Ik moet noodgedwongen op zoek naar een nieuwe fietsdrager om mijn spinder te vervangen wegens gezinsuitbreiding. Voor het eerst moet er naast de 2 fietsen van paps en mams en de fietskar, ook een fietsje meer voor de oudste zoon.
Ik wil een drager waar ik 3 à 4 fietsen achterop kan vervoeren.
Thule biedt nu 2 mogelijkheden.
De Euroclassic G5 (en mogelijks de G6) waarbij de fietsen in gootjes staan (3, uitbreidbaar tot 4).
En dan de hangon-versies. Waarbij de fietsen hangen...
Er is een behoorlijk prijsverschil. Is dit het wel waard? (t gaat toch over vlot 200 euro meer, maar er staat wel voor ruim 6000 euro fiets op.)
Is er een hoger risico voor je fiets wanneer je hem hangend vervoerd? Slaan de fietsen meer tegen elkaar met kans op schade??
Zijn daar eigenlijk al eens vergelijkende testen mee gedaan?
Ik moet zowel koersfiets, hybride-trekkingfiets, als kinderfietsen kunnen vervoeren.
Voor de vrouwen en kinderfietsen zullen er vermoedelijk van die adapters aan te pas moeten komen wat het laden alvast minder leuk maakt.
fietsdrager: hangen of staan??
Ik heb een hangend systeem, een clipon, de fiets slaan niet tegen elkaar, want je zet ze aan elkaar vast met een spanband, ik doe er wel altijd iets tussen.
In principe gaat die voor mij prima, nadeel is alleen dat dames fietsen of fietsen met een korte balhoofd er lastig op gaan. Kinder fietsen zijn nog lastiger, omdat de bovenbuis vaak niet lang genoeg is.
Je moet ook naar het maximum gewicht kijken.
In principe gaat die voor mij prima, nadeel is alleen dat dames fietsen of fietsen met een korte balhoofd er lastig op gaan. Kinder fietsen zijn nog lastiger, omdat de bovenbuis vaak niet lang genoeg is.
Je moet ook naar het maximum gewicht kijken.
vandaag zo een hangend systeem bekeken.
Kinderfiets hing er inderdaad met de bagagedrager in. En zal m'n zoon zijn fiets die nu net niet hebben.
Lijkt me ok voor 4 koersfietsen maar beetje gelimiteerder voor combinaties.
Toch maar die 200 euro extra bij elkaar sparen en voor de G6 gaan?? als die tenminste ook de uitbreidingsset zal hebben voor de 4e fiets. ik wacht nog op bevestiging.
Kinderfiets hing er inderdaad met de bagagedrager in. En zal m'n zoon zijn fiets die nu net niet hebben.
Lijkt me ok voor 4 koersfietsen maar beetje gelimiteerder voor combinaties.
Toch maar die 200 euro extra bij elkaar sparen en voor de G6 gaan?? als die tenminste ook de uitbreidingsset zal hebben voor de 4e fiets. ik wacht nog op bevestiging.
-
- Forum-lid
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 23 feb 2011 18:40
fransoos schreef:Ik moet noodgedwongen op zoek naar een nieuwe fietsdrager om mijn spinder te vervangen wegens gezinsuitbreiding. Voor het eerst moet er naast de 2 fietsen van paps en mams en de fietskar, ook een fietsje meer voor de oudste zoon.
De fietskar maakt het toch erg lastig om dit op een fietsenrek te zetten... Je hebt ook een speciaal soort frames die je op een kar kan zetten (voor 5 of 6 fietsen) zowat alle maten wielen kunnen er in. En dan heb je nog ruimte over in je karretje voor je fietskar. En voor andere dingen natuurlijk. Gewoon ff googlen en je vind wel zo een frame.
de fietskar gaat in de dakkoffer (vouwt fijn dicht).
Maar zolang de fietskar mee moet (tot de pasgeboren 3e een jaar of 5 is) moet ik 4 fietsen achterop kunnen vervoeren (die van m'n vrouw en ik en van de 2 oudsten). Op het dak is er nl geen plaats naast de dakkoffer.
Zodra de fietskar thuis blijft gaan er 2 fietsen op het dak en 3 achterop.
Maar zolang de fietskar mee moet (tot de pasgeboren 3e een jaar of 5 is) moet ik 4 fietsen achterop kunnen vervoeren (die van m'n vrouw en ik en van de 2 oudsten). Op het dak is er nl geen plaats naast de dakkoffer.
Zodra de fietskar thuis blijft gaan er 2 fietsen op het dak en 3 achterop.