Pagina 1 van 3

Zeer slechte communicatie bij CUBE

Geplaatst: 01 dec 2008 07:34
door ruud57
Tja, ik wil toch effe mijn ervaring geven met Cube. Wat is het geval?
In aug bestel ik een fiets via mijn werkgever DSM. De fiets wordt besteld bij een bekende fietswinkel in Gronsveld.
Levering wordt ca eind sept- begin oct. Oke tot zover prima. Fiets wordt door de belasting en mij via het fietsproject betaald.
Ik bellen begin oct. Wanneer komt de fiets? Ja, nou, wel, we verwachten hem binnenkort. Ik bel U terug. Dus niet. Ik weer bellen eind oct. Nou, ja, wel, we verwachten hem binnenkort. Dus niet. Ik bel voor de zoveelste keer. Nou, ja, wel, ....................... Je raadt het al.
Plots gaat mijn gsm, afgelopen zaterdag. Hallo, met Harold van de fietswinkel, U wilt het niet geloven maar uw fiets is in Geleen aangekomen.
Tja, zeg ik; daar staat die dus verkeerd. Jaja, eh, wel, eh, we halen hem op en dan wordt die fiets op 1 of 2 dec geleverd.
Ik bied hem aan om die fiets zelf op te halen en naar hem in Gronsveld te brengen.
Ja, als U dat voor mij wilt doen dan ben ik U eeuwig dankbaar.........!
Ik naar Geleen bij een Cube-dealer. Wat denken jullie ???
2 Fietsen geleverd en de door mij bestelde fiets is er niet bij........... Gelukkig kon ik mijn broek nog op tijd vast houden.
En wat nu?
Gelukkig bleek Roger een prima vent te zijn en wilde het graag oplossen.
Uiteindelijk heb ik een andere fiets genomen van Cube, het oude model van 2008.
Allemaal geen ramp maar het is dus niet de fiets die Cube had moeten leveren en zeker niet de fiets welke ik graag had willen hebben. EN ook voor betaalt heb.
Dus..... resumerend; COMMUNICATIE is zelfs in het nederlands errug moeilijk. En voor Cube helemaal.
Ik ben eens benieuwd hoe ze dit oplossen en of ze daar capabel voor zijn.
En ik? Ik ben boos en mijn gevoel zegt dat Cube ergens een steekje heeft laten vallen. Maar die 2 dealers zoeken het maar effe uit met Cube.
Ik ben benieuwd wat hier nog uit voortkomt. Natuurlijk zal ik dat er hier ook bij zetten over een paar weken.

met groet, ruud

Geplaatst: 01 dec 2008 12:15
door patmaessen
Murphy's law, alhoewel een collega van me een verglijkbaar verhaal met Canyon heeft lopen. Dus de 'deutsche grundlichkeit' gaat niet altijd op.

Geplaatst: 01 dec 2008 13:55
door amateurke
Tja, denk inderdaad dat dit zo'n typisch geval is van de wet van Murphy; Patmaessen zegt het al. Als ik de dealer was zou ik er persoonlijk voor zorgen dat de goede fiets er volgende week staat. Zo'n bedrijf moet het toch van dit soort service hebben.

Geplaatst: 01 dec 2008 18:18
door sharkman113
What's new, verhaal past prima in het plaatje van de knullige manier waarop Cube met het vorkprobleem en de communicatie eromheen omging.
Cube is imho. niet meer dan een "dozenschuif" merk dat beter is in mtb's als in raceproducten. (zegt helemaal niets over Duitse produkten en al helemaal niets over verzendhuizen want er zijn er voldoende waar het kennelijk wel goed kan gaan...)

Geplaatst: 01 dec 2008 20:23
door marcvanomobilbiker
Die slechte communicatie is niet alleen een probleem bij Cube.

Indien je geen rechtstreeks nummer hebt bij de klantenservice, sta je nergens.

Er zelf achteraan gaan is meestal de kortste weg naar succes.

Geplaatst: 01 dec 2008 20:52
door em
Dit soort dingen zijn voor mij dus een goede reden om een fiets gewoon bij de fietsenmaker/racespecialist aan te schaffen...

Geplaatst: 01 dec 2008 21:06
door marcvanomobilbiker
Zij (de plaatselijke fietsenmakers) kunnen dit euvel niet alleen veranderen want zij zijn afhankelijk van de leveranciers.

Ik denk dat we met deze pijnlijke toestanden moeten leren leven. Indien de levering niet kan gebeuren op een drietal weken of een duidelijke bevestiging van de leverancier, verwacht je dan maar aan een hele pak miserie.

Geplaatst: 01 dec 2008 21:12
door foosho
@EM:Hij heeft hem bij de fietsenmaker gekocht... (FM die een Cube dealer is)..

Je slaat overigens soms stijl achterover wat FM's soms voor racefietsen durven te vragen, dus je FM even goed uitzoeken loont (er zijn absoluut goeie te vinden, logischerwijs zijn die een tikje duurder, maar die gaan wel door 't vuur voor je bij problemen).
Sommigen FM's weten ook echt niet wat ze doen (momentsleutel, wasda? derailleur afstellen, huh? ow sorry, een kras, niet zo erg toch?). Ik zou sowieso dus voor een racespecialist kiezen.


Mijn mening ove deze kwestie: Waar gehakt wordt vallen spaanders. Zo'n slechte reputatie heeft Cube nou ook weer niet.
't Is me trouwens ook niet zo duidelijk dat het de fout van Cube is, er waren meer partijen betrokken bij deze aankoop, maar goed, hoe 't ook zit, 't is natuurlijk nooit leuk.

Geplaatst: 01 dec 2008 22:02
door maurice88
hoe weet je dat de fout toch niet bij je FM ligt?? Ik kom in mn dagelijks werk geregeld tegen dat detaillisten makkelijk de schuld dorschuiven naar fabrikanten en leveranciers, en dus zelf niet voor hun eigengemaakte fouten durven op te komen.

Geplaatst: 01 dec 2008 22:26
door devoorzitter
het lijkt me dat de FM hier sowieso verantwoordelijk is. Je doet toch zaken met hèm, en niet met de fabriek? Als ik een slecht kledingstuk koop dan spreek ik daar ook de winkelier op aan en niet de fabriek. Waarom zou dat met een fiets anders zijn?

Geplaatst: 02 dec 2008 07:59
door ruud57
Wij zijn hier in Z-Limburg erg geduldige mensen. De winkeliers en Cube hebben nog dit hele jaar om te reageren.

met groet, ruud

Geplaatst: 02 dec 2008 14:17
door amateurke
Nou Ruud, zelf woon ik niet ver bij je vandaan en ben hier geboren en getogen. Normaal ook vrij geduldig maar in jou geval vind ik wel dat degene bij wie je de fiets besteld hebt zijn verantwoordelijkheid moet nemen. Zou het zeker niet op zijn beloop laten zeker niet als er meerdere partijen in het "misverstand" zijn betrokken. Ze zouden immers wel eens allemaal naar elkaar kunnen gaan wijzen. Ik zou hen ook nog een kans geven om alles een goede wendig te geven. Maar als dat niet zou lukken binnen een redelijke termijn zou ik de koop ongedaan maken en naar een andere FM en merk toestappen (de meesten werken wel mee aan een fietsproject).