trek 1.9 2009
Het grootste verschil tussen de 2008 en 2009 modellen is volgens mij de kleur, dus je kunt ook naar besprekingen van het 2008 model kijken, zoals de webtest op de Fiets site.
Ik heb nu ruim een jaar een 1.9 2008 met compact en dat is een prima fiets. Het is wel mijn eerste racefiets, dus veel vergelijkingsmateriaal heb ik niet. De enige upgrades die ik er in het loop van het jaar op heb gezet zijn een 39t binnenblad, een 12-23 cassette en andere buitenbanden. Met de standaard Bontrager Race Lite banden reed ik al heel snel lek. De Continental GP4000S die ik er nu op heb zitten zijn alweer ruim een jaar (en 5500 km) lekvrij.
Ik heb nu ruim een jaar een 1.9 2008 met compact en dat is een prima fiets. Het is wel mijn eerste racefiets, dus veel vergelijkingsmateriaal heb ik niet. De enige upgrades die ik er in het loop van het jaar op heb gezet zijn een 39t binnenblad, een 12-23 cassette en andere buitenbanden. Met de standaard Bontrager Race Lite banden reed ik al heel snel lek. De Continental GP4000S die ik er nu op heb zitten zijn alweer ruim een jaar (en 5500 km) lekvrij.
@ PieterD: Eén keer lek rijden kan natuurlijk gebeuren. Dat is niet bepalend of een band een beetje lekbestendig is. Dus ook geen reden om die banden af te schrijven. Ik heb heel 2008 precies 1 lekke band gehad met mijn ultremo's, sinds januari heb ik al 6 lekke banden gehad met verschillende fietsen en dus verschillende banden. 2 Keer zat er glas in, 1 keer een stootlek, 2 keer een doorn/splinter en 1 keer een scherp steentje. Vervelend, maar het is echt pech hebben.
Times schreef:Ik rijd nu sinds de kerstvakantie op deze mooie fiets!
De fiets is mooi afgewerkt en schakelt zo als je mag verwachten van shimano-ultegra.
Er zitten niet hele stijve wielen onder, maar ik heb daar geen last van (75 kg)
dat is net het probleem... ik weeg 95kg dus vrees ik voor de wielen....
Ik was laatst bij een dealer van Trek fietsen om informatie te vragen over deze fiets. Die verkoper zei dat hij voor een kleine meerprijs (€ 50,- dacht ik) stijvere wielen mocht leveren. Misschien is zoiets bij jouw dealer ook mogelijk.
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3
Bulls Copperhead 3
Deze wielen zijn stijver en staan er mooi bij! Zal bij weinig dealers problemen geven. http://bontrager.com/model/06331/en