Ik zoek actief naar een baanfiets, maar heb mezelf een klein beetje een budget grens gegeven... En vandaag kwam ik een fiets tegen die binnen budget past, er leuk uit ziet... Maar, ik vraag me wel af OF het een baanfiets is...
Het gaat om de Cannondale Capo.
Standaard wordt de fiets met remmen, vrijloop en 170mm crancks geleverd. Dus daar moet je wat aan verbouwen (Remmen weg, vrijloop weg en 165mm crancks.)
Maar is het wel een "baanfiets"? Is het een baangeometrie... Een collega van me begon gelijk met de mening "Een fiets met gaten voor remmen is niet voor op de baan"
Cannondale Capo: meningen?
-
- Forum-lid
- Contact
Waarschijnlijk is dit meer een 'fixie'. Naar het schijnt is het in de VS populair onder de zgn hippe personen om baanfietsen te gebruiken, het liefst zonder rem... Dit ding is misschien niet direct voor baangebruik bedoeld, maar als de aandrijving echt fixed is moet het wel kunnen lijkt me.
-
- Forum-lid
Fiets heeft een lange wielbasis, dat stuurt niet zo lekker op de baan. Wellicht is dit http://link.marktplaats.nl/203021744 een beter idee?
Dus niet echt een baangeometrie? Waar zou ik het aan moeten herkennen? De verkoper gaf aan dat het wel een baangeometrie was, naar voorbeeld van oudere Cannondale baan frames. Maar de plaatjes die ik daar van gezien heb hadden een compleet ander uiterlijk.
Die Fuji vind ik niet wat, ook Bianchi heeft een fiets die daarmee vergelijkbaar is... Ik wil liever een aluminium frame, ik ben wat zwaarder en vermoed dat de combinatie goedkoop PBS en mijn gewicht niet gelukkig is.
Die Fuji vind ik niet wat, ook Bianchi heeft een fiets die daarmee vergelijkbaar is... Ik wil liever een aluminium frame, ik ben wat zwaarder en vermoed dat de combinatie goedkoop PBS en mijn gewicht niet gelukkig is.