Schwalbe Ultremo R VS Continental Grand Prix Supersonic
Ik worstel momenteel met de keuze tussen Schwalbe Ultremo R bandjes en de Continental Grand Prix Supersonic banden.
Ik heb tot nu toe alleen ervaring met de Schwalbe's maar las in de laatste FIETS dat de conti's zo'n 20 gram per band lichter zijn dan de Schwalbe's! Persoonlijk vind ik dit aan aanzienlijk gewichts verschil en daarom ook de reden dat ik overweeg deze banden te kopen.
Helaas heb ik er verder weinig over kunnen vinden dus als er mensen zijn die ervaringen hebben met de conti supersonics of misschien wel met beide banden dan hoor ik het graag....
Ik heb tot nu toe alleen ervaring met de Schwalbe's maar las in de laatste FIETS dat de conti's zo'n 20 gram per band lichter zijn dan de Schwalbe's! Persoonlijk vind ik dit aan aanzienlijk gewichts verschil en daarom ook de reden dat ik overweeg deze banden te kopen.
Helaas heb ik er verder weinig over kunnen vinden dus als er mensen zijn die ervaringen hebben met de conti supersonics of misschien wel met beide banden dan hoor ik het graag....
Full Speed Ahead....
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
GP SS is echt binnen no-time op. Als je wil kiezen doe dat dan tussen de Ultremo en de 4000S. En in jouw geval zou ik dan opteren voor de ultremo.
Zoek eens op weightweenies, daar zijn ze niet echt te spreken over de conti-SS. Snel kaal gereden.
Zoek eens op weightweenies, daar zijn ze niet echt te spreken over de conti-SS. Snel kaal gereden.
Science of Performance!
20 gram is misschien een gewichtsbesparing (ik vind zelf dat dat nogal weinig is), maar je levert enorm in aan lekbestendigheid en levensduur. Dat is dus een afweging die je moet maken. Ik ben het wel eens met Amclassic-fan: leuk voor aan de weegschaal of misschien een belangrijke tijdrit oid. Maar verder niet.
die spuersonic bandjes rijden wel geweldig vond ik, maar echt langdurig gaan ze niet mee en inderdaad geen lek bescherming.
Gebruikje ze pur voor wedstrijdjes, of andere speciale dingen, dan kan je ze eens nemen. Maar ga je gewoon toeren, dan zou ik ook eerder de Ultremo nemen..
Gaat het je puur om het gewicht dan heb ik nog wel veloflex record liggen, 130 gram...\Maar dan rijd je echt op een dun laagje rubber..
Gebruikje ze pur voor wedstrijdjes, of andere speciale dingen, dan kan je ze eens nemen. Maar ga je gewoon toeren, dan zou ik ook eerder de Ultremo nemen..
Gaat het je puur om het gewicht dan heb ik nog wel veloflex record liggen, 130 gram...\Maar dan rijd je echt op een dun laagje rubber..
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
In een wedstrijd lek rijden vind ik over 't algemeen nog een stuk vervelender dan tijdens training. Juist ook in een wedstrijd wil ik een band die lekbestendig is. Ultremo's zie je mij niet mee rijden, er zijn er echt te veel spontaan geexplodeerd wat mij betreft. Het zal vast en zeker maar een heel klein percentage zijn, maar ik ga 't onnodige risico er niet mee lopen.
Daveke schreef:Wanneer dan? Al vanaf de lancering rij ik erop en nog geen scheur gezien, en tenminste niet bij iedere steen of klein stukje glas een snee in m'n band, want wat dat betreft is een Ultremo pas bagger
Klopt, dat heb ik zelf ook ervaren. De Ultremo is erg gevoelig voor sneetjes door glas of scherpe steentjes...
Full Speed Ahead....
Daveke schreef:Wanneer dan? Al vanaf de lancering rij ik erop en nog geen scheur gezien, en tenminste niet bij iedere steen of klein stukje glas een snee in m'n band, want wat dat betreft is een Ultremo pas bagger
@Daveke: ik denk niet dat Amclassic-fan iets anders bedoelt dan jij. Hij schrijft namelijk:
Amclassic-fan schreef:..... Ultremo's zie je mij niet mee rijden, er zijn er echt te veel spontaan geexplodeerd wat mij betreft.....
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."