Ik wil graag mijn crankstel vervangen (noodzaak ivm valpartij). Nu twijfel ik tussen 105 en ultegra. Wat adviseren jullie. Staat het prijsverschil in verhouding tot het kwaliteitsverschil?
Ik rij overigens een Trek 5000 met een combinatie van 105 / ultegra (huidige crank is van bontrager).
Groet,
Erik
ultegra of 105 crankstel
-
- Forum-lid
Trek 5000 2006
Cervelo P2 2010
Cervelo P2 2010
Mijn 'oude' fiets is volledig 105 afgemonteerd, mijn nieuwe fiets volledig Ultegra: in praktijk merk ik geen functioneel verschil.
Op beide fietsen heb ik een tripple. Waar ik bij de opbouw van mijn nieuwe fiets wel tegen aan liep is dat Ulterga geen 50 tands heeft als grootste blad, 105 wel.
Op beide fietsen heb ik een tripple. Waar ik bij de opbouw van mijn nieuwe fiets wel tegen aan liep is dat Ulterga geen 50 tands heeft als grootste blad, 105 wel.
staal.....what else.....??
Daan D schreef:het verschil is het gewicht van het matriaal.
Maar dat is op het totaal van fiets + berijder zo marginaal dat ik mij afvraag of dat het geld waar dis, of dat het toch vooral de blingbling-factor is.
Stel je hebt een fietser van 88 kg, een ATB van 12 kg en spaart dus een halve kilo op de onderdelen (wat erg veel zou zijn), dan hebben we het over 0,5%.......