Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Decathlon gereedschapset Ervaring?

vincent75
Forum-lid

Gebruikersavatar vincent75 11 jan 2009 16:32

Na het zoeken naar een kettingzweep en kettingpons kwam ik de volgende gereedschapset tegen:
Decathlon Gereedschapset

Iemand ervaring met deze set?
Wat zit er precies in?
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 11 jan 2009 16:43

Ik heb geen ervaring met die gereedschap koffer, maar ik vertrouw het voor geen rooie cent. Het is goepkoop gereedschap en ik heb tot nu toe alleen maar slechte ervaringen met goedkoop spul. Met een beetje geluk werkt het een keer, maar als iets ook maar een beetje vast zit, draai je al heel snel je gereedschap stuk en je fiets kapot. Ik zou het spul niet willen, ook al gaven ze het gratis weg. Dan maar liever duur spul kopen en je niet kapot irriteren als je aan je fiets aan het sleutelen ben.
Live fast; die young. mijn blog

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 11 jan 2009 17:22

Rob heeft het goed ingeschat, volgens mij heb ik dezelfde set alleen staat er geen Decathlon op.

Het is ronduit waardeloos: ik gebruik alleen de tool met stukje ketting om de cassette los te maken, en een paar imbussleutels. Als je Shimano hebt dan kun je ook nog de moer van de cassette los maken. De ketting pons is moeilijk te gebruiken en de Crank-trekker heeft bij mij als eens bijna een Chorus Carbon crank gesloopt omdat de draad/spoed niet goed gesneden is.
Darnaast zijn de steeksleutels ook echt waardeloos, en de rest heb je niet nodig.... need I say more?

Je bent veel beter af door de paar specifieke stukken gereedschap in goede kwaliteit los te kopen.
Afbeelding

columbus
Forum-lid

columbus 11 jan 2009 22:00

Ik zou toch ook voor iets anders gaan, maar ik moet wel zeggen dat ik ook zo'n cassetteafnemer heb (zo met stukje ketting als ericpeters, en dat werkt wel prima.

michelvd
Forum-lid

michelvd 11 jan 2009 22:17

Ik heb altijd het idee dat je beter kan gaan kijken naar los gereedschap. In die sets zitten altijd spullen die ik niet of nauwelijks gebruik en andere dingen zijn ronduit slecht van kwaliteit.
Als je af en toe iets goeds koopt valt het qua kosten ineens wel mee en bouw je toch een leuke set op.

marcelb
Forum-lid

marcelb 11 jan 2009 23:14

Ik heb de xtreme gereedschapset van Rose Versand (€ 49,95) en heb daar geen slechte ervaringen mee. Niet alles is van de hoogste kwaliteit, maar de meeste gereedschappen kunnen ermee door.
Real men wear blûk!!! Marcel

vincent75
Forum-lid

Gebruikersavatar vincent75 12 jan 2009 20:45

Alvast bedankt voor de input, ik zie af van de goedkope set van Decathlon.
Iemand nog een alternatief voor de XTREME set van Rose?
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

ijzerenbriek
Forum-lid

ijzerenbriek 12 jan 2009 21:34

Park tool: laat je nooit in de steek, is nu ook niet zo onoverkomelijk duur en is het perfecte materiaal voor de thuismecaniciën.
Cyclus heeft dan weer goede snij- en freessets voor het brackethuis maar die heb je niet direct nodig.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

arjenkv
Forum-lid

arjenkv 13 jan 2009 12:48

De decathlon set is soms ook wel te koop bij aldi en lidl. De kettingzweep, cassette afnemer en trapasafnemer (voor ouder shimano spul, niet voor externe lagers) zijn goed. De conussleutels voldoen wel (redelijk). De lange inbus is ook best fijn (voor pedalen en crankbouten).
De gewone inbussleutels zijn slecht van passing, de kettingpons werkt niet, de bahco is ook slecht. De spaakspanner is ook een zeer eenvoudig type, werkt niet als je spaken erg vast zitten.
Voor mij kon het toen nog steeds wel uit (de 4-5 dingen die ik gebruik waren los echt duurder). Tegenwoordig zou ik deze niet meer aanraden, aangezien de trapasafnemer ook geen nut meer heeft.

mackworkheimer
Forum-lid

mackworkheimer 13 jan 2009 12:59

Ik heb deze set zelf ook. Geen top spul maar zijn geld wel waard. Kettingzweep, cassetteafnemer en kettingpons werken prima. De rest heb ik nog niet nodig gehad. Een losse pons en zweep zijn duurder dan de hele set bij elkaar.

marz
Forum-lid

marz 13 jan 2009 13:08

vincent75 schreef:Alvast bedankt voor de input, ik zie af van de goedkope set van Decathlon.
Iemand nog een alternatief voor de XTREME set van Rose?

Dit is hetzelfde als dat van de decathlon, alleen met een ander embleempje.
Het beste en makkelijkste is echt parktool, kost wat, maar ja,
Je moet niet op je gereedschap bezuinigen, slecht gereedschap kan alleen maar je (dure!) fiets beschadigen.
My head says it�s time to push it, My heart is going to tell me when

Plaats reactie