Project Bianchi Mutt
-
- Forum-lid
- Berichten: 806
- Lid geworden op: 04 okt 2007 20:57
dat hangt denk ik heel erg af van je totale budget ik heb verschillende mutt's gezien en vind dit niet echt een van de mooisten. een XT groepje heb je wel voor 450-500 euries dus dan heb je voor 1000 euro wel een mooi fietsje. die vork herken ik ook niet zo direct. maar zoveel vorken zoveel meningen. ik zou hem denk ik gaan bekijken en eens kijken wat het allemaal is
tarmac expert sram force
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
Is het wel de juiste maat? Uit welk jaar? Hoeveel km's en wat voor km's?
€500 lijkt mij wat veel. (eigenlijk veels te)
Stel, je betaalt 500, en 500 voor een XT groep, dat maakt al 1000. Ook nog een goede vork erop en je gaat al richting 1500, ervan uitgaande dat je de vork nieuw koopt, en dat je met goed een Reba of mss een Recon bedoelt. De 765 wielen staan best goed bekend, maar die hebben na een aantal km's ook hun beste tijd gehad. Op die manier steek je veel geld in een tweedehands fiets, waarvan de onderdelen die je eraf haalt niet zoveel meer opbrengen. Een nieuwe complete fiets is dan de betere optie imho.(overjarig wellicht?.)
€500 lijkt mij wat veel. (eigenlijk veels te)
Stel, je betaalt 500, en 500 voor een XT groep, dat maakt al 1000. Ook nog een goede vork erop en je gaat al richting 1500, ervan uitgaande dat je de vork nieuw koopt, en dat je met goed een Reba of mss een Recon bedoelt. De 765 wielen staan best goed bekend, maar die hebben na een aantal km's ook hun beste tijd gehad. Op die manier steek je veel geld in een tweedehands fiets, waarvan de onderdelen die je eraf haalt niet zoveel meer opbrengen. Een nieuwe complete fiets is dan de betere optie imho.(overjarig wellicht?.)
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Ok, die ritten rijden had je er niet bij gezegd Ik was van de indruk dat je enkel en alleen wat kleine ritjes maken wilde in welk geval Deore goed genoeg is, dat bedoelde ik er eigenlijk mee te zeggen.
Bianchi maakt schitterende fietsen idd, hoewel ik ze zelf meer van de racefietsen ken, uiteraard met Campa afgemonteerd.
Vuur anders jouw vraag ook af op mountainbike.nl waar het MTB'en meer leeft als hier op Fiets
Succes met de keuze!
Bianchi maakt schitterende fietsen idd, hoewel ik ze zelf meer van de racefietsen ken, uiteraard met Campa afgemonteerd.
Vuur anders jouw vraag ook af op mountainbike.nl waar het MTB'en meer leeft als hier op Fiets
Succes met de keuze!
Cube AMS Comp 2010
Next: Specialized Roubaix òf Bianchi Via Nirone C2C ??
Next: Specialized Roubaix òf Bianchi Via Nirone C2C ??
@Amclassic fan: de Alpen niet in op een hardtail?? Kom op zeg dat geneuzel altijd van:"Als je de Alpen ingaat dan MOET je en fully, en dan MOET je ook schijfremmen" ....echte onzin!
Tuurlijk: als je alleen maar met de skilift omhoog gaat en dan gaat downhillen dan zul je wel aan de Fully met schijven moeten ja.
Ik heb zelf een Transalp gereden op een hardtail met HS33's en echt geen problemen gehad hoor, ook niet in de afdalingen, en geloof me: we hebben genoeg hoogtemeters gemaakt.
Kortom: ook met een hardtail kun je serieus de bergen in, alleen met een fully zul je wel meer comfort hebben.
Tuurlijk: als je alleen maar met de skilift omhoog gaat en dan gaat downhillen dan zul je wel aan de Fully met schijven moeten ja.
Ik heb zelf een Transalp gereden op een hardtail met HS33's en echt geen problemen gehad hoor, ook niet in de afdalingen, en geloof me: we hebben genoeg hoogtemeters gemaakt.
Kortom: ook met een hardtail kun je serieus de bergen in, alleen met een fully zul je wel meer comfort hebben.
Gang is alles!!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Je hebt niet alleen veel meer comfort, je staat gewoon eerder en veiliger beneden. Ga eens een weekje mtb'en onder begeleiding van een gids, die hebben meteen hun bedenkingen als er weer zo'n Hollander aan komt met een typische mtb die heel geschikt is om in Nederland door 't bos te rijden.
Om de TransAlp te rijden heb je vooral een goede conditie nodig, voor 't over grote deel is 't Schotter Strasse. Maar toch sneuvelen ieder jaar weer de nodige binnenbandjes door over verhitte velgen...
Downhillen heeft hier niets mee te maken, dat is een andere sport. Als je een uitdagende route in de bergen rijdt zul je gewoon drop offs tegen komen, je kan idd best een halve meter naar beneden springen met een hardtail of een ongeveerde fiets. Probleem is alleen dat de meeste laaglanders de techniek er niet voor hebben.
Dus als je een fiets koopt met 't doel om er mee in de Alpen te gaan rijden, koop er dan de ideale fiets voor.
Om de TransAlp te rijden heb je vooral een goede conditie nodig, voor 't over grote deel is 't Schotter Strasse. Maar toch sneuvelen ieder jaar weer de nodige binnenbandjes door over verhitte velgen...
Downhillen heeft hier niets mee te maken, dat is een andere sport. Als je een uitdagende route in de bergen rijdt zul je gewoon drop offs tegen komen, je kan idd best een halve meter naar beneden springen met een hardtail of een ongeveerde fiets. Probleem is alleen dat de meeste laaglanders de techniek er niet voor hebben.
Dus als je een fiets koopt met 't doel om er mee in de Alpen te gaan rijden, koop er dan de ideale fiets voor.