Van Nicholas... of?
De afgelopen tijd heb ik op een tweedehands Willier escape gereden prima fiets, maar wordt tijd voor een nieuwe (eigen) fiets.
Het wordt een Ti Fiets. Ik heb nog wel wat kleine vraagjes.
Ik ben een recrea rijder (ongv 200km week bij redelijk weer). Op Bikemotion, en de fiets van december, ben ik overtuigd door de Van Nicholas stand.
Nu las ik op de VN site dat je voor 250 meer een op maat gemaakt frame kan krijgen. Heeft iemand hier ervaring mee bij VN?. En waar kan ik de goede maten krijgen voor de fiets. Kan ik gewoon bij VN langs en meten die mij op?
VN heeft een goede prijs // kwaliteit verhouding zijn er nog meer merken die dit hebben (voor Ti natuurlijk)
Heeft Ti ook nog bijzondere onderhoudseisen?
Alvast bedankt
Grzz
Dario
[img=http://www.vannicholas.com//Images/ZP_FR.jpg]
Het wordt een Ti Fiets. Ik heb nog wel wat kleine vraagjes.
Ik ben een recrea rijder (ongv 200km week bij redelijk weer). Op Bikemotion, en de fiets van december, ben ik overtuigd door de Van Nicholas stand.
Nu las ik op de VN site dat je voor 250 meer een op maat gemaakt frame kan krijgen. Heeft iemand hier ervaring mee bij VN?. En waar kan ik de goede maten krijgen voor de fiets. Kan ik gewoon bij VN langs en meten die mij op?
VN heeft een goede prijs // kwaliteit verhouding zijn er nog meer merken die dit hebben (voor Ti natuurlijk)
Heeft Ti ook nog bijzondere onderhoudseisen?
Alvast bedankt
Grzz
Dario
[img=http://www.vannicholas.com//Images/ZP_FR.jpg]
Nothing looks... Nothing rides... Nothing lasts... Like TITANIUM....
Kijk de meeste mensen passen gewoon op een productieframe.
Jij ook,tenzij je b.v.een hele lange benen hebt ten opzichte van je bovenlichaam of andersom etc.
Je neemt je willier als uitgangspunt.
Let vooral op de bovenbuislengte.
Met stuur en zadelpen pas je de boel naar jouw wensen aan.
Steek die tweehonderd euro maar in je zak
Jij ook,tenzij je b.v.een hele lange benen hebt ten opzichte van je bovenlichaam of andersom etc.
Je neemt je willier als uitgangspunt.
Let vooral op de bovenbuislengte.
Met stuur en zadelpen pas je de boel naar jouw wensen aan.
Steek die tweehonderd euro maar in je zak
-
- Forum-lid
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 15 sep 2007 00:33
wanneer je niet vies bent er zelf iets voor te doen (importeren, opbouwen etc) dan is dit misschien wat?
ik heb zelf ook interesse en heb al contact gehad, ze kunnen alles bouwen op elke aangegeven maat.
de usd staat ook gunstig op dit moment.
http://www.fiets.nl/news.asp?NewsId=2099&NewsCatId=5
ik heb zelf ook interesse en heb al contact gehad, ze kunnen alles bouwen op elke aangegeven maat.
de usd staat ook gunstig op dit moment.
http://www.fiets.nl/news.asp?NewsId=2099&NewsCatId=5
@dario_bas: ik zou gewoon even kijken op de site van VN waar bij jou in de buurt een dealer zit en je daar even professioneel op laten meten! Ik weet niet hoe je aan je tweedehands Willier komt (marktplaats o.i.d.?) en of dat wel zo'n veilig uitgangspunt is voor jouw ideale maatvoering. Zeker als je wat intensiever gaat fietsen (meer km's) kan je sneller last krijgen van lichamelijke ongemakken bij een verkeerde maatvoering. Bovendien kan de geometrie per merk behoorlijk verschillen. Kortom: meten is weten!!
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!
ikweetutnietmeer schreef:wanneer je niet vies bent er zelf iets voor te doen (importeren, opbouwen etc) dan is dit misschien wat?
ik heb zelf ook interesse en heb al contact gehad, ze kunnen alles bouwen op elke aangegeven maat.
de usd staat ook gunstig op dit moment.
http://www.fiets.nl/news.asp?NewsId=2099&NewsCatId=5
Ik ben geen expert op het gebied van doe het zelf en fietsen dus is dat voor mij niet zo'n optie denk ik.
Ik wil me zeker op laten meten. Of ik de fiets nu wel of niet op maat laat maken. De dichtstbijzijnde dealer is VN zelf ik kom uit Rotterdam en VN zit in Numansdorp.
de willier is een xl en die fietst redelijk tot goed. Dus de maat zal niet zo heel veel verschillen met een nieuwe fiets.
Nothing looks... Nothing rides... Nothing lasts... Like TITANIUM....
Het gaat toch meestal ook om de verhouding van de fiets.
