Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

KT naven of Edco Super G?

tomasso
Forum-lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 11 feb 2008 22:39

tomasso 16 jan 2009 14:35

Ik sta op het punt om bij Zoran wielen te bestellen (Nobium XR 300 velgen) maar weet nog niet welke naven ik daarbij het beste kan nemen: de door Zoran gebruikte KT naven (ook gebruikt in Reynolds, Zipp en FFWD wielen) evt meteen met ceramische lagers of de Edco Super G naven. Qua gewicht maakt het niet zoveel uit, qua prijs wel (Edoc circa 100 euro duurder, tenzij KT met ceramische naven, dan vrijwel gelijk).

Nou heb ik ergens op een ander forum gelezen dat de afdichting van de KT naven niet geweldig zou zijn. Heeft iemand hier ervaring mee? En los daarvan ben ik sowieso benieuwd naar jullie mening.

Groeten, Tomasso

vantuyl1
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 dec 2006 21:24

vantuyl1 19 jan 2009 23:15

ik heb een set wielen met de kt naven en een met de super g, ze bevallen me beide goed, en met de kt heb ik dit seizoen denk ik ongeveer 8 crosswedstijden gereden, de super g heb ik in 2 andere wielsets zitten, met de een ongeveer 300km en de andre ongeveer 2000 km en die loopt nog steeds op rolletjes
koga kimera road 1k

tomasso
Forum-lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 11 feb 2008 22:39

tomasso 20 jan 2009 14:15

Ok, bedankt. En bij de KT geen last van de afdichtingen? Of heb je bij de KT ceramische lagers - ik vermoed dat het dan sowieso niet zoveel uitmaakt of de afdichting goed is, maar misschien is dat een ietwat naieve gedachte.

vantuyl1
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 dec 2006 21:24

vantuyl1 20 jan 2009 17:31

Tot nu toe geen problemen gehad, en ik denk dat ik toch 2 aardige modderkoersen heb gereden met de kt naven, dus dan zou je toch wel zeggen dat de afdichting goed is. Ik heb er normale lagers in zitten
koga kimera road 1k

nielsnijstad
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 feb 2008 00:42

nielsnijstad 06 sep 2009 00:11

ik heb met de KT naven van Zoran zo'n 5000 km gereden, ook in de winter onder modderige en zoutige omstandigheden. Nu begin ik een beetje slijtage te merken, dus binnenkort nieuwe lagertjes erin, wat erg makkelijk en niet duur is bij deze naven.
hobby-ist pur sang

tomasso
Forum-lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 11 feb 2008 22:39

tomasso 08 sep 2009 00:58

Ik zag dat deze topic weer nieuw leven was ingeblazen dus wil voor de aardigheid (mede in de richting van Zoran) bij deze nog laten weten dat ik erg content ben met de naven van Edco. Het is overigens de combinatie Nobium xr300 met Edco super g naven geworden. Gewicht komt daarmee rond de 1500 grammen en de wielen zijn lekker stijf en aero. Het feit dat je niet met een fabrieksetje rondrijdt geeft overigens (voor wat het waard is) toch een iets specialer gevoel dan weer het zoveelste setje ksyriums, circuits/vista's of noem maar op.

Plaats reactie