Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Zondagsrust...

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 13 jan 2009 19:32

NOS teletext
Tour op zondag mag worden verboden

Gemeenten in Zeeland en op de Zuid-Hollandse eilanden kunnen weigeren de Tour de France op zondag door hun dorp of stad te laten rijden, op grond van de zondagswet. Dat zegt staatssecretaris Bussemaker van van VWS na vragen uit de Tweede Kamer.

In deze wet staat dat gemeenten een verbod mogen uitvaardigen op "openbare vermakelijkheden". De Tour start in 2010 in Rotterdam en gaat op zondag via Zeeland naar België.

Volgens de SGP heerst in verschillende plaatsen onrust over de doorkomst van de Tour de France, omdat de bewoners aan hun zondagsrust hechten
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

peterj
Forum-lid

Gebruikersavatar peterj 13 jan 2009 19:51

Misschien moeten we eens een forumrit op een zondag organiseren die door Zeeland trekt :D
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.

corniel
Forum-lid HC

corniel 13 jan 2009 19:58

@Peterj: dat lijkt me een heel strak plan. Het jammere is alleen dat met de huidige regering deze wet niet geschrapt gaat worden.

peteri200
Forum-lid

peteri200 13 jan 2009 20:03

Ik kom zelf uit zeeland, ik word niet goed van dat geneuzel over zondagsrust. Er kan hier gewoon niks meer bestaan of plaats vinden of men loopt er weer over te zeuren.
Het milieu, slecht voor de vogels, misschien dat er een plantje omver wordt gereden, dan de zondagsrust enz. enz.
jongens toch wat een gezeur, die ene keer dat er iets te doen is hier laat het toch lekker doorgaan.
En kamervragen???? waar zijn ze toch mee bezig hier, alsof ze niks beters te doen hebben. Daar houden ze hun eigen dus mee bezig.
Wat een onzin.
Ik heb respect voor ieder zijn mening maar dit pffff, ze verzetten zelfs de dodenherdenking omdat 4 mei toevallig op een zondag was, nou waar ben je dan mee bezig.
Zo dat is eruit.!

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 13 jan 2009 20:09

tja......op zijn smalst...heet dat geloof ik
"Try not. Do or do not......there is no try"

seger
Forum-lid

seger 13 jan 2009 20:10

Dit is natuurlijk vrij makkelijk te verklaren: met twee confessionele partijen in de regering is het makkelijk op de agenda van de Kamer te krijgen. Neemt niet weg dat ik het ook de grootste onzin vindt. De Tour door Zeeland laten gaan levert de provincie en betrokken gemeenten enorm veel publiciteit en geld op. Ik zou daar wel een beetje minder zondagsrust voor over hebben. De eerste gedachte die in mij opkwam toen ik dit bericht las was: zul je zien dat de Tour bedankt voor de eer en mooi net onder Zeeland in België van start gaat. Dan loopt Nederland een enorm mooi evenement mis dankzij een paar Zeeuwse dorpjes.
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...

velo
Forum-lid
Contact

velo 13 jan 2009 20:19

Gewoon respecteren en mocht er nog eens een watersnoodramp plaats vinden dan de hulpverleners niet naar die regio sturen op zondag wegens respect voor de daar geldende zondagsrust .............
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 13 jan 2009 20:20

Ik woon zelf in de door de gereformeerde kliek geterroriseerde Alblasserwaard, en dit bevreemd mij totaal niet!

Ik heb niets tegen geloof of zoiets zolang ze mij ook maar vrij laten in mijn doen en laten, maar als ik op zondag rond kerktijd over de Lekdijk rijd zijn er altijd kerkgangers die demonstratief oversteken als ik aan kom rijden.

De bemoeizucht van Andre Rouvoet van de Christenunie is mij al een tijdje een doorn in het oog, ik kies graag mij eigen levenswijze en overtuiging en als ik op zondag wil gaan winkelen of wil gaan fietsen beslis ik daar graag zelf over!

Zonder bemoeienis van de overheid, de gereformatiseering is volgens mij een groot gevaar voor de samenleving!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

velo
Forum-lid
Contact

velo 13 jan 2009 20:26

In reactie op Colnagofreak.

Ik was ooit eens een dikke jaar of twintig geleden in het bekende staphorst door de dorpskern gereden en wat ik daar heb meegemaakt tart werkelijk alle wetten.

Hele groepen lopen midden op de weg en je hebt geen schijn van kans dat ze je er langs laten.

Ik zal nooit de blikken vergeten die men mijn heeft toegeworpen.

Verder laat ik het zo, maar vraag mij werkelijk af als het klopt dat die ene alles ziet en hoort hoe ze dat in ....naam gaan verantwoorden als ze bij de hemelpoort staan on doorgelaten te worden.
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

corniel
Forum-lid HC

corniel 13 jan 2009 20:27

@Seger: zo vaart zal het niet lopen denk ik. Net alle gemeenten in de Zeeland hebben een SGP/CDA/ChristenUnie-meerderheid, men kan er dus omheen slalommen. maar ben wel benieuwd hoe dit afloopt.

sjefjanssen
Forum-lid

sjefjanssen 13 jan 2009 20:30

Wat wil je met een regering die niet doortastend durft op te treden.Ze willen wel op de foto met sporters die iets gepresteerd hebben.Dit is n.l. goede publiciteit voor zich zelf.
Nu zouden ze iets voor de sport in het algemeen kunnen doen,hetgeen publicitair van groot belang is en ze laten niks van zich horen.Hoe vaak lukt het om de tour naar zeeland te halen???????Maak toch af en toe een uitzondering als het om zo iets gigantisch als de Tour de France of andere projecten gaat.

perik
Forum-lid

perik 13 jan 2009 20:37

Kunnen ze niet om die SGP bolwerkjes heen sturen? Als die de Tour niet in hun dorp willen hebben, hebben ze daar toch alleen zichzelf mee! Ik kan er wel om lachen, en hoop voor ze dat ze hier op zondagen niet al te onrustig over zijn.

Plaats reactie