Peiling: welke kofferbak?
- ridefreeordie
- Forum-lid
Vraag ivm oriënteren op eerste auto:
Wat is de kleinste auto waar jullie nog makkelijk je racefiets (59) en/of MTB (20 inch) in krijgen. Niet proppen, alleen voorwiel eruit (vooruit beide wielen mogen eruit, dan maar vieze handjes) en nog andere spullen voor de vakantie.
Grtz
Wat is de kleinste auto waar jullie nog makkelijk je racefiets (59) en/of MTB (20 inch) in krijgen. Niet proppen, alleen voorwiel eruit (vooruit beide wielen mogen eruit, dan maar vieze handjes) en nog andere spullen voor de vakantie.
Grtz
Ritchey Logic Road
Pinarello Asolo
Cotic BFe
Kona Sutra
Pinarello Asolo
Cotic BFe
Kona Sutra
in mijn VW polo bluemotion (dus laatste model), past mijn racefiets (60). Hiervoor moet ik:
- achterbank platleggen
- voorwiel eruit halen
- bijrijders stoel naar voren schuiven
- passen en meten
- veel ruimte voor extra bagage is er dan niet meer, tenzij je je fiets op een koffer of weekendtas legt, dus stapelen.
- achterbank platleggen
- voorwiel eruit halen
- bijrijders stoel naar voren schuiven
- passen en meten
- veel ruimte voor extra bagage is er dan niet meer, tenzij je je fiets op een koffer of weekendtas legt, dus stapelen.
Koga Team Edition
een polo is groot genoeg voor:
2 wielrenfietsen
2 grote weekendtassen
2 passagiers
In dat geval zijn zowe voorwielen en achterwielen eruit.
In een Golf past alles ook maar dan zonder achterwiel demontage
Een fiets in een polo past makkelijk door alleen het voorwiel te demonteren
2 wielrenfietsen
2 grote weekendtassen
2 passagiers
In dat geval zijn zowe voorwielen en achterwielen eruit.
In een Golf past alles ook maar dan zonder achterwiel demontage
Een fiets in een polo past makkelijk door alleen het voorwiel te demonteren
Live fast; die young. mijn blog
De vraag is of je ook je achterbank plat wil leggen of niet. Als je dat niet wilt en je wilt ook je achterwiel erin laten zitten, dan lukt me dat in mijn Ford Focus wagon nog niet eens en dat ding heeft echt een zee van ruimte. Beide wielen eruit en ik kan 2 fietsen, aanhangfiets en fietskar plus wat tasjes achter kwijt, zonder de bank neer te klappen.
Fietsen? Ja, maar hard!
Ik kan een Toyota Avensis van harte aanbevelen. Past alles in. Wel het voorwiel er even uithalen.
ATB, racefiets +extra set wielen tassen en koffers. Ideale vakantieauto. Om dat nu allemaal in een C1 te proppen.
VW T5 werkt ook goed
Al heb ik daar niet echt ervaring mee. En anders eventueel een Mercedes Actross?
ATB, racefiets +extra set wielen tassen en koffers. Ideale vakantieauto. Om dat nu allemaal in een C1 te proppen.
VW T5 werkt ook goed
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
pas op! paaltje!
Wat is je budget voor een auto. hoe oud mag hij maximaal zijn enz enz...Zoals je leest kan in elke auto, size van een polo of meer, wel een fiets en nog tassen. Ook kun je natuurlijk kijken naar een auto met een trekhaak. Hierop kun je natuurlijk ook de fietsen plaatsen of je neemt een fietsenrek die op je achterklep kan.
goede wielrenners hebben altijd tegenwind
Geen kleine auto, maar niet zo'n hele dure: Skoda Fabia Combi (station). Toegegeven: duf uiterlijk, maar o zo praktisch. Nou heb ik maar een heel klein fietsje (50) maar als ik de achterbank plat heb hoef ik niet eens het voorwiel er uit te halen en dan past ie nog! En mogelijk met speciale fietsenhouder voor in de achterbak waarbij je twee fietsen rechtop kwijt kunt (vastzetten van de voorvork) met de voorwielen er uit. Daarnaast kun je dan nog heel veel bagage kwijt.
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Contact
In mn peugeot 206 passen precies twee fietsen met achterbank plat en voorwiel eruit. Bij een 63 frame is het wel handig om ook het achterwiel eruit te halen. Bij de mtb's precies zo.