Wat is een stijf (sterk) carbon frame??
Beste collega wielerliefhebbers!
Ik zit met het 'probleem' dat ik een nieuwe racefiets moet kopen, maar welke?
Kijk, met onze club rijden we tochten van een 110 km, en dat is écht koersen (gemiddeldes tussen 37 en 39). Daarbij rij ik elk jaar wel enkel wegwedstrijden ook (met een daglicentie). Ik weeg (in form...) een 80 kg en denk dat ik dus best een redelijk stijf frame nodig heb.
Qua afmontage en wielen heb ik wel al een idee, maar het frame weet ik echt niet. In de fietsenzaken vertellen ze ook niet altijd even objectief wat de beste zijn hé.
Ik dacht aan het frame maximaal een 1200 euro te geven.
Samengevat, ik zoek een frame dat 'snel' is, sterk is en niet al te zwaar is. (comfort is niet belangrijk, trainen doe ik normaal niet op die fiets)
Oja, qua uiterlijk vind ik een frame zoals de Kuota Kebel wel mooi (waar het achterwiel zo precies wat mee in het frame loopt) en scatto heeft zo ook enkele frames, maar ik heb geen idee wat de (koers)kwaliteiten van die frames zijn.
Ik hoop dat jullie me enkele interessante tips en ervaringen kunnen geven.
Alvast bedankt iedereen !!:D:D
Ik zit met het 'probleem' dat ik een nieuwe racefiets moet kopen, maar welke?
Kijk, met onze club rijden we tochten van een 110 km, en dat is écht koersen (gemiddeldes tussen 37 en 39). Daarbij rij ik elk jaar wel enkel wegwedstrijden ook (met een daglicentie). Ik weeg (in form...) een 80 kg en denk dat ik dus best een redelijk stijf frame nodig heb.
Qua afmontage en wielen heb ik wel al een idee, maar het frame weet ik echt niet. In de fietsenzaken vertellen ze ook niet altijd even objectief wat de beste zijn hé.
Ik dacht aan het frame maximaal een 1200 euro te geven.
Samengevat, ik zoek een frame dat 'snel' is, sterk is en niet al te zwaar is. (comfort is niet belangrijk, trainen doe ik normaal niet op die fiets)
Oja, qua uiterlijk vind ik een frame zoals de Kuota Kebel wel mooi (waar het achterwiel zo precies wat mee in het frame loopt) en scatto heeft zo ook enkele frames, maar ik heb geen idee wat de (koers)kwaliteiten van die frames zijn.
Ik hoop dat jullie me enkele interessante tips en ervaringen kunnen geven.
Alvast bedankt iedereen !!:D:D
Stijve en goede, niet al te dure carbon frames zijn de frames van Red Bull. Ze hebben verschillende soorten voor verschillende eisen. Weliswaar niet echt in het straatje van de Kuota's maar wel een echte topper [en persoonlijk vind ik ze er ook echt supermooi uitzien].
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...
Of de Canyon Ultimate CF, wel iets boven je budget, maar (dat is mijn smaak) mooier dan de Red Bull.
Wel is het zo dat de Red Bull's en de Canyon volgens mij de enige "Top" frames (lees: veelvuldige test-winaars) zijn in deze prijsklasse.
Succes met je keuze!
Wel is het zo dat de Red Bull's en de Canyon volgens mij de enige "Top" frames (lees: veelvuldige test-winaars) zijn in deze prijsklasse.
Succes met je keuze!
Gang is alles!!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Sto3mp3n schreef: Ik dacht aan het frame maximaal een 1200 euro te geven.
Scott CR1 frame moet je voor dat geld kunnen vinden. 930gr, vorkje van 380gr en klaar is Stoempen
Stijf, reactief, sterk en licht.
Less is bore
De Canyon is inderdaad mooi en erg goed. Alleen met 1499,- wel iets boven het gestelde budget. Bij Red Bull heb je nog de Carbon X-Lite (ook 1499,-) en de Carbon SL (1195,-). Die laatste is weliswaar ietsjes zwaarder dan de Canyon (1100gr) maar enorm strak en stijf, echt een mooi frame vind ik. Als je echt weg bent van het Kuota Kebel ontwerp zou je nog kunnen kijken naar de Red Bull CarbonFlyer Race (ook 1195,-), maar dan boet je weer iets in aan stijfheid.
-
- Forum-lid
Foosho schreef:Als je voor een Canyon frame gaat zou ik het 2008 CF model kopen voor 999 euro, klik.
Als hier je maat en favoriete kleur bij zit, zeer goede aanbieding. En zou ik zeer zeker in overweging nemen. Wat mij betreft een aanrader.
Ik heb net een BE ONE carbon gekocht voor 1249 euro. frame is het zelfde als de simplon pride, en deze wordt altijd prima getest in duitsland, frame en vork zijn erg licht. en ook nog stijf. In het Be One forum vindt je nog meer informatie
Het team van AA cycling rijdt hierop.
www.be-onebikes.nl
Het team van AA cycling rijdt hierop.
www.be-onebikes.nl