Ik zat laatst ook eens te kijken op de site van van Nicholas ( het vroegere Airborne ) , je kon daar de fiets ook kopen met diverse verschillende opties .
http://vannicholas.com/wbmCustomizeBike.aspx
Ik zat laatst ook eens te kijken op de site van van Nicholas ( het vroegere Airborne ) , je kon daar de fiets ook kopen met diverse verschillende opties .
http://vannicholas.com/wbmCustomizeBike.aspx
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
dario_bas schreef:Ik wil me zeker op laten meten. Of ik de fiets nu wel of niet op maat laat maken. De dichtstbijzijnde dealer is VN zelf ik kom uit Rotterdam en VN zit in Numansdorp.
de willier is een xl en die fietst redelijk tot goed. Dus de maat zal niet zo heel veel verschillen met een nieuwe fiets.
Gewoon contact opnemen met Jan-Willem en langs gaan. Heb ik toendertijd ook gedaan.
What makes the boat go faster?
Livio Livius schreef:
Gewoon contact opnemen met Jan-Willem en langs gaan. Heb ik toendertijd ook gedaan.
Dat gaat deze maand gebeuren denk ik, nee dat weet ik wel zeker.....
Kan je die frames ook zonder decals krijgen of staat het Van Nicholas erin gegraveerd...
De beste wensen aan allen overigens....
Nothing looks... Nothing rides... Nothing lasts... Like TITANIUM....
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Decals kun je eraf halen.
What makes the boat go faster?
Buch schreef:Kijk de meeste mensen passen gewoon op een productieframe.
De fietsindustrie probeert mensen wijs te maken dat veel mensen passen op de confectiematen.
Één blik op oa. dit forum leert dat van die zelfde groep 'veel mensen' er te veel zijn met klachten.
Ik spreek uit ervaring dus deze opmerking is zeker niet voor iedereen van toepassing net zo min als het voor niemand van toepassing is.
Wel is het zo dat als je een customframe laat maken je behalve de maten ook kunt aangeven (als de fabrikant zo flexibel is) of je bv. een sloping frame wilt, of juist een klassiek, wat je rijstijl is, hoe hoog je de bracket wilt hebben etc etc.
Een customframe gaat dus wel iets verder in essentie dan alleen maar lichaamsmaten en dan beschouw ik die E250.- als peanuts en money well spend.
Anders kan het wel eens penny wise pound foulish worden ........ en dat zou pas echt zonde zijn van het geld.
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
- Berichten: 610
- Lid geworden op: 20 okt 2004 23:51
velo schreef:Buch schreef:Kijk de meeste mensen passen gewoon op een productieframe.
De fietsindustrie probeert mensen wijs te maken dat veel mensen passen op de confectiematen.
Één blik op oa. dit forum leert dat van die zelfde groep 'veel mensen' er te veel zijn met klachten.
Ik spreek uit ervaring dus deze opmerking is zeker niet voor iedereen van toepassing net zo min als het voor niemand van toepassing is.
Wel is het zo dat als je een customframe laat maken je behalve de maten ook kunt aangeven (als de fabrikant zo flexibel is) of je bv. een sloping frame wilt, of juist een klassiek, wat je rijstijl is, hoe hoog je de bracket wilt hebben etc etc.
Een customframe gaat dus wel iets verder in essentie dan alleen maar lichaamsmaten en dan beschouw ik die E250.- als peanuts en money well spend.
Anders kan het wel eens penny wise pound foulish worden ........ en dat zou pas echt zonde zijn van het geld.
Of het nu een productieframe is of niet. Het blijft een kwestie van meten en passen. Er zijn wielerzaken waar dat goed gebeurd en ook waar er niets van klopt.
Ik was eens bij een wielerzaak, daar presteerde een verkoper het om iemand op een fiets te zetten. Het zadel iets te laten zakken. En dan te zeggen dat het de exacte maat is. Er zaten nota bene nog niet eens pedalen op die racefiets. En het ging destijds toch over een madone van 2000 euro. Op deze manier is de kans dus heel groot dat de fiets niet goed op maat is.
Daarintegen als je bij een echte specialist komt, wordt je opgemeten, of op een pasfiets gezet. Hierna weet de specialist wel welk frame en onderdelen hij bij jouw lichaamsmaten past. Het grootste nadeel is, dat er wel eens een merk af kan vallen dat hoog op het verlanglijstje staat. En dat komt dan weer zuur aan.
dream-plus schreef:
Of het nu een productieframe is of niet. Het blijft een kwestie van meten en passen. Er zijn wielerzaken waar dat goed gebeurd en ook waar er niets van klopt.
Ik was eens bij een wielerzaak, daar presteerde een verkoper het om iemand op een fiets te zetten. Het zadel iets te laten zakken. En dan te zeggen dat het de exacte maat is. Er zaten nota bene nog niet eens pedalen op die racefiets. En het ging destijds toch over een madone van 2000 euro. Op deze manier is de kans dus heel groot dat de fiets niet goed op maat is.
Daarintegen als je bij een echte specialist komt, wordt je opgemeten, of op een pasfiets gezet. Hierna weet de specialist wel welk frame en onderdelen hij bij jouw lichaamsmaten past. Het grootste nadeel is, dat er wel eens een merk af kan vallen dat hoog op het verlanglijstje staat. En dat komt dan weer zuur aan.
Dat is eigenlijk de kern van mijn vraag :/ . Gebeurt dit bij VN op een goede wijze? Of wordt dit ff snel tussendoor gedaan? Is het advies wat je krijgt goed of kan de FM op de hoek het beter...
Nothing looks... Nothing rides... Nothing lasts... Like TITANIUM....