Bij het fietsen (trainen) op de weg als op de rollen, heb ik het probleem dat ik vaak moet stoppen om te plassen.
Dit is héél vervelend, zeker als je op de rollen een trainingsschema wilt uitvoeren.
Weet er iemand hoe dit komt, en wat hier evt aan te doen is?
Bedankt...
vaak plassen tijdens fietsen
-
- Forum-lid
Op de kleuterschool leren ze vaak op vaste tijden te plassen. Zo leren de kinderen hun plas op te houden. Waarschijnlijk heb jij dit vroeger gemist .
Maar even serieus......als je training maar anderhalf uur duurt moet je het toch in kunnen houden lijkt me. En anders even gaan voordat je aan je training begint.
Maar even serieus......als je training maar anderhalf uur duurt moet je het toch in kunnen houden lijkt me. En anders even gaan voordat je aan je training begint.
Koffie en thee zijn , meen ik gelezen te hebben , vochtafdrijvers .
Natuurlijk heb je op de fiets een bepaalde houding . Deze kan bij mensen betekenen dat ze druk op hun blaas uitoefenen en dus daardoor eerder moeten plassen .
Natuurlijk heb je op de fiets een bepaalde houding . Deze kan bij mensen betekenen dat ze druk op hun blaas uitoefenen en dus daardoor eerder moeten plassen .
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.
-
- Forum-lid
als je je slecht aankleed, dus een dunne broek zonder onderkleding moet je door de koude wind ook vaker plassen. goed aankleden is dus ook van belang.
Dat probleem ken ik, bij een hoge intensiteit valt het wel mee. Maar als ik rustig fiets dan moet ik om de haverklap aan de kant.
Een oplossing heb ik niet, maar zolang je er in de wedstrijden geen last van hebt is het toch niet erg om tijdens de training af en toe een sanitaire stop in te lassen?
Een oplossing heb ik niet, maar zolang je er in de wedstrijden geen last van hebt is het toch niet erg om tijdens de training af en toe een sanitaire stop in te lassen?
Ik zou voor de zekerheid even naar de huisarts gaan. Blaasontsteking is mogelijk, zeker als je bij dit weer vaak langs de kant staat.
Ik heb ook wel eens gelezen dat je van veel kleine slokjes eerder moet. Daarom beter 1x per 15 minuten een flinke slok.
Toevoeging: je zit toevallig niet aan de diuretica?
:p
Ik heb ook wel eens gelezen dat je van veel kleine slokjes eerder moet. Daarom beter 1x per 15 minuten een flinke slok.
Toevoeging: je zit toevallig niet aan de diuretica?
:p
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.
Ik heb 't met een bepaalde sportdrank, als ik van dat merk een paar slokken neem, sta ik drie minuten later hele sloten vol te plassen. Met andere merken heb ik het niet, misschien kun je daar mee expirimenteren?
'I have too many bikes', said no cyclist ever.
Vooral koffie is (althans bij mij) een grote 'boosdoener'. Hoewel ik woon-werk in drie kwartier overbrug, lukt het me na een middag water en thee niet om om zonder plaspauze huis te bereiken als ik aan het eind van de dag een capuchino uit de automaat heb gerukt. En als het dan ook nog koud is.......!!!
staal.....what else.....??
Als ik voor vertrek thee of koffie neem kan ik het 1é uur 3 * aan de kant. Als ik dat spul niet drink in de laatste 2 uur voor de training dan gaat het goed. Overigens maakt me dat voor een training ook niet uit. In 'n cyclo moet ik dat echter echt achterwege laten. Of je ophouden kunt trainen als je blaas op knappen staat vraag ik me af want je kunt gewoon niet meer normaal op de pedalen drukken.
Mijn trainingen op bikeplanner.com