Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Decathlon gereedschapset Ervaring?

vincent75
Forum-lid

Gebruikersavatar vincent75 11 jan 2009 16:32

Na het zoeken naar een kettingzweep en kettingpons kwam ik de volgende gereedschapset tegen:
Decathlon Gereedschapset

Iemand ervaring met deze set?
Wat zit er precies in?
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 11 jan 2009 16:43

Ik heb geen ervaring met die gereedschap koffer, maar ik vertrouw het voor geen rooie cent. Het is goepkoop gereedschap en ik heb tot nu toe alleen maar slechte ervaringen met goedkoop spul. Met een beetje geluk werkt het een keer, maar als iets ook maar een beetje vast zit, draai je al heel snel je gereedschap stuk en je fiets kapot. Ik zou het spul niet willen, ook al gaven ze het gratis weg. Dan maar liever duur spul kopen en je niet kapot irriteren als je aan je fiets aan het sleutelen ben.
Live fast; die young. mijn blog

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 11 jan 2009 17:22

Rob heeft het goed ingeschat, volgens mij heb ik dezelfde set alleen staat er geen Decathlon op.

Het is ronduit waardeloos: ik gebruik alleen de tool met stukje ketting om de cassette los te maken, en een paar imbussleutels. Als je Shimano hebt dan kun je ook nog de moer van de cassette los maken. De ketting pons is moeilijk te gebruiken en de Crank-trekker heeft bij mij als eens bijna een Chorus Carbon crank gesloopt omdat de draad/spoed niet goed gesneden is.
Darnaast zijn de steeksleutels ook echt waardeloos, en de rest heb je niet nodig.... need I say more?

Je bent veel beter af door de paar specifieke stukken gereedschap in goede kwaliteit los te kopen.
Afbeelding

columbus
Forum-lid

columbus 11 jan 2009 22:00

Ik zou toch ook voor iets anders gaan, maar ik moet wel zeggen dat ik ook zo'n cassetteafnemer heb (zo met stukje ketting als ericpeters, en dat werkt wel prima.

michelvd
Forum-lid