slag in eurus, nu verdraaide spaken
Hallo, ik heb campa eurus wielen versie 2008. Nu bleek er een slag in mijn achterwiel te zitten. Deze is er zo goed als helemaal uitgehaald door een fietsemaker.
Maar ik keek zondag nog even goed en het lijkt alsof ze de spaken niet vast gehouden hebben tijdens het richten. Dus ongeveer 8 spaken zijn nu verdraaid waarvan de ergste ongeveer 45 graden.
Dde draai zit vlakbij de velg, en de spaak is daar dus erg vervormd...
Dit moet je toch zien als je een wiel aan het richten bent? Is dit te herstellen?
Spaken terugbuigen, of vervangen?
Er zit nog steeds een slag in van een mm ongeveer. Dat moet er toch ook wel uitkunnen???
Het was een slag van ongeveer 5mm.
Maar ik keek zondag nog even goed en het lijkt alsof ze de spaken niet vast gehouden hebben tijdens het richten. Dus ongeveer 8 spaken zijn nu verdraaid waarvan de ergste ongeveer 45 graden.
Dde draai zit vlakbij de velg, en de spaak is daar dus erg vervormd...
Dit moet je toch zien als je een wiel aan het richten bent? Is dit te herstellen?
Spaken terugbuigen, of vervangen?
Er zit nog steeds een slag in van een mm ongeveer. Dat moet er toch ook wel uitkunnen???
Het was een slag van ongeveer 5mm.
-
- Forum-lid
- Berichten: 441
- Lid geworden op: 11 feb 2008 16:53
Gewoon teruggaan en laten herstellen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Bij eurus wielen krijg je zo een plastic blokje waarmee je je spaken kan draaien. Als je de nippel mee draait moet dit lukken denk ik.
+1
klnkt als een reparatie door een niet echt kundige (race)fietsenmaker. Is het een racefiets specialist geweest of een standaard fietsenwinkel waar je dit heb laten uitvoeren?
klnkt als een reparatie door een niet echt kundige (race)fietsenmaker. Is het een racefiets specialist geweest of een standaard fietsenwinkel waar je dit heb laten uitvoeren?
Passoni XXti - Cervelo R3SL - Cervelo RS - Giant XTC 29er - BSP Metropolis - DOLLY bakfiets
het is een fietsenmaker in de buurt die zich in de afgelopen jaren steeds meer op racefietsen is gaan richten. Mijn eigen scott cr1 limted komt er niet vandaan maar onderhoud laat ik wel daar doen. Ze hebben ook schitterende cèrvelo's, looks en williers staan.
Ik ga er zeker mee terug, maar vroeg me al of dit goed te herstellen is met nieuwe spaken. Aangezien het geen handgemaakt setje is. Maar dat zal geen probleem moeten zijn neem ik aan.
Ik ga er zeker mee terug, maar vroeg me al of dit goed te herstellen is met nieuwe spaken. Aangezien het geen handgemaakt setje is. Maar dat zal geen probleem moeten zijn neem ik aan.
japie carbon schreef:Bij eurus wielen krijg je zo een plastic blokje waarmee je je spaken kan draaien. Als je de nippel mee draait moet dit lukken denk ik.
dit zat er inderdaad bij toen ik de wielen kreeg. Thuis overal gezocht maar niet kunnen vinden, fietsenmaker gebeld en die meldde dat ze nog een juiste spaakspanner hadden gevonden.
-
- Forum-lid
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 07 okt 2008 22:01
Ik heb vorig jaar een soortgelijk iets meegemaakt, hoop dat het bij jou niet zo lang gaat duren. Ben in mei gevallen, het was een flinke smak want mijn vork had een scheurtje, mijn shifter was afgebroken en mijn voorwiel stond krom. Naar fietsenmaker, opgestuurd naar Campa in Roosendaal geloof ik. Twee weken later kwam het wiel al terug, opnieuw gespaakt maar zat nog een klein slagje in. De eerste koers die ik er daarna mee reed raakte een nippel los. Weer opgestuurd, eind mei dus. Pas in oktober teruggekregen, met compleet nieuwe velg nu dus is wel goed gemaakt, maar heeft wel heel lang geduurd. Verder prima wielen overigens maar tegen een flinke valpartij zijn ze (logisch) niet bestand.