HALLO,
Ik sta op het punt een Specialized Tarmac SL2 S-works aan te schaffen met een geintegreerd crankstel; de SL2 module. De fiets wordt verder afgemonteerd met Dura-ace 7900 (de nieuwste). Ook de voorderailleur en ketting worden dus Dura-Ace.
Voordeel van een geintegreerd crankstel is dat het stijver zou zijn. De SL2 module met crankset staat bekend als een van de stijfste op de markt. Daarnaast is het geintegreerde crankstel lichter.
Ik vraag mij af of de schakelprecisie met het geintegreerde crankstel van Specialized en de bijbehoherende kettingbladen in samenwerking met de voorderailleur en ketting van Dura-Ace vergelijkbaar is met afmontage met "volledig" Dura-Ace (Dus wanneer ook het crankstel en kettingbladen van Dura-Ace zijn). Met andere woorden; Neemt de kwaliteit van schakelen met de voorderailleur af wanneer ik in plaats van Dura-Ace kettingbladen, andere kettingbladen gebruik?
Daarnaast vraag ik mij af of het uberhaupt iets uitmaakt welk type kettingbladen gebruikt wordt, of dat een volledige groupset het best rijdt.
Kan iemand mijn vragen beantwoorden? bij voorbaat dank
De reden dat ik de module aanschaf is dat ik deze voordelig kan kopen bij mijn rijwielhandelaar. Het betreft een 2008 module.
Groeten
SPECIALIZED S-WORKS CRANKSTEL VS DURA-ACE 7900
-
- Forum-lid
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 10 jan 2009 20:23
Misschien is het maar een gerucht of bangmakerij maar ik hoorde dat de Quick Step ploeg eerst niet tevreden was over het geïntegreerde cranckstel. Er zou speling op komen en het was dan niet of heel moeilijk te vervangen of te reviseren.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Ik zie een beetje dubbel volgens mij:
http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=27633
http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=27633