pauze en verzorging toertochten
Meestal zijn de pauzeplekken van ATB-tochten wel goed verzorgd.
Alleen zijn er de laatste tijd twee erg vervelende fenomenen:
1 Bij de meeste pauzeplekken is geen water aanwezig om de bidon bij te vullen
2 Er is vaak boullon en geen thee.
Dat laatste is wel belangrijk voor vegetariers omdat in die bouilon nu eenmaal altijd dierlijke vetten zitten.
Gisteren (Vorden) was dan nog iets erger, inplaats van een reep of een krentebol lag er een gehaktbal. Leuk voor de carnivoren, maar niet voor mij.
Alleen zijn er de laatste tijd twee erg vervelende fenomenen:
1 Bij de meeste pauzeplekken is geen water aanwezig om de bidon bij te vullen
2 Er is vaak boullon en geen thee.
Dat laatste is wel belangrijk voor vegetariers omdat in die bouilon nu eenmaal altijd dierlijke vetten zitten.
Gisteren (Vorden) was dan nog iets erger, inplaats van een reep of een krentebol lag er een gehaktbal. Leuk voor de carnivoren, maar niet voor mij.
Een gehaktbal als energie aanvuller bij een tourtocht!!??!!
Heb ik nog nooit van gehoord, is een keer wat anders als een ouwe krentenbol. Lijkt me, wanneer deze aan het einde van de tocht wordt gegeven, wel erg lekker...
Heb ik nog nooit van gehoord, is een keer wat anders als een ouwe krentenbol. Lijkt me, wanneer deze aan het einde van de tocht wordt gegeven, wel erg lekker...
Passoni XXti - Cervelo R3SL - Cervelo RS - Giant XTC 29er - BSP Metropolis - DOLLY bakfiets
Ik zou een mailtje doen naar de organiserende club, dan kunnen ze er in het vervolg rekening mee houden. Een gehaktbal heb ik nog niet gezien bij een tochtje, ik denk dat ze de meesten er wel een plezier mee doen. Of het nu verstandig is, die zoute hap tijdens een inspanning?
Er zijn ook clubs die niet aan verzorging doen, maar je halverwege wel een kantine insturen om voor verzorging te betalen. Daar erger ik me wel aan, op dat moment dan.
Er zijn ook clubs die niet aan verzorging doen, maar je halverwege wel een kantine insturen om voor verzorging te betalen. Daar erger ik me wel aan, op dat moment dan.
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.
Wat verwacht je precies van een toertocht dan? Voor die paar euro kun je niet verwachten dat je een lopend buffet voorgeschoteld krijgt met voor ieder wat wils. Ik ben persoonlijk erg blij als er boullon of een kop thee o.i.d. is maar zorg ook dat ik zelf alles bij me heb wat ik nodig denk te hebben. Overigens zit in zowat alle etenswaren dierlijke vetten of eiwitten (ook emulgatoren, kleur- en smaakstoffen zijn vaak van dierlijke oorsprong), dus m.i. kun je niet redelijkerwijs van een toerclub verwachten dat ze daar rekening mee gaan houden. Kortom, gewoon zelfvoorzienend zijn en alles wat bij de stops wordt aangeboden is extra en mooi meegenomen.
perik schreef:Wat verwacht je precies van een toertocht dan? Voor die paar euro kun je niet verwachten dat je een lopend buffet voorgeschoteld krijgt met voor ieder wat wils. Ik ben persoonlijk erg blij als er boullon of een kop thee o.i.d. is maar zorg ook dat ik zelf alles bij me heb wat ik nodig denk te hebben. Overigens zit in zowat alle etenswaren dierlijke vetten of eiwitten (ook emulgatoren, kleur- en smaakstoffen zijn vaak van dierlijke oorsprong), dus m.i. kun je niet redelijkerwijs van een toerclub verwachten dat ze daar rekening mee gaan houden. Kortom, gewoon zelfvoorzienend zijn en alles wat bij de stops wordt aangeboden is extra en mooi meegenomen.
Ik ben het er mee eens maar ik mag wel zeggen dat over het algemeen de Belgische tochten beter verzorgd zijn kwa pauze. Peperkoek,2 soorten soep,2 soorten energiedrank,repen, chocolade melk,Banaantje
Ook al duurt een toertocht niet zo lang, even tussendoor iets kunnen drinken (op je gemak, ik kan op de fiets alleen drinken als het even een stukje vlakke weg is) vind ik toch wel erg prettig. Ik heb voldoende aan wat thee of sportdrank, eten heb ik zelf altijd voldoende bij me (banaan en een paar repen). Maar ik vind de opmerking van lior63 wel terecht, een club kan best rekening houden met vegetariers).
Ik ervaar ook nog wel eens dat er al tijdens de pauze snert uitgedeeld wordt. Ik neem dat nooit, valt me te zwaar op de maag als je nog zo'n 20 km moet biken. Hebben jullie die ervaring ook?
Ik ervaar ook nog wel eens dat er al tijdens de pauze snert uitgedeeld wordt. Ik neem dat nooit, valt me te zwaar op de maag als je nog zo'n 20 km moet biken. Hebben jullie die ervaring ook?
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT
Ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat er iets anders dan thee, bouillon, sportdrank of water en natuurlijk repen of bananen en koeken te krijgen waren. Als er wel halverwege gehaktballen en snert te krijgen zouden zijn zou ik het denk ik ook niet nemen hoor. Valt idd te zwaar. Thee neem ik trouwens ook niet. Valt tijdens het fietsen op de een of andere manier altijd slecht. Bouillon smaakt wel altijd top.
Ik weet trouwens niet of het wel mogelijk is om rekening te houden met vegetariërs. Dan zou je van tevoren moeten inventariseren wie wat wil eten en drinken. Maar bananen en repen vallen natuurlijk bij iedereen in de smaak, vegetariër of niet. Ik weet ook eigenlijk niet hoeveel vegetariërs ons land kent. Ben ik wel benieuwd naar. Je moet gewoon altijd zorgen dat je je eigen eten en drinken bij je hebt, dan kom je nooit in de problemen.
Ik weet trouwens niet of het wel mogelijk is om rekening te houden met vegetariërs. Dan zou je van tevoren moeten inventariseren wie wat wil eten en drinken. Maar bananen en repen vallen natuurlijk bij iedereen in de smaak, vegetariër of niet. Ik weet ook eigenlijk niet hoeveel vegetariërs ons land kent. Ben ik wel benieuwd naar. Je moet gewoon altijd zorgen dat je je eigen eten en drinken bij je hebt, dan kom je nooit in de problemen.
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...
Moeten ze dan ook rekening houden met diabetici? En dan misschien ook nog wel koosjer tussendoortjes aanbieden?
Voor alle deelnemers de perfecte voeding aanbieden lukt nooit en mogen we denk ik voor die paar euro ook niet verwachten. Het gros van de fietsers zal toch echt blij zijn met bouillon.
Voor alle deelnemers de perfecte voeding aanbieden lukt nooit en mogen we denk ik voor die paar euro ook niet verwachten. Het gros van de fietsers zal toch echt blij zijn met bouillon.
Passoni XXti - Cervelo R3SL - Cervelo RS - Giant XTC 29er - BSP Metropolis - DOLLY bakfiets
In de natuur is het gewoon "eten of gegeten worden" dus vlees eten is heel erg natuurlijk. Iets anders is dat iedereen zal willen dat dieren wel "humaan" worden behandeld. Hoe dan ook, vegetarisch eten is nog steeds geen norm of standaard in Nederland maar is de opvatting van een minderheid. Het gaat veel te ver om van een organisator van een fietstocht te verlangen dat hij een voedselvoorziening neerzet die tegemoet komt aan alle wensen (en het lijken soms wel eisen) van allerlei "geloofsgroepen". Wees blij dat die mensen een tochtje voor je organiseren waar je in het algemeen tegen een aanvaardbare prijs aan kunt meedoen. Hardstikke leuk dat ze ook wat te bikken en te drinken verstrekken maar s.v.p. dat paard niet in de bek kijken. Als je het niet lust, dan gewoon je eigen broodje kebab of vegaburger meenemen.
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"
Mondrius schreef:Moeten ze dan ook rekening houden met diabetici? En dan misschien ook nog wel koosjer tussendoortjes aanbieden?
Een Kosher tussendoortje zou voor mij pas echt prettig zijn.
Nee, mijn iritatie is gewoon ontstaan door het gebrek aan water om je bidon bij te vullen en het feit dat de zoete thee is verdwenen.
Overigens zit in lang niet alles dierlijke vetten. Voor een van mijn nevenfuncties zoek ik dat regelmatig uit, inclusief de toevoegingen en E-nummers dus ik weet vrij nauwkeurig wat er in repen en zo zit.
Een lopend bufet verwacht ik niet, maar water lijkt mij toch minimaal.