Magura remmen te monteren op een verende voorvork?
Hallo mede mtb'ers,
daar ik mijn buik vol heb van mijn schijfremmen die veel te snel verslijten,wil ik me nu Magura remmen steken,nu zit ik met 1 probleem,dat ik namelijk een verende voorvork heb (Rock Shox Reba),is het mogelijk om daar alsnog Magura remen op te monteren door middel van een beugel of iets dergelijks?
Dank bij voorbaat
Vriendelijke groeten
daar ik mijn buik vol heb van mijn schijfremmen die veel te snel verslijten,wil ik me nu Magura remmen steken,nu zit ik met 1 probleem,dat ik namelijk een verende voorvork heb (Rock Shox Reba),is het mogelijk om daar alsnog Magura remen op te monteren door middel van een beugel of iets dergelijks?
Dank bij voorbaat
Vriendelijke groeten
Hallo robke wat zijn je problemen met je schijfremmen? welk merk/type? de hedendaagse schijfremmen zijn zo goed geworden dat je beter kan kijken wat het probleem is!
in jouw reba kan je GEEN ander systeem dan schijfrem gebruiken stuur me anders een mail misscien kan ik je helpen.
Mvrgr
Mike
in jouw reba kan je GEEN ander systeem dan schijfrem gebruiken stuur me anders een mail misscien kan ik je helpen.
Mvrgr
Mike
Als je graag wilt overstappen op velgremmen kun je ook altijd nog je reba verkopen. Dan kun je dat budget gebruiken om een andere vork te kopen [mits de reba nog een beetje verkoopbaar is natuurlijk, maar zo ziet hij er wel uit op de foto]. En hoe kan jij robke helpen dan MM?
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...
Hallo,
het zijn de Formula oro's k18 die ik heb,zijn hele goed remmen,maar bij nat weer smelten ze als boter,is nu het 3 de paar remblokjes die er al door zit(2de paar deze winter)
heb al de originele gehad,dan BBB,en de laatste waren van EBC gold,maar ook deze laatste (21 euro voor 2) zaten er na een ritje van 55 km (welliswaar veel modder) door,dit vind ik een beetje van het goede te veel en investeer liever in een duurzamer type rem.
Groetjes
het zijn de Formula oro's k18 die ik heb,zijn hele goed remmen,maar bij nat weer smelten ze als boter,is nu het 3 de paar remblokjes die er al door zit(2de paar deze winter)
heb al de originele gehad,dan BBB,en de laatste waren van EBC gold,maar ook deze laatste (21 euro voor 2) zaten er na een ritje van 55 km (welliswaar veel modder) door,dit vind ik een beetje van het goede te veel en investeer liever in een duurzamer type rem.
Groetjes
Ik heb al vaker gehoord dat mensen met de Formula Oro schijfremmen zeer ontevreden waren over de levensduur van de remblokken. Forumlid Perik is om dezelfde reden laatst ook overgestapt op velgremmen. Hier zou Formula toch iets aan moeten doen.
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...
-
- Forum-lid
- Berichten: 437
- Lid geworden op: 22 feb 2007 19:15
Seger schreef:Hier zou Formula toch iets aan moeten doen.
Voor die paar Hollanders en Belgen die er last van schijnen te hebben?
Ik heb er zelf overigens helemaal geen last van, met zowel de K18, K24 als Oro Puro versie..
Robke, zijn je remmen perfect uitgelijnd en ingeremd?
Rem je lang en slepend of kort en krachtig?
Met velgremmen zullen je remblokjes niet zo snel slijten, maar je velgen natuurlijk wel. En als je schijfremblokjes al zo snel op zijn, zullen je velgen ook niet lang meegaan..
Om velgremmen te kunnen monteren heb je overigens een andere voorvork nodig, één met v-brake nokken..
Op de foto kan ik wielen niet zien, misschien dat je ook je wielen moet vervangen..
Ik had inderdaad precies dezelfde problemen met mijn K18's. Alles was goed uitgelijnd en ook goed ingeremd. In de zomer sleten mijn remblokjes nauwelijks maar als het echt bar en boos was met veluwse modder en andere ellende dan ging er in 100km een set remblokjes doorheen. Overigens is dit probleem niet specifiek voor Formula, over bijvoorbeeld Avid of SHimano hoor je dezelfde verhalen.
Ik ben weer lekker teruggegaan naar v-brakes. Het remt wel wat minder nauwkeurig, maar ik kan weer lekker raggen en baggeren in alle omstandigheden zonder dat het klauwen met geld kost.
Ik ben weer lekker teruggegaan naar v-brakes. Het remt wel wat minder nauwkeurig, maar ik kan weer lekker raggen en baggeren in alle omstandigheden zonder dat het klauwen met geld kost.
Jah,heb intussen al wat rondgehoord en zal inderdaad en mijn wielen en mijn voorvork moeten wegdoen,jammer maar ik zie het echt niet zitten om na iedere 2 toertochten 40 euro uit te geven aan remblokjes,ik geef nu liever een 300 euro uit aan mijn Magura's + setje wielen en een redelijke voorvork,het prijsverschil/duurzaamheid van de Magura remblokken (10 euro) voor 4,tegenover de remblokken van de schijfremmen is me te groot,ook al aangezien ik enkel in de winter toertochten doe heb ik de remmen nu en dan toch eens nodig
@ KukeleKupers:ja ik had ze verleden week vrijdagavond en zaterdag morgen juist voor de toertocht goed warm gereden,daar kan het niet aan liggen,ik rem eerder lang en slepend,of tzou moeten zijn als er bruusk geremd moet worden,maar dit kan echt niet de bedoeling zijn dat je zo min mogelijk remt,ik rem gewoon echt maar als ik moet remmen:)
Mijn besluit staat vast,never meer schijfremmen voor mij.
Groetjes
@ KukeleKupers:ja ik had ze verleden week vrijdagavond en zaterdag morgen juist voor de toertocht goed warm gereden,daar kan het niet aan liggen,ik rem eerder lang en slepend,of tzou moeten zijn als er bruusk geremd moet worden,maar dit kan echt niet de bedoeling zijn dat je zo min mogelijk remt,ik rem gewoon echt maar als ik moet remmen:)
Mijn besluit staat vast,never meer schijfremmen voor mij.
Groetjes
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40628
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Formulablokken staan idd bekend om hun slechte levensduur. Kan er zelf ook over meepraten.
Als het alleen voor winterfietsen is zijn Formulas niet de beste keuze.
Lang en slepend remmen is trouwens FUNEST voro je blokken. Juist hard en krachtig remmen geeft veruit de minste slijtage. Bij slepend remmen heb je alleen maar heel veel slijpende werking van zand/water tussen je schijf en blokken.
Als het alleen voor winterfietsen is zijn Formulas niet de beste keuze.
Lang en slepend remmen is trouwens FUNEST voro je blokken. Juist hard en krachtig remmen geeft veruit de minste slijtage. Bij slepend remmen heb je alleen maar heel veel slijpende werking van zand/water tussen je schijf en blokken.
Less is bore