fiets niet in lumback alsjeblieft!
Hallo,
In de 'fiets' van december las ik dat het plan bestaat om de fiets in de loop van 2009 in lumback te laten verschijnen. Waarom dat is weet ik niet, maar als het is omdat 'de lezers dat willen', heroverweeg het besluit dan alsjeblieft.
Ik ben natuurlijk maar één lezer, maar ik vind het vooral onhandig. Het lezen van de teksten aan de binnenkant van de bladzijden wordt lastiger en het om- of doorslaan van de bladzijden - dus zo dat de buitenkant van het tijdschrift bestaat uit bv pagina 40 en 41 kan dan niet meer (is dit duidelijk?).
Al met al wordt het lezen van het blad minder handig en aantrekkelijk.
Hartelijke groeten
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
[quote="rembem"]
Hallo,
In de 'fiets' van december las ik dat het plan bestaat om de fiets in de loop van 2009 in lumback te laten verschijnen. Waarom dat is weet ik niet, maar als het is omdat 'de lezers dat willen', heroverweeg het besluit dan alsjeblieft.
Ik ben natuurlijk maar één lezer, maar ik vind het vooral onhandig. Het lezen van de teksten aan de binnenkant van de bladzijden wordt lastiger en het om- of doorslaan van de bladzijden - dus zo dat de buitenkant van het tijdschrift bestaat uit bv pagina 40 en 41 kan dan niet meer (is dit duidelijk?).
Al met al wordt het lezen van het blad minder handig en aantrekkelijk.
Hartelijke groeten[/quote]
Sorry als leek begrijp ik er niets van. Misschien voorbeeld foto of iets dergelijks om het duidelijk te maken.
Hallo,
In de 'fiets' van december las ik dat het plan bestaat om de fiets in de loop van 2009 in lumback te laten verschijnen. Waarom dat is weet ik niet, maar als het is omdat 'de lezers dat willen', heroverweeg het besluit dan alsjeblieft.
Ik ben natuurlijk maar één lezer, maar ik vind het vooral onhandig. Het lezen van de teksten aan de binnenkant van de bladzijden wordt lastiger en het om- of doorslaan van de bladzijden - dus zo dat de buitenkant van het tijdschrift bestaat uit bv pagina 40 en 41 kan dan niet meer (is dit duidelijk?).
Al met al wordt het lezen van het blad minder handig en aantrekkelijk.
Hartelijke groeten[/quote]
Sorry als leek begrijp ik er niets van. Misschien voorbeeld foto of iets dergelijks om het duidelijk te maken.
What makes the boat go faster?
Een lumback is een idd recht achterkantje. Alle paginas worden hierop gelijmd of op een andere manier op verbonden. Dit zie je vooral bij dikkere tijdschriften; daar valt eenvoudig weg geen nietje meer door te slaan. Naarmate FIETS dikker en dikker wordt, is een lumback onvermijdelijk. Een lumback leest idd wat mider handig, maar dat geldt eignelijk alleen als het meer dan 200 paginas betreft. En zo dik wordt FIETS nu ook niet. Ik denk dat het allemaal wel mee valt dus.
Live fast; die young. mijn blog
Lumback? Denk inderdaad dat alle pagina's dan niet langer — zoals nu — met nietjes bij elkaar gehouden worden. Dan zullen ze vermoedelijk in zo'n harde opstaande rand/rug geplugd worden. En da's uitermate irritant, zoals de TS ook al aangaf.
EDIT: ...en zoals Rob hierboven inmiddels beaamt.
EDIT: ...en zoals Rob hierboven inmiddels beaamt.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40116
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik lees ook de 02biker, luback formaat en totaal geen problemen mee hoor.
Staat wel netjes en als een tijdschrift wat dikker wordt onvermijdelijk.
Kijk naar de positieve kanten: dikker tijdschrift, dus meer content en oude nummers makkelijk terug te vinden.
Staat wel netjes en als een tijdschrift wat dikker wordt onvermijdelijk.
Kijk naar de positieve kanten: dikker tijdschrift, dus meer content en oude nummers makkelijk terug te vinden.
Less is bore
[quote="rob74"]Een lumback is een idd recht achterkantje. Alle paginas worden hierop gelijmd of op een andere manier op verbonden. Dit zie je vooral bij dikkere tijdschriften; daar valt eenvoudig weg geen nietje meer door te slaan. Naarmate FIETS dikker en dikker wordt, is een lumback onvermijdelijk. Een lumback leest idd wat mider handig, maar dat geldt eignelijk alleen als het meer dan 200 paginas betreft. En zo dik wordt FIETS nu ook niet. Ik denk dat het allemaal wel mee valt dus.[/quote]
Dit is een duidelijk antwoord.
Bedankt.
Dit is een duidelijk antwoord.
Bedankt.
Nou, 'k heb hier een Mountainbike-Plus magazine in een lumback-outfit voor me liggen. Dit blad telt 98 pagina's, en telkens als je er eentje omslaat, bolt ie omhoog en moet je 'm lichtjes aandrukken. Er zijn wellicht ergere dingen in het leven, maar echt handig vind ik het niet. )
En waarom zijn oude lumbacknummers makkelijker terug te vinden eigenlijk? (Ondertussen vind ik het wel een mooi woordje trouwens: lumback.)
En waarom zijn oude lumbacknummers makkelijker terug te vinden eigenlijk? (Ondertussen vind ik het wel een mooi woordje trouwens: lumback.)
-
- Forum-lid
- Berichten: 1790
- Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22
Al eens een lumback mee de sauna in genomen? Binnen 2 minuten alle blaadjes los in de handen :p:p:p maar dit geheel terzijde... leuke discussie dit.
Het is inderdaad de uitgave met de rechte rug. Het is ingebonden en een van de redenen is inderdaad dat we met zekere regelmaat zo dik zijn dat nieten lastig is. Ook kun je de uitgave op de rug vermelden; handig voor verzamelaars.
We kennen de problemen en houden er in de vernieuwde layout uiteraard zoveel mogelijk rekening mee.
We kennen de problemen en houden er in de vernieuwde layout uiteraard zoveel mogelijk rekening mee.