Hallo,
Ik heb de afgelopen jaren zo af en toe wat aan fietsen gedaan, maar wil het nu wat serieuzer aanpakken, dus ook tijd voor een nieuwe fiets.
Ik zit zelf te denken aan een Giant TCR 0.
Nu zit ik met het volgende, ik weeg momenteel 115kg en mijn fiets moet dat dus wel kunnen houden. Bij Giant raadden ze me aan om geen full carbon, maar een aluminium frame te nemen. Is dit idd steviger?
En de wielen die er standaard onder zitten is Giant P-R2, is dat okay? Of moet ik er iets anders onder zetten?
Verwacht dit jaar ong 1500km te fietsen, voornamelijk in NL, maar heb ook plannen om in de zomer een paar dagen de bergen in te gaan.
Alvast bedankt,
Gr. Frank
Racefiets voor zwaar persoon
Frank alu is prima maar carbon zou ook nog best kunnen. Echter geen meerwaarde met jou gewicht. Maar als je het zelf mooi vind gewoon doen.
Wat betreft de wielen ben ik niet bekend mee. Maar besteed hier even wat aandacht aan want met een dergelijk gewicht is een goed wielsetje noodzaak. Eventueel meteen inruilen voor een goede wielset is misschien een optie. Denk hierbij aan fulcrum R7 Easton EA50/ Vista of een handgespaakt setje. Als het wat meer mag kosten kan je ook voor DT swiss gaan of voor easton EA70 fulcrum R5. Succes.
En veel fiets plezier. PS TCR 0 mooi fiets.
Wat betreft de wielen ben ik niet bekend mee. Maar besteed hier even wat aandacht aan want met een dergelijk gewicht is een goed wielsetje noodzaak. Eventueel meteen inruilen voor een goede wielset is misschien een optie. Denk hierbij aan fulcrum R7 Easton EA50/ Vista of een handgespaakt setje. Als het wat meer mag kosten kan je ook voor DT swiss gaan of voor easton EA70 fulcrum R5. Succes.
En veel fiets plezier. PS TCR 0 mooi fiets.
Carbon is natuurlijk hoofdzakelijk om het gewicht naar beneden te brengen. Met een gewicht van 115 kilo (daar ben ik net een beetje vanaf) is het denk ik niet zo nodig om 1 kilo op je frame te winnen, je kunt meer op je eigen gewicht winnen.
Wat belangrijk is is dat je goede sterke wielen kiest, wat ik steeds hoor is dat de beste keuzen de mavic cxp33 is. Deze overleven ongeveer alles, en ze zijn niet zo heel duur.
Verder houdt de fiets je gewicht wel hoor..
Wat belangrijk is is dat je goede sterke wielen kiest, wat ik steeds hoor is dat de beste keuzen de mavic cxp33 is. Deze overleven ongeveer alles, en ze zijn niet zo heel duur.
Verder houdt de fiets je gewicht wel hoor..
-
- Forum-lid
- Berichten: 254
- Lid geworden op: 22 mei 2008 16:24
Nica schreef:Carbon is natuurlijk hoofdzakelijk om het gewicht naar beneden te brengen. Met een gewicht van 115 kilo (daar ben ik net een beetje vanaf) is het denk ik niet zo nodig om 1 kilo op je frame te winnen, je kunt meer op je eigen gewicht winnen.
het verschil tussen een alu en een carbon frame is niet alleen in het gewicht hoor!
stefanofly schreef: het verschil tussen een alu en een carbon frame is niet alleen in het gewicht hoor!
En het ene aluminium frame is het andere niet, dit zal ook voor carbon gelden.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
fheeth schreef:Bedankt voor alle tips!
Ik zal nog eens kijken naar andere wielen en dan zaterdag bestellen.
Groet Frank
Laat je niet te veel wijs maken wat wielen betreft.
Ik (1.83 en 106 kg) heb nooit problemen gehad met wielen (in mijn jeugd wedstrijden gereden en toen al 90 kg). Altijd de standaard wielen gehouden. En geloof me, ik spaar mijn fiets (en dus wielen) niet.
Ik ga volgende maand de Trek 2.1 aanschaffen. En nee, ik ben niet van plan de standaard Bontrager-wielen te vervangen.
karo schreef:Net een Giant TCR 1 aangeschaft en Giant garandeert een belasting van 130 kilo op de standaard wielen.
Ja, tegen breuk waarschijnlijk.
Tussen heel blijven en strak rijden zit nog wel een hele wereld van verschil.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
volgens mij is dat idd een mooie verhaal, ik heb eens iets gelezen over dat stilstaand gewicht minder zwaar is dan wanneer er kracht op wordt gezet..
Ga je fietsen op je fiets wordt er veel kracht op het wiel uitgeoefend, bij iemand van 60kilo zou dat wel eens in de richting van 130kilo kunnen zijn.. Maar bij iemand van 110..
Maar goed, gewoon gaan fietsen, je hebt garantie dus is er gedoe gewoon garantie eisen..
Ga je fietsen op je fiets wordt er veel kracht op het wiel uitgeoefend, bij iemand van 60kilo zou dat wel eens in de richting van 130kilo kunnen zijn.. Maar bij iemand van 110..
Maar goed, gewoon gaan fietsen, je hebt garantie dus is er gedoe gewoon garantie eisen..