Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Floyd Landis

ed.merckx.gara
Forum-lid

ed.merckx.gara 01 nov 2008 18:48

ride until you drop !!

eddy merckx fiets in mijn bezit !!

simic
Forum-lid

simic 01 nov 2008 19:03

Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Iedereen verdient een tweede kans vind ik. Hij gaat wel op een lager toneel acteren.

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 01 nov 2008 19:14

Top. Ik heb altijd het gevoel gehad dat Landis ten onrechte is gepakt. Met geen doping in de wereld kun je doen wat hij toen liet zien in de rit naar Morzine. Pure klasse.
Humor had hij ook. Nog even zeggen dat ze maar een Colaatje moesten drinken aangezien hij het gas erop zou zetten. En dan nog doen ook :D

Een van de mooiste (rit)overwinningen zie ik sinds jaren heb gezien.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

pjotr
Forum-lid

pjotr 01 nov 2008 20:14

Beste nieuws na de bekendmaking van de rentree van Vinokourov!
Anti-Spacers!

blaffy10
Forum-lid

blaffy10 02 nov 2008 13:43

ZorroI schreef:Top. Ik heb altijd het gevoel gehad dat Landis ten onrechte is gepakt. Met geen doping in de wereld kun je doen wat hij toen liet zien in de rit naar Morzine. Pure klasse.
Humor had hij ook. Nog even zeggen dat ze maar een Colaatje moesten drinken aangezien hij het gas erop zou zetten. En dan nog doen ook :D

Een van de mooiste (rit)overwinningen zie ik sinds jaren heb gezien.

Mvg, Zorro

Hoezo ten onrechte gepakt? De rest is terecht gepakt? Snap echt niks van je bewering en ook niet van de onderbouwing. Humor weer wel ja, maar ja ik zal ook het laatste lachen met flink wat testosteron in mijn mik.
Alstublaft.

lancev7
Forum-lid

Gebruikersavatar lancev7 02 nov 2008 13:56

om eerlijk te zijn ben sluit ik me aan bij Zorro1, ik heb tot op de dag vandaag het idee dat hij inderdaad 'genaaid' is. Ik zeg niet dat hij niets gebruikte maar hetgeen hij nu voor gepakt is en de wijze waarop is totaal onvolgbaar. Dat rammelde aan alle kanten, maar goed.

dogestyle
Forum-lid

dogestyle 02 nov 2008 14:04

Ik schreef dit stukje eerder bij het grote dopingtopic:

Ik weet niet of dit al eerder aan de orde is gekomen in dit topic maar ik hoorde laatst een (voor mij) nieuwe theorie over die vreemde zaak Landis met zijn te hoog testosteron: Landis weet net al ieder ander dat als je tijdens de tour testosteron pakt, dit gemakkelijk op te sporen is. Waarschijnlijk is de 'fout' die hij gemaakt heeft dat hij in het voorjaar getraind heeft met testosteron behandelingen en in die tijd bloed afgestaan. Dit bloed (met sporen van testosteron) zou door een autologe transfusie weer toegediend zijn voorafgaand aan de etappe die hij toen zo miraculeus won. Er treedt dan ook nog een verdunningsfactor op en daarom zijn er die dag sporen van testosteron aangetroffen.

Ik geloof dan ook eerlijk gezegd niet in Landis' onschuld. Ik moet trouwens wel toegeven dat ik die bewuste etappe een van de mooiste vind die ik ooit heb gezien...

sjefjanssen
Forum-lid

sjefjanssen 02 nov 2008 15:15

Als echt bewezen is dat iemand gepakt heeft, moet hij een levenslange schorsing krijgen.
Hij verdient geen tweede kans.Hij heeft zijn beroepstak bedrogen,renners die beter waren
van de overwinning en de winstpremie bestolen,zijn ploeggenoten bedonderd.
Als het bewijs niet 100% is ,vrijspraak.
Dit is mijn mening.Velen zullen het er wel niet mee eens zijn.

campasuper
Forum-lid

campasuper 02 nov 2008 20:06

Dogestyle schreef:Dit bloed (met sporen van testosteron) zou door een autologe transfusie weer toegediend zijn voorafgaand aan de etappe die hij toen zo miraculeus won.

Ik dacht dat autologe transfusies sowieso niet zijn toegestaan, dit is een vorm van bloeddoping.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

dogestyle
Forum-lid

dogestyle 02 nov 2008 21:09

campa=super schreef:
Dogestyle schreef:Dit bloed (met sporen van testosteron) zou door een autologe transfusie weer toegediend zijn voorafgaand aan de etappe die hij toen zo miraculeus won.

Ik dacht dat autologe transfusies sowieso niet zijn toegestaan, dit is een vorm van bloeddoping.

Is inderdaad niet toegestaan, maar wel moeilijk op te sporen...

lior63
Forum-lid

lior63 03 nov 2008 07:45

Ik vraag mij af of iemand anders dan Floyd Landis hier bij gebaat is.
Wie zit hier op te wachten?

Net als bij alle andere spijtoptanten en terugkeerders zal er altijd een zweem van wantrouwen omdie renner blijven hangen en daar zit het omago van de wielersport niet op te wachten.
Het zal wel goed zijn voor het wraakgevoel van Landis, maar het is niet goed voor de sport.

geer
Forum-lid

geer 03 nov 2008 16:01

Ha, dat miste nog net aan deze klucht! Landis! Van alle pakhazen, koning, keizer en admiraal. Ik hoop dat de hedendaagse profs van het "nieuwe wielrennen" deze man gaan uitkotsen, mocht hij ooit weer in Europa komen koersen...

Plaats reactie