Hoi,
Vraag: Welk wiel is het best geschikt voor personen van 90+ Kg en het best bestand tegen slagen:
Vista SL ( of easton Ea50sl dit zouden dezelfde wielen zijn),
Easton EA50
mavic Aksium
mavix Kryrium equipe?
Ben benieuwd.
Greetz
Welk wiel is het sterkst?
Ksyrium Equipe raad ik je af. Ben 70 kilo en heb de wielen regelmatig krom gereden en ze zwabberden. Easton EA50 (= eigenlijk Vista volgens mij) zou goed voor je moeten zijn. Ik en m'n broer (85kg) rijden er beiden (vooralsnog) na een jaar zonder problemen koersen mee bij de amataurs. Met de Aksiums heb ik overigens geen ervaring...
Canyon Ultimate CF SL 2016
- de zwarten
- Forum-lid HC
Ik hoor goeie dingen over marchisio voor zwaargewichten. Verder zou ik aanbevelen (allen vrij conservatieve keuzes): campagnolo zonda, handgespaakt met CXP33 velgen en 36 spaken in elk wiel.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
-
- Forum-lid
Denk ook eens aan Ambrosio FCS28, met bijv. Ultegra naaf en 36 spaken. heb hier siinds kort ervaring mee. Ben zelf 115 kg.
Succes met je keuze.
Succes met je keuze.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
http://www.rouesartisanales.com/article-2141818.html
Op deze site staan leuke test van o.a. de stijfheid van wielen.
Op deze site staan leuke test van o.a. de stijfheid van wielen.
Ksyrium Equipe zijn erg slappe wielen. Ik heb ze zelf als reserve hangen, aangezien ze origineel op me fiets zaten. Ik heb nu Campa Scirocco wielen erin zitten. Geweldig, strak, goede prijs en niet krom te krijgen, was 105 kg nu 90 en wielen geven geen krimp. Als je Shimano hebt, zou Fulcrum een goed alternatief zijn (ook Campa).
Campa rulez