Wellicht kan iemand mij advies geven met de volgende keuze:
Ik heb een campa centaur 10-speed crankstel. Nu wil ik graag een compact hier opzetten om steile heuveltjes in Limburg te beklimmen en voor de fietstocht van deze zomer. Ik heb al wel een centaur compact crank gezien voor 140,-. Ik vraag mij af welke mogelijkheden ik nog meer heb qua merken en kwaliteit. Wie zou mij hier advies over kunnen geven? Alvast bedankt voor jullie hulp.
Campa Centaur 10s naar compact
-
- Forum-lid
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 24 jul 2006 18:27
ik heb precies hetzelfde gedaan maar dan met een chorus groep.
je kunt een compact van bijvoorbeeld centaur kopen en die verwisselen met je huidige crankstel. wel even de voor derr. iets omlaag zetten.
je kunt een compact van bijvoorbeeld centaur kopen en die verwisselen met je huidige crankstel. wel even de voor derr. iets omlaag zetten.
accepteren kun je leren!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Hoi,
Als het om een vierkante ISO as gaat en het mag een alu crank zijn ben je al voor 49,00 Euro gesteld bij Bike-Palast.
Heb je geen voorderailleur die zowel compact als standaard dubbel aankan dan vind je een 2008 Centaur voorderailleur voor 29,00 bij Velo-Motion.com.
Ciao,
Als het om een vierkante ISO as gaat en het mag een alu crank zijn ben je al voor 49,00 Euro gesteld bij Bike-Palast.
Heb je geen voorderailleur die zowel compact als standaard dubbel aankan dan vind je een 2008 Centaur voorderailleur voor 29,00 bij Velo-Motion.com.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Een dubbel voorderailleur kan ook voor een compact gebruikt worden. Goedope Campa cranksets vind je inderdaad bij Bike Palast, en bij velomotion.com.
Overigens werkt het allemaal inderdaad prima als je de derailleur op de originele hoogte laat zitten. Maar door deze even netjes af te stellen op de goede hoogte werkt het weer net ietsjes beter! En we willen toch altijd alles zo goed mogelijk doen, of niet?
Overigens werkt het allemaal inderdaad prima als je de derailleur op de originele hoogte laat zitten. Maar door deze even netjes af te stellen op de goede hoogte werkt het weer net ietsjes beter! En we willen toch altijd alles zo goed mogelijk doen, of niet?