Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Van Nicholas... of?

dario_bas
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 07 aug 2007 12:46

dario_bas 31 dec 2008 00:10

De afgelopen tijd heb ik op een tweedehands Willier escape gereden prima fiets, maar wordt tijd voor een nieuwe (eigen) fiets.

Het wordt een Ti Fiets. Ik heb nog wel wat kleine vraagjes.

Ik ben een recrea rijder (ongv 200km week bij redelijk weer). Op Bikemotion, en de fiets van december, ben ik overtuigd door de Van Nicholas stand.

Nu las ik op de VN site dat je voor € 250 meer een op maat gemaakt frame kan krijgen. Heeft iemand hier ervaring mee bij VN?. En waar kan ik de goede maten krijgen voor de fiets. Kan ik gewoon bij VN langs en meten die mij op?

VN heeft een goede prijs // kwaliteit verhouding zijn er nog meer merken die dit hebben (voor Ti natuurlijk)

Heeft Ti ook nog bijzondere onderhoudseisen?

Alvast bedankt

Grzz
Dario

[img=http://www.vannicholas.com//Images/ZP_FR.jpg]
Nothing looks... Nothing rides... Nothing lasts... Like TITANIUM....

buch
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 19 mei 2006 20:05

buch 31 dec 2008 00:31

Kijk de meeste mensen passen gewoon op een productieframe.
Jij ook,tenzij je b.v.een hele lange benen hebt ten opzichte van je bovenlichaam of andersom etc.
Je neemt je willier als uitgangspunt.
Let vooral op de bovenbuislengte.
Met stuur en zadelpen pas je de boel naar jouw wensen aan.
Steek die tweehonderd euro maar in je zak

ikweetutnietmeer
Forum-lid
Berichten: 611
Lid geworden op: 15 sep 2007 00:33

ikweetutnietmeer 31 dec 2008 01:19

wanneer je niet vies bent er zelf iets voor te doen (importeren, opbouwen etc) dan is dit misschien wat?
ik heb zelf ook interesse en heb al contact gehad, ze kunnen alles bouwen op elke aangegeven maat.
de usd staat ook gunstig op dit moment.

http://www.fiets.nl/news.asp?NewsId=2099&NewsCatId=5

frigo
Forum-lid
Berichten: 802
Lid geworden op: 18 aug 2008 17:08

frigo 31 dec 2008 01:20

@dario_bas: ik zou gewoon even kijken op de site van VN waar bij jou in de buurt een dealer zit en je daar even professioneel op laten meten! Ik weet niet hoe je aan je tweedehands Willier komt (marktplaats o.i.d.?) en of dat wel zo'n veilig uitgangspunt is voor jouw ideale maatvoering. Zeker als je wat intensiever gaat fietsen (meer km's) kan je sneller last krijgen van lichamelijke ongemakken bij een verkeerde maatvoering. Bovendien kan de geometrie per merk behoorlijk verschillen. Kortom: meten is weten!!
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!

dario_bas
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 07 aug 2007 12:46

dario_bas 31 dec 2008 01:30

ikweetutnietmeer schreef:wanneer je niet vies bent er zelf iets voor te doen (importeren, opbouwen etc) dan is dit misschien wat?
ik heb zelf ook interesse en heb al contact gehad, ze kunnen alles bouwen op elke aangegeven maat.
de usd staat ook gunstig op dit moment.

http://www.fiets.nl/news.asp?NewsId=2099&NewsCatId=5


Ik ben geen expert op het gebied van doe het zelf en fietsen dus is dat voor mij niet zo'n optie denk ik.


Ik wil me zeker op laten meten. Of ik de fiets nu wel of niet op maat laat maken. De dichtstbijzijnde dealer is VN zelf ;-) ik kom uit Rotterdam en VN zit in Numansdorp.

de willier is een xl en die fietst redelijk tot goed. Dus de maat zal niet zo heel veel verschillen met een nieuwe fiets.
Nothing looks... Nothing rides... Nothing lasts... Like TITANIUM....

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 31 dec 2008 08:16

Het gaat toch meestal ook om de verhouding van de fiets.

Ik zat laatst ook eens te kijken op de site van van Nicholas ( het vroegere Airborne ) , je kon daar de fiets ook kopen met diverse verschillende opties .

http://vannicholas.com/wbmCustomizeBike.aspx
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 31 dec 2008 10:06

dario_bas schreef:Ik wil me zeker op laten meten. Of ik de fiets nu wel of niet op maat laat maken. De dichtstbijzijnde dealer is VN zelf ;-) ik kom uit Rotterdam en VN zit in Numansdorp.

de willier is een xl en die fietst redelijk tot goed. Dus de maat zal niet zo heel veel verschillen met een nieuwe fiets.


Gewoon contact opnemen met Jan-Willem en langs gaan. Heb ik toendertijd ook gedaan.
What makes the boat go faster?

dario_bas
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 07 aug 2007 12:46

dario_bas 01 jan 2009 16:19

Livio Livius schreef:
Gewoon contact opnemen met Jan-Willem en langs gaan. Heb ik toendertijd ook gedaan.



Dat gaat deze maand gebeuren denk ik, nee dat weet ik wel zeker.....

Kan je die frames ook zonder decals krijgen of staat het Van Nicholas erin gegraveerd...

De beste wensen aan allen overigens....
Nothing looks... Nothing rides... Nothing lasts... Like TITANIUM....

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 01 jan 2009 18:26

Decals kun je eraf halen.
What makes the boat go faster?

velo
Forum-lid
Berichten: 618
Lid geworden op: 07 okt 2006 15:36
Contact

velo 01 jan 2009 21:13

Buch schreef:Kijk de meeste mensen passen gewoon op een productieframe.


De fietsindustrie probeert mensen wijs te maken dat veel mensen passen op de confectiematen.

Één blik op oa. dit forum leert dat van die zelfde groep 'veel mensen' er te veel zijn met klachten.

Ik spreek uit ervaring dus deze opmerking is zeker niet voor iedereen van toepassing net zo min als het voor niemand van toepassing is.

Wel is het zo dat als je een customframe laat maken je behalve de maten ook kunt aangeven (als de fabrikant zo flexibel is) of je bv. een sloping frame wilt, of juist een klassiek, wat je rijstijl is, hoe hoog je de bracket wilt hebben etc etc.

Een customframe gaat dus wel iets verder in essentie dan alleen maar lichaamsmaten en dan beschouw ik die E250.- als peanuts en money well spend.

Anders kan het wel eens penny wise pound foulish worden ........ en dat zou pas echt zonde zijn van het geld.
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

dream-plus
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 okt 2004 23:51

dream-plus 01 jan 2009 22:04

velo schreef:
Buch schreef:Kijk de meeste mensen passen gewoon op een productieframe.


De fietsindustrie probeert mensen wijs te maken dat veel mensen passen op de confectiematen.

Één blik op oa. dit forum leert dat van die zelfde groep 'veel mensen' er te veel zijn met klachten.

Ik spreek uit ervaring dus deze opmerking is zeker niet voor iedereen van toepassing net zo min als het voor niemand van toepassing is.

Wel is het zo dat als je een customframe laat maken je behalve de maten ook kunt aangeven (als de fabrikant zo flexibel is) of je bv. een sloping frame wilt, of juist een klassiek, wat je rijstijl is, hoe hoog je de bracket wilt hebben etc etc.

Een customframe gaat dus wel iets verder in essentie dan alleen maar lichaamsmaten en dan beschouw ik die E250.- als peanuts en money well spend.

Anders kan het wel eens penny wise pound foulish worden ........ en dat zou pas echt zonde zijn van het geld.





Of het nu een productieframe is of niet. Het blijft een kwestie van meten en passen. Er zijn wielerzaken waar dat goed gebeurd en ook waar er niets van klopt.
Ik was eens bij een wielerzaak, daar presteerde een verkoper het om iemand op een fiets te zetten. Het zadel iets te laten zakken. En dan te zeggen dat het de exacte maat is. Er zaten nota bene nog niet eens pedalen op die racefiets. En het ging destijds toch over een madone van 2000 euro. Op deze manier is de kans dus heel groot dat de fiets niet goed op maat is.
Daarintegen als je bij een echte specialist komt, wordt je opgemeten, of op een pasfiets gezet. Hierna weet de specialist wel welk frame en onderdelen hij bij jouw lichaamsmaten past. Het grootste nadeel is, dat er wel eens een merk af kan vallen dat hoog op het verlanglijstje staat. En dat komt dan weer zuur aan.

dario_bas
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 07 aug 2007 12:46

dario_bas 01 jan 2009 22:30

dream-plus schreef:
Of het nu een productieframe is of niet. Het blijft een kwestie van meten en passen. Er zijn wielerzaken waar dat goed gebeurd en ook waar er niets van klopt.
Ik was eens bij een wielerzaak, daar presteerde een verkoper het om iemand op een fiets te zetten. Het zadel iets te laten zakken. En dan te zeggen dat het de exacte maat is. Er zaten nota bene nog niet eens pedalen op die racefiets. En het ging destijds toch over een madone van 2000 euro. Op deze manier is de kans dus heel groot dat de fiets niet goed op maat is.
Daarintegen als je bij een echte specialist komt, wordt je opgemeten, of op een pasfiets gezet. Hierna weet de specialist wel welk frame en onderdelen hij bij jouw lichaamsmaten past. Het grootste nadeel is, dat er wel eens een merk af kan vallen dat hoog op het verlanglijstje staat. En dat komt dan weer zuur aan.



Dat is eigenlijk de kern van mijn vraag :/ . Gebeurt dit bij VN op een goede wijze? Of wordt dit ff snel tussendoor gedaan? Is het advies wat je krijgt goed of kan de FM op de hoek het beter...
Nothing looks... Nothing rides... Nothing lasts... Like TITANIUM....

Plaats reactie