt zoiets uit de hand?
Neem natuurlijk niet weg dat wij wielrenners weer eens in een kwaad daglicht worden gesteld.
Maar ik vraag me wel af wat de voorgeschiedenis is. Een wielrenner gaat toch niet zomaar lopen meppen op een automobilist die nog niet eens is uitgestapt. Waar zou die ruzie over zijn gegaan? En waarom loopt zoiets uit de hand?
Neem natuurlijk niet weg dat wij wielrenners weer eens in een kwaad daglicht worden gesteld.
Live fast; die young. mijn blog