Canyon Roadlite 6.0 VS Rose Pro SL200
Is het mogelijk dat de keners hun licht eens willen laten schijnen over deze twee fietsen? Ze zijn aan elkaar gewaagd en verschillen niet heel veel. Pluspunten van de canyon zie ik in het feit dat voor en achterderailleur ultegra zijn ,en er veel ritchey onderdelen op zitten wellicht dat de wielen van de rose weer beter zijn:
PS ik kan het me niet veroorloven om iets te veranderen. UIteraard kan dit over een poosje wel maar nu even niet
Ik hoor graag julie mening!!!!
rose:: http://www.rose.nl/artikel/rose-pro-sl- ... aid:473334
Frame 7005 T6 Ultralight Aluminium, triple butted, geïntegreerde kabelgeleiding
Framematen 51 / 53 / 55 / 57 / 59 / 61 / 63 / 66 cm
Voorvork SL Blade Carbon 1 1/8" - 1.5, met alu vorkbuis
Balhoofdstel Rose Oversize, geïntegreerd
Wielen Easton Aero
Cassette Shimano 105 5700, 11 - 28 (compact), 12 - 25 (dubbel en triple)
Banden Continental Grand Prix, vw: 700 x 22 c, aw: 700 x 24c
Crankstel Shimano 105 5700 (uitvoering naar keuze), met Press-Fit-bracketas, keuze uit compact 50/34, dubbel 52/39 of triple 50/39/30 (meerpr. € 50,-)
Voorderailleur Shimano 105 5700
Achterderailleur Shimano 105 5700
Rem-/schakelversteller Shimano 105 5700 STI
Remmen Shimano 105 5700
Pedalen zonder
Zadelpennen Race Face Revolution
Zadels Prologo Nago Evo T2.0
Stuur FSA Wing Pro Compact, oversized
Stuurpen FSA OS-150, oversized
Kleuren matt-yelllow/black, shiny-white/black, shiny-black, shiny-white/brown
Gewicht ca. 8,2 kg (fm: 57 cm, compact, zonder pedalen)
Canyon: http://www.canyon.com/_nl/racefietsen/bike.html?b=2105
Voorvork Canyon OneOneEight CF
Balhoofdstel Tange IS-22 SCT
Achter derailleur Shimano Ultegra 6700
Voor derailleur Shimano Ultegra 6700
Shifters Shimano 105
Remgrepen Shimano 105
Remmen Shimano 105
Naven Mavic Aksium
Cassette Shimano 105 11-28
Velgen Mavic Aksium
Banden Continental Grand Prix 4000 S
Crankstel Shimano 105
Tandwielen 50/34
Trapas Shimano 105
Stuurpen Ritchey WCS 4-Axis
Stuur Ritchey WCS Logic II
Zadel Selle Italia XR
Zadelpen Ritchey WCS Aluminium
Pedalen Zonder pedalen
Frame maten 50, 52, 54, 56, 58, 60, 62, 64, 66cm
Kleur sand blasted anodized black
fuji metallic white
Gewicht 8,10
PS ik kan het me niet veroorloven om iets te veranderen. UIteraard kan dit over een poosje wel maar nu even niet
Ik hoor graag julie mening!!!!
rose:: http://www.rose.nl/artikel/rose-pro-sl- ... aid:473334
Frame 7005 T6 Ultralight Aluminium, triple butted, geïntegreerde kabelgeleiding
Framematen 51 / 53 / 55 / 57 / 59 / 61 / 63 / 66 cm
Voorvork SL Blade Carbon 1 1/8" - 1.5, met alu vorkbuis
Balhoofdstel Rose Oversize, geïntegreerd
Wielen Easton Aero
Cassette Shimano 105 5700, 11 - 28 (compact), 12 - 25 (dubbel en triple)
Banden Continental Grand Prix, vw: 700 x 22 c, aw: 700 x 24c
Crankstel Shimano 105 5700 (uitvoering naar keuze), met Press-Fit-bracketas, keuze uit compact 50/34, dubbel 52/39 of triple 50/39/30 (meerpr. € 50,-)
Voorderailleur Shimano 105 5700
Achterderailleur Shimano 105 5700
Rem-/schakelversteller Shimano 105 5700 STI
Remmen Shimano 105 5700
Pedalen zonder
Zadelpennen Race Face Revolution
Zadels Prologo Nago Evo T2.0
Stuur FSA Wing Pro Compact, oversized
Stuurpen FSA OS-150, oversized
Kleuren matt-yelllow/black, shiny-white/black, shiny-black, shiny-white/brown
Gewicht ca. 8,2 kg (fm: 57 cm, compact, zonder pedalen)
Canyon: http://www.canyon.com/_nl/racefietsen/bike.html?b=2105
Voorvork Canyon OneOneEight CF
Balhoofdstel Tange IS-22 SCT
Achter derailleur Shimano Ultegra 6700
Voor derailleur Shimano Ultegra 6700
Shifters Shimano 105
Remgrepen Shimano 105
Remmen Shimano 105
Naven Mavic Aksium
Cassette Shimano 105 11-28
Velgen Mavic Aksium
Banden Continental Grand Prix 4000 S
Crankstel Shimano 105
Tandwielen 50/34
Trapas Shimano 105
Stuurpen Ritchey WCS 4-Axis
Stuur Ritchey WCS Logic II
Zadel Selle Italia XR
Zadelpen Ritchey WCS Aluminium
Pedalen Zonder pedalen
Frame maten 50, 52, 54, 56, 58, 60, 62, 64, 66cm
Kleur sand blasted anodized black
fuji metallic white
Gewicht 8,10
Just beginning, but like it a lot
Heb zelf de Roadlite van Canyon. Met name voor gekozen ivm snelle levering en ben fan van Selle Italia, Ritchey en Mavic onderdelen, maar zo te zien is de Rose ook goed afgemonteerd. Canyon iets meer in balans en afgestemd qua onderdelen.
Overigens bevalt de Canyon uitstekend !!!!!!!!!!!!
Zeker ook voor het geld doe je GEEN miskoop:)
Overigens bevalt de Canyon uitstekend !!!!!!!!!!!!
Zeker ook voor het geld doe je GEEN miskoop:)
Beide zijn goed en je kan aan geen een van de twee een buil vallen. Welke vind je mooier? Je rijdt een tijdje op een fiets, je moet hem daarom ook mooi vinden en elke keer als je erop gaat rijden dat je een goed gevoel erbij hebt
Whistle
Dat mooier vindt ik moeilijk ga daarom zowel naar het testcenter van canyon als naar bocholt. Ik weet niet goed wat ik van de canyon in het wit moet vinden en wat betreft het zwart van de rose of van de canyon is de canyon mat en de rose wat meer glossy.
Denk dat de twee ritjes nodig zijn om de knoop door te hakken. Alhoewel theoretisch de canyon de betere papieren heeft met de 2 ultegra derailieurs.
Denk dat de twee ritjes nodig zijn om de knoop door te hakken. Alhoewel theoretisch de canyon de betere papieren heeft met de 2 ultegra derailieurs.
En nu zijn de rapen gaar aangezien het bugdet (soms zit tegen maar soms ook mee een beetje opgerekt is en nu richting de 1400 à 1500 gaat en dat is toch een rot prijsklasse aangezien het aanbod wel heel groot is.
Door het budget wat op te schroeven hoef ik me ook niet vast te pinnen aan zaken zoals salden. (no offence). De roadlite en de rose waren technisch en prijs/kwaliteit gezien zeer goed keuze`s echter met een wat hoger bedrag kan het oog ook meer keuze krijgen
Gezien: Ridley Pheaton R 2011 mag hem bij de lokale fm meenemen voor 1350 tov de adviesprijs van 1599. Nou hoor ik sommige zeggen dat het frame wellicht niet stijf genoeg is tov bv rose of canyon. De FM zegt dat ik dit niet ga merken aangezien de alu frarme`s in deze prijsklasse allemaal stijf genoeg zijn maar sommige gewoon extreem stijf. Ik weeg 90kg en ben 1.86m
Door het budget wat op te schroeven hoef ik me ook niet vast te pinnen aan zaken zoals salden. (no offence). De roadlite en de rose waren technisch en prijs/kwaliteit gezien zeer goed keuze`s echter met een wat hoger bedrag kan het oog ook meer keuze krijgen
Gezien: Ridley Pheaton R 2011 mag hem bij de lokale fm meenemen voor 1350 tov de adviesprijs van 1599. Nou hoor ik sommige zeggen dat het frame wellicht niet stijf genoeg is tov bv rose of canyon. De FM zegt dat ik dit niet ga merken aangezien de alu frarme`s in deze prijsklasse allemaal stijf genoeg zijn maar sommige gewoon extreem stijf. Ik weeg 90kg en ben 1.86m
-
- Forum-lid
Die stijfheidsverschillen zullen niet enorm zijn, of wil je wedstrijden gaan rijden? Realiseer je wel dat je voor 1500 een dijk van een fiets hebt bij bijv. Rose of Canyon. Zag een Canyon met Athena 11v groep voor dat geld bijvoorbeeld. Dergelijke fiets is super in balans! Mooi licht, stijf met goede afmontage..
Is een mooie prijs voor de phaeton en met ultegra onderdelen.
En het voordeel van je eigen fm is dat je de service in de buurt hebt.
En hij kan je gewicht makkelijk aan denk dat er fulcrum 7 wielen op zitten en die hebben een heel goede reputatie wat zwaar maar stevige wielen
En het voordeel van je eigen fm is dat je de service in de buurt hebt.
En hij kan je gewicht makkelijk aan denk dat er fulcrum 7 wielen op zitten en die hebben een heel goede reputatie wat zwaar maar stevige wielen