kcnc remmen
Zoek eens op Weightweenies, staan tientallen ervaringen.
ik heb ze hier liggen, ziet er goed uit. Een klant van me rijdt er z'n wedsttijdjes mee e.d. en is dik tevreden. Alleen zegt hij niet snel volle bak de alpe af te gaan.
Als je ligt wilt en echte veel power, dan zou M5 misschien wat kunnen zijn voor je, alleen moet je vh ontwerp houden.
Als je ligt wilt en echte veel power, dan zou M5 misschien wat kunnen zijn voor je, alleen moet je vh ontwerp houden.
-
- Forum-lid
ze remmen niet zo goed als bijv dura ace maar daar koop je zulke remmen ook niet voor, voor de rest goodlooking remhoeven.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
-
- Forum-lid
hahaha voor de show en het gewicht, niet voor de remwerking. Dan moet je shimano kiezen.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
- tornadotom
- Forum-lid
Nee nee, ik koop m'n zadel ook niet om op te zitten... Das puur voor "the looks" ![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Wil je ze gebruiken als recreant is er echt nix mis mee. Volgens mij kun je er ook wel wedstrijden mee rijden alleen een cyclo, tja...
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Wil je ze gebruiken als recreant is er echt nix mis mee. Volgens mij kun je er ook wel wedstrijden mee rijden alleen een cyclo, tja...
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Het maakt nogal wat uit of je een klimmertje van 60 kg bent die goed kan remmen of een fietsende frietpan van 100 kg+ die voor geen meter kan remmen. Voor de laatstgenoemde persoon zou ik elke 'lichte' rem (KCNC, 0Z, AX Lightness, M5, etc) afraden, voor de eerste moeten alle genoemde varianten geen enkel probleem zijn.
Geen van de genoemde lichte remmetjes haalt het overigens bij Dura Ace of Record, wat niet wil zeggen dat ze niet goed remmen.
Maar om DA/Record als referentie te nemen dat is niet erg eerlijk.
Geen van de genoemde lichte remmetjes haalt het overigens bij Dura Ace of Record, wat niet wil zeggen dat ze niet goed remmen.
havana schreef:Het maakt nogal wat uit of je een klimmertje van 60 kg bent die goed kan remmen of een fietsende frietpan van 100 kg+ die voor geen meter kan remmen. Voor de laatstgenoemde persoon zou ik elke 'lichte' rem (KCNC, 0Z, AX Lightness, M5, etc) afraden, voor de eerste moeten alle genoemde varianten geen enkel probleem zijn.
Waarom is dat niet eerlijk? Bij Shimano zijn de Ultegra en 105 remmen qua werking net zo goed als de Dura Ace (7800, de nieuwe schijnen weer een stapje beter te zijn). Dan koop je dus voor 4 tientjes een remset waarvan het niet eerlijk is de werking te vergelijken met de KCNC's.
Het verschil tussen een topper van 60kg en een pannenkoek van 100kg snap ik wel, maar hoe zit het dan met ons toerrenners en cyclorijders van vlees en bloed en 75kg? Overigens ben ik het niet eens met de stelling dat een lichte renners ook wel met zulke matige remmen afkunnen, voor iedereen is doseerbaarheid en remkracht belangrijk!
@ perik
Zulks heb ik helemaal nooit beweerd. Ook de klimmer van 60 kg zal fatsoenljik moeten kunnen remmen. Ik schetste alleen twee uitersten, met als bedoeling een referentiekader te schetsen.
@ Edwin01
Het gaat hier niet om geld, maar om gewicht. Van remmen die een pak lichter zijn dan Dura Ace/Record kun je eenvoudigweg niet verwachten dat ze beter remmen.
Zulks heb ik helemaal nooit beweerd. Ook de klimmer van 60 kg zal fatsoenljik moeten kunnen remmen. Ik schetste alleen twee uitersten, met als bedoeling een referentiekader te schetsen.
@ Edwin01
Het gaat hier niet om geld, maar om gewicht. Van remmen die een pak lichter zijn dan Dura Ace/Record kun je eenvoudigweg niet verwachten dat ze beter remmen.