Welke buitenband ?
-
- Forum-lid
Ik rij momenteel op mijn Mavic Cosmic Carbon met Vittoria Diamante Pro.
Ik zou ze willen vervangen, maar ik twijfel nog tussen Michelin Pro3 Race, Continental GP4000S of Vittoria Open Corsa CX.
Hoe zit het met de monteerbaarheid van deze banden op mijn Mavics ?
Welke heeft de kleinste rolweerstand ?
Andere positieve - negatieve ervaringen met deze banden ?
Ik zou ze willen vervangen, maar ik twijfel nog tussen Michelin Pro3 Race, Continental GP4000S of Vittoria Open Corsa CX.
Hoe zit het met de monteerbaarheid van deze banden op mijn Mavics ?
Welke heeft de kleinste rolweerstand ?
Andere positieve - negatieve ervaringen met deze banden ?
-
- Forum-lid
Wat is er mis met Diamante Pro?
Ik ben met de achterband juist overgestapt van Open Corsa CX naar Diamante Pro vanwege de slijtvastheid, elke 1500 km een Corsa achterband weg werd me toch een beetje te gortig. In rolweerstand merk ik geen echt verschil.
Ik heb geen ervaringen met de andere banden die je noemt, maar de Pro2 race was niet mijn favoriet, totaal geen grip op een natte weg en die heb je nogal eens in deze tijd van het jaar.
Ik ben met de achterband juist overgestapt van Open Corsa CX naar Diamante Pro vanwege de slijtvastheid, elke 1500 km een Corsa achterband weg werd me toch een beetje te gortig. In rolweerstand merk ik geen echt verschil.
Ik heb geen ervaringen met de andere banden die je noemt, maar de Pro2 race was niet mijn favoriet, totaal geen grip op een natte weg en die heb je nogal eens in deze tijd van het jaar.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
-
- Forum-lid
Ik reed altijd met Michelin Pro2 Race en ben vorig jaar overgestapt op GP4000. Beide banden zijn zeer lekbestendig. (Ik fiets het hele jaar door onder alle omstandigheden.)
De GP4000 heeft een betere wegligging bij natte omstandigheden. Nadeel van de GP4000 is dat het verwissellen moeizaam gaat. De band is moeilijk om de velg te krijgen.
De GP4000 heeft een betere wegligging bij natte omstandigheden. Nadeel van de GP4000 is dat het verwissellen moeizaam gaat. De band is moeilijk om de velg te krijgen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
GP4000s en ProRace3 zijn erg aan elkaar gewaagd. Allebei prima banden met hele fijne rij-eigenschappen.
Less is bore
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ik heb ook vredestein, prima bandjes. Ik rijd er al zo'n 1500km op met nog maar 1 keer lekrijden. Daarvoor had ik ze ook, maar na nog geen 20 km kapotgereden op een steen
Omdat ik een ander kleurtje wilde heb ik ze beide maar vervangen.
Omdat ik een ander kleurtje wilde heb ik ze beide maar vervangen.