crankset 10 speed bladen 11 speed
hallo
het was om te vragen als ik mijn crankset 10 speed kon gebruiken om 11 speed bladen te monteren zou dit lukken of zou de afstand tussen de 2 bladen te groot zijn ?ps aan ieder prettige feesten en een goed 2009 fiets jaar met weinig pech
het was om te vragen als ik mijn crankset 10 speed kon gebruiken om 11 speed bladen te monteren zou dit lukken of zou de afstand tussen de 2 bladen te groot zijn ?ps aan ieder prettige feesten en een goed 2009 fiets jaar met weinig pech
Ik heb ergens gelezen/gehoord dat dit niet gaat werken.
Ik zou als ik jou was het topic over campa 2009 maar eens goed doorlezen, volgens mij is het daar al eens voorbij gekomen.
Ik zou als ik jou was het topic over campa 2009 maar eens goed doorlezen, volgens mij is het daar al eens voorbij gekomen.
Disclaimer: deze post is met de grootst mogelijke zorg opgesteld, taal en spelfouten onder voorbehoud.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Hoi,
De bladen worden dichter bij elkaar gebracht door de dunnere bevestigingspunten van de bladen zelf, niet van de crank.
Dus, als je naar 11S wil overstappen kan je je 10S crankstel gebruiken en daar dan 11S bladen op monteren.
Mits de achterderailleur, ketting en shifters dan ook 11S zijn zie ik geen enkel verschil in functionaliteit t.o.v. een volledig nieuwe 11S groep.
Ciao,
De bladen worden dichter bij elkaar gebracht door de dunnere bevestigingspunten van de bladen zelf, niet van de crank.
Dus, als je naar 11S wil overstappen kan je je 10S crankstel gebruiken en daar dan 11S bladen op monteren.
Mits de achterderailleur, ketting en shifters dan ook 11S zijn zie ik geen enkel verschil in functionaliteit t.o.v. een volledig nieuwe 11S groep.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Ja idd de 10speed bladen zouden gewoon moeten werken volgens mijn fietsenmaker,omdat ik voor een 50er voorblad kies en en 34er(11speed) hier in limburg eigenlijk niet nodig heb koop ik een 38er(10speed) erbij en dat zou gewoon moeten werken
Zo kan ik alle terreinen wel aan ga ik naar Italie of Frankrijk steek ik een 34 en hier in het heuvelland een 38er.
Zo kan ik alle terreinen wel aan ga ik naar Italie of Frankrijk steek ik een 34 en hier in het heuvelland een 38er.
I live to ride,I ride Passoni
-
- Forum-lid
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 23 apr 2004 00:16
fdegrove schreef:Hoi,
De bladen worden dichter bij elkaar gebracht door de dunnere bevestigingspunten van de bladen zelf, niet van de crank.
Dus, als je naar 11S wil overstappen kan je je 10S crankstel gebruiken en daar dan 11S bladen op monteren.
Mits de achterderailleur, ketting en shifters dan ook 11S zijn zie ik geen enkel verschil in functionaliteit t.o.v. een volledig nieuwe 11S groep.
Ciao,
Is het nodig om ook de 10S achterderailleur te vervangen? Alleen shifters, cassette en ketting zou misschien voldoende zijn? Heeft iemand hier al ervaring mee?
Speedskater
Colnago, Campagnol Super Record 11 sp, Zipp, Hammerhead Karoo en PowerPod
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
10 speed derailleur werkte niet optimaal, crankstel ging prima, ketting werkte niet (goed, net als de 10 speed links), derailleur voor werkte redelijk/goed.