Pagina 1 van 3

Bianchi of Canyon

Geplaatst: 01 dec 2008 16:49
door tomvandenbergh
Beste mensen, Ik heb soms wel een discusie met een vriend van mij over welke fiets het beste is. Een Bianchi Nirone 7 met "ultegra mix" of een canyon Ultimate Al 8.0 met ultegra. Zouden jullie willen zeggen wat jullie de beste vinden (dus niet de mooiste mag eventueel ook wel als extra.)

Hier zijn de specificaties

Bianchi
Frame
Via Nirone 7 Alu-Carbon - sloping geometry
Sizes
50/53/55/57/59/61
Fork
Bianchi FL5 Carbon/Al 1-1/8"
Stem
DA-32 3D forged alloy
Handlebar
ITM Lite Luxe Wing Shape
Brakes
Bianchi RC-461 E
Crankset
FSA Gossamer Mega Exo Triple, 50/39/30
Bottom bracket
included in crankset
Headset
FSA ZS4-Custom
Rear Derailleur
Shimano Ultegra
Front Derailleur
Shimano 105 Triple
Shifters
Shimano Ultegra
Chain
KMC DX10SC
Sprocket
Shimano 105, 12/25
Wheels
Shimano WH-R500
Tires
Continental Ultra Sport 23x622 rigid
Seatpost
SP-22 6016 alloy, 31.6mm
Saddle
San Marco Ponza m)cr-mo
Pedals
none
Bottle cage
aluminum black
Color
Celeste Bianchi; Charcoal Grey

Canyon


Frame New F8 Frame, 7005 Ultralight Alum., Optisize Tubeset
Voorvork One One Four SL
Balhoofdstel Acros 1 1/4” - 1 1/2”
Achter derailleur Shimano ULTEGRA SL
Voor derailleur Shimano ULTEGRA SL
Shifters Shimano ULTEGRA SL
Remgrepen Shimano ULTEGRA SL
Remmen Shimano ULTEGRA SL
Naven Mavic Ksyrium Equipe
Cassette Shimano ULTEGRA SL 12-25
Velgen Mavic Ksyrium Equipe
Banden Continental Grand Prix 4000 S
Crankstel FSA SL-K Pro
Tandwielen 53/39
Trapas FSA SL-K Pro
Stuurpen Ritchey WCS (31,8 / 1 1/4")
Stuur Ritchey Pro Logic
Zadel Selle Italia SLK Special Edition
Zadelpen Ritchey WCS
Pedalen Auslieferung ohne
Kleur sand blasted anodized black
fuji metallic white
monza race red

Frame maten 50, 52, 54, 56, 58, 60, 62, 64, 66 cm
Gewicht 7,55 kg

Geplaatst: 01 dec 2008 16:59
door Livio Livius
Allebei even goed, min puntje bij beide is het stuurlint ;)!

Geplaatst: 01 dec 2008 17:01
door davidtwc
duidelijk de canyon. Cransktel groep en wielen zijn hoogwaardiger

Geplaatst: 01 dec 2008 17:04
door thja14
Gezien de groep, wielen en frame vind ik de Canyon beter. Ik hou niet zo van al dat mixen, zoals bij de Bianchi is gedaan.

Het is echt eigenlijk niet te vergelijken Bianchie is emotie en historie.
Canyon is techniek en kille cijfers.

Volgens mij geven de fietsen ook een heel verschillend gevoel als je er op rijdt, voor de een zal het ene beter passen voor de ander het andere.

Geplaatst: 01 dec 2008 17:08
door tomvandenbergh
thja14 schreef:Gezien de groep, wielen en frame vind ik de Canyon beter. Ik hou niet zo van al dat mixen, zoals bij de Bianchi is gedaan.

Het is echt eigenlijk niet te vergelijken Bianchie is emotie en historie.
Canyon is techniek en kille cijfers.


Inderdaad maar het is toch niet de emotie en historie die een fiets goed maken. Dat zijn juist de cijfers toch. En de Canyon rijdt trouwens heel goed.

Geplaatst: 01 dec 2008 17:17
door thja14
Voor mij heb je gelijk, maar ik ben iemand die veel emotie heeft bij fietsen en daarom niet op cijfers, maar op gevoel zijn fiets koopt. Maar in het vergelijk dat je aangeeft is Canyon de beste fiets. Alhoewel je over beste ook nog kunt dicussieren, omdat je het doel niet aangeeft waarvoor de fiets gebruikt gaat worden. Maar in deze vergelijking denk ik dat er wienig toepassingen zijn waarin de Bianchie de beter fiets zou kunnen zijn. (En soms kunnen cijfers ook tot emotie leiden)

Geplaatst: 01 dec 2008 17:18
door Livio Livius
In deze prijscategorie zijn er niet echt meer slechte fietsen. Dus je kunt ook niet zeggen welke is de beste. Waar het omdraait is kies de fiets die qua maat / fiets houding / doel goed bij je past. Of er nu Ultegra of 105 respectievelijk Campagnolo Veloce/Centaur opzit maakt voor de rest niets uit gezien het gebruik door de meeste van ons. De rest is geld (bijv Super record) en emotie (bijv. Italiaans frame).

Geplaatst: 01 dec 2008 17:22
door joopi
Doe mij ook maar die Canyon. Emotie en historie merk je niets van als je zelf op die fiets zit, dan maar liever een stijve en perfect gemonteerde duitser. Ik vond die recente test in Fiets (geloof ik) wel opvallend: die flitsende italiaanse carbon karretjes vielen in technisch opzicht (stijfheid, e.d.) en vooral in termen van value-for-money behoorlijk door de mand.

Geplaatst: 01 dec 2008 17:49
door dario
De Bianchi in kwestie is weliswaar geen carbon-karretje, en scoort inzake stijfheid wel behoorlijk goed: op het kader als dusdanig is voor zijn prijs zeker niks aan te merken!
Maar als overtuigd Bianchista moet ik bevestigen: de Canyon is beter afgemonteerd, en ook een pak lichter (een Bianchi moet je nu eenmaal niet kant-en-klaar afgemonteerd kopen, maar (laten) samenstellen)

Geplaatst: 01 dec 2008 18:07
door adroit
Gelukkig speelt emotie wel degelijk een grote rol bij racefietsen anders zou iedereen op een Duitse fiets rijden.

Geplaatst: 01 dec 2008 18:12
door tomvandenbergh
joopi schreef:Doe mij ook maar die Canyon. Emotie en historie merk je niets van als je zelf op die fiets zit, dan maar liever een stijve en perfect gemonteerde duitser. Ik vond die recente test in Fiets (geloof ik) wel opvallend: die flitsende italiaanse carbon karretjes vielen in technisch opzicht (stijfheid, e.d.) en vooral in termen van value-for-money behoorlijk door de mand.


inderdaad en het alluminium frame van canyon is zelf beter qua gewicht en stijfheidwaarden dan veel carbon frames.

Geplaatst: 01 dec 2008 18:17
door Livio Livius
Tom Van den Bergh schreef:inderdaad en het alluminium frame van canyon is zelf beter qua gewicht en stijfheidwaarden dan veel carbon frames.


Stijfheidswaarden zegt ook niet alles, met een knalhard frame RVV rijden!