Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

ambrosio nemesis en campagnolo hyperon

karel_v
Forum-lid

karel_v 06 mar 2011 13:23

hallo,

ik ben op zoek naar wielen om mee te koersen voor de straten/kasseien in mindere staat. ik twijfel tussen ambrosio nemesissen met een goed paar naven en hyperons. aangezien pozzato hyperons gebruikt in parijs roubaix zullen dit wel relatief sterke wielen zijn? maar carbon + kasseien, is dat wel een goeie combinatie? en die ambrosios, heeft dat enkel nut als het écht veel kassei heeft? bolt dat nog goed, zo een gans lage velg? ik heb nu als koerswielen bontrager aeolus 5.0 en ik vind dat ze op sommige parcoursen te stijf rijden en bv als er veel wind staat niet gemakkelijk rijden. iemand advies voor een nog onervaren nieuweling?
No pain No gain

klimmer
Forum-lid HC

Gebruikersavatar klimmer 06 mar 2011 13:59

Vergelijk eens Pozzato's gewicht met je eigen gewicht.

paulusr3
Forum-lid

paulusr3 06 mar 2011 14:04

Die hyperons kunnen wel wat hebben hoor. Ook als je zwaarder mocht zijn dan pipo ;)
Je moet je alleen afvragen of je een zo'n dure wielset gaat aanwenden voor dergelijk gebruik. Dan zou ik voor de ambrosio's gaan. En die zullen zeker goed bollen, mits ze fatsoenlijk gespaakt worden....;)
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

karel_v
Forum-lid

karel_v 06 mar 2011 14:17

ik weeg 73 kilo. het is om met te koersen, en ik spaar dan liever wat langer om dan hélemaal mijn goesting te hebben ipv na 2 maand te beseffen dat ik de verkeerde keuze gemaakt heb en dat het geld in de vuilbak is. Die nemesissen, zijn dat uitsluitend kasseiwielen? want er gaat nergens een koers zijn met meer dan 10km kassei/ 80km. dus het is niet zo dat ik wielen wil enkel voor kasseien die achter de kasseistrook rubbish zijn.
No pain No gain

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 06 mar 2011 14:26

Voor ik toch als onervaren nieuweling een setje uit de prijscategorie van Hyperons kocht om te koersen moest er nog heel wat gebeuren. Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten maar volgens mij is er meer dan genoeg aan uitstekende alternatieven op de markt voor datgene wat jij wilt.

karel_v
Forum-lid

karel_v 06 mar 2011 14:28

zoals? onervaren is niet echt het geval op koersvlak, wel als het over wielen gaat :)
No pain No gain

jaapieo
Forum-lid

jaapieo 06 mar 2011 20:41

+1 voor MackersV2.0
mijn Flickr

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 06 mar 2011 20:44

karel_v schreef:dus het is niet zo dat ik wielen wil enkel voor kasseien die achter de kasseistrook rubbish zijn.

Tsja, wat versta je onder "rubbish"? Afgaande op je Hyperon-optie begrijp ik dat je fiets een Campagnolo afmontage heeft. Met 32- of 36-gaats Record naven, kwaliteitsspaken en Ambrosio velgen koop je een heel chique setje wielen die qua looks wellicht ouderwetser ogen dan de huidige systeemwiel/weinig spaken mode maar die probleemloos bollen op elke ondergrond.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

stefan
Forum-lid

stefan 06 mar 2011 22:06

Ambrosio velgen zijn absoluut geen rubbish. Mits goed gespaakt zoals hierboven al vermeld