Ik heb even een vraagje ivm de compatibiliteit van V-brake remhendels met andere velgremsystemen. Ik heb al gelezen dat die niet compatibel zijn met cantilever, maar hoe zit het met race remhoeven?
Ik ben namelijk een single-speed aan het opbouwen, raceframe met vlak(mtb) stuur. Hierop wil ik nieuwe remmen monteren, maar uiteraard met v-brake remhendels en race remhoeven. Geeft dit problemen of niet?
V-brake remhendels compatibiliteit
Een V-brake hendel verplaatst meer kabel dan een race- of canti hendel, en zal dus niet optimaal werken met race remhoeven.
Als je al v-brake grepen in huis hebt kun je het gewoon proberen en kijken of je de remwerking acceptabel vindt, anders zou ik zgn 'flat bar' remgreepjes a al Shimano BL-R770 kopen, die zijn wel gemaakt om te werken met raceremmetjes.
Als je al v-brake grepen in huis hebt kun je het gewoon proberen en kijken of je de remwerking acceptabel vindt, anders zou ik zgn 'flat bar' remgreepjes a al Shimano BL-R770 kopen, die zijn wel gemaakt om te werken met raceremmetjes.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Ik heb nu al een keer of vier deze kombi gemaakt, v-brake remhevels met race-remhoeven, en dit werkte alle keer tot tevredenheid. Het remvermogen is iets minder maar zeker voldoende voor normaal gebruik.
Als d\'r maar wielen onder zitten.
ja, er zijn inderdaad adapters. Een soort shiftmate voor de remmen
Maar in plaats van een adapter te kopen, zou ik geld bijleggen voor de juiste hendels.
Zo duur is dat ook niet, en remmen gaat zoveel beter...
Maar in plaats van een adapter te kopen, zou ik geld bijleggen voor de juiste hendels.
Zo duur is dat ook niet, en remmen gaat zoveel beter...
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.
Racehendels met V-brakes is een probleem omdat de hendel minder kabel beweegt dan de rem nodig heeft.
Omgekeerd, dus V-handels met race-remmen, gaat prima, wel even wennen want het remt tamelijk agresief en blokkeert vrij snel. Een optie is om een setje oldskool centerpulls te monteren, die hebben dezelfde kabelweg als V-brakes.
Omgekeerd, dus V-handels met race-remmen, gaat prima, wel even wennen want het remt tamelijk agresief en blokkeert vrij snel. Een optie is om een setje oldskool centerpulls te monteren, die hebben dezelfde kabelweg als V-brakes.