Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Schwalbe Ultremo R VS Continental Grand Prix Supersonic

voodoo112
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 apr 2008 22:57

voodoo112 04 jan 2009 23:24

Ik worstel momenteel met de keuze tussen Schwalbe Ultremo R bandjes en de Continental Grand Prix Supersonic banden.

Ik heb tot nu toe alleen ervaring met de Schwalbe's maar las in de laatste FIETS dat de conti's zo'n 20 gram per band lichter zijn dan de Schwalbe's! Persoonlijk vind ik dit aan aanzienlijk gewichts verschil en daarom ook de reden dat ik overweeg deze banden te kopen.

Helaas heb ik er verder weinig over kunnen vinden dus als er mensen zijn die ervaringen hebben met de conti supersonics of misschien wel met beide banden dan hoor ik het graag....
Full Speed Ahead....

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 04 jan 2009 23:34

Tja geen anti-lek laag scheelt een paar gram, maar voor alle daags gebruik lijkt me dat iig niet zo handig. Gewicht is leuk als je fiets aan de weegschaal hangt, maar andere zaken zijn belangrijker bij een band.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

daveke
Forum-lid
Berichten: 1249
Lid geworden op: 18 jan 2006 08:50

daveke 05 jan 2009 00:14

GP SS is echt binnen no-time op. Als je wil kiezen doe dat dan tussen de Ultremo en de 4000S. En in jouw geval zou ik dan opteren voor de ultremo.

Zoek eens op weightweenies, daar zijn ze niet echt te spreken over de conti-SS. Snel kaal gereden.
Science of Performance!

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 05 jan 2009 00:43

20 gram is misschien een gewichtsbesparing (ik vind zelf dat dat nogal weinig is), maar je levert enorm in aan lekbestendigheid en levensduur. Dat is dus een afweging die je moet maken. Ik ben het wel eens met Amclassic-fan: leuk voor aan de weegschaal of misschien een belangrijke tijdrit oid. Maar verder niet.

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 05 jan 2009 09:13

die spuersonic bandjes rijden wel geweldig vond ik, maar echt langdurig gaan ze niet mee en inderdaad geen lek bescherming.
Gebruikje ze pur voor wedstrijdjes, of andere speciale dingen, dan kan je ze eens nemen. Maar ga je gewoon toeren, dan zou ik ook eerder de Ultremo nemen..

Gaat het je puur om het gewicht dan heb ik nog wel veloflex record liggen, 130 gram...\Maar dan rijd je echt op een dun laagje rubber..

voodoo112
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 apr 2008 22:57

voodoo112 05 jan 2009 12:09

Zo te horen zal ik toch maar bij de "oude" vertrouwde Ultremo's blijven.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties!
Full Speed Ahead....

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 05 jan 2009 13:42

In een wedstrijd lek rijden vind ik over 't algemeen nog een stuk vervelender dan tijdens training. Juist ook in een wedstrijd wil ik een band die lekbestendig is. Ultremo's zie je mij niet mee rijden, er zijn er echt te veel spontaan geexplodeerd wat mij betreft. Het zal vast en zeker maar een heel klein percentage zijn, maar ik ga 't onnodige risico er niet mee lopen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

kikkie
Forum-lid
Berichten: 794
Lid geworden op: 30 mei 2006 01:15

kikkie 05 jan 2009 14:13

jij rijdt met 4000s?
More likely than not, this was edited for typos. If it wasn\'t, it probably should have been.

"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd"

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 05 jan 2009 18:48

De buitenband die spontaan kapot scheurt ?

daveke
Forum-lid
Berichten: 1249
Lid geworden op: 18 jan 2006 08:50

daveke 05 jan 2009 18:51

Wanneer dan? Al vanaf de lancering rij ik erop en nog geen scheur gezien, en tenminste niet bij iedere steen of klein stukje glas een snee in m'n band, want wat dat betreft is een Ultremo pas bagger
Science of Performance!

voodoo112
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 apr 2008 22:57

voodoo112 05 jan 2009 20:54

Daveke schreef:Wanneer dan? Al vanaf de lancering rij ik erop en nog geen scheur gezien, en tenminste niet bij iedere steen of klein stukje glas een snee in m'n band, want wat dat betreft is een Ultremo pas bagger


Klopt, dat heb ik zelf ook ervaren. De Ultremo is erg gevoelig voor sneetjes door glas of scherpe steentjes...
Full Speed Ahead....

Gebruikersavatar
jackbrown
Forum-lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 28 mar 2005 18:31

Gebruikersavatar jackbrown 05 jan 2009 21:47

Daveke schreef:Wanneer dan? Al vanaf de lancering rij ik erop en nog geen scheur gezien, en tenminste niet bij iedere steen of klein stukje glas een snee in m'n band, want wat dat betreft is een Ultremo pas bagger


@Daveke: ik denk niet dat Amclassic-fan iets anders bedoelt dan jij. Hij schrijft namelijk:
Amclassic-fan schreef:..... Ultremo's zie je mij niet mee rijden, er zijn er echt te veel spontaan geexplodeerd wat mij betreft.....
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

Plaats reactie