Beste renners,
Ik ben me er van bewust dat er al velen onderwerpen betreft overschoenen bestaan. Maar in geen van deze kon ik een antwoord vinden op de vraag hoe je in godsnaam de wind tegen gaat die via je zolen (spd-sl) binnenkomt.
Is er ook een oplossing in de zin van een overschoen ipv dichttapen? Er zijn er wel die wat dichter zijn van onder dan de meeste, maar die schijnen vaak weer een te klein gat te hebben om vast te klikken met je spd-sl pedalen. Of is dat niet waar?
Iemand een overschoen, niet al te prijzig zo vaak fiets ik niet in de winter, die je zool een beetje winddicht maakt?
Alvast bedankt!
Gr. Rubber
Overschoenen en gaten in je zool
Ik rij al jaren met een AGU overschoen.
Helemaal neopreen met een rubber zool.
Het gat voor de schoenplaatjes moest ik zelf uitsnijden.
Ik heb nu een gat in de zool waar ik precies nog mijn schoen mee kan vast klikken.
En bij mijn schoenen kreeg ik stickers meegeleverd die ik aan de binnenkant van mijn schoenzool moest plakken nadat de plaatjes gemonteerd waren.
Ook dit is al een vorm van windisolatie, en na drie jaar zitten ze nog steeds op hun plek ook al gaan de schoenen wekelijks in de wasmachine.
Helemaal neopreen met een rubber zool.
Het gat voor de schoenplaatjes moest ik zelf uitsnijden.
Ik heb nu een gat in de zool waar ik precies nog mijn schoen mee kan vast klikken.
En bij mijn schoenen kreeg ik stickers meegeleverd die ik aan de binnenkant van mijn schoenzool moest plakken nadat de plaatjes gemonteerd waren.
Ook dit is al een vorm van windisolatie, en na drie jaar zitten ze nog steeds op hun plek ook al gaan de schoenen wekelijks in de wasmachine.
Ik heb in mijn schoenen een stukje krant gedaan: propje van maken, nat maken, op de goede plek stoppen en maar wachten tot het droog is. Blijft prima op zijn plaats en ik heb het idee dat het net wat beter isoleerd dan tape.
Disclaimer: deze post is met de grootst mogelijke zorg opgesteld, taal en spelfouten onder voorbehoud.
dummy schreef:Ligt eraan wat je in de wasmachine stopt: je schoenen of je overschoenen.Theo V schreef:Niks mis mee, toch?
Ik doe het al een aantal jaar.
Alletwee, de schoenen doe ik in een dichtgeknoopte kussensloop.
Ik ben hier mee begonnen om de zweetlucht uit de schoenen te krijgen en het werkt perfect.
-
- Forum-lid
Theo gaat wel met gekkere dingen onder water, toch Theo? Hr. Ms. Walrus meen ik me te herinneren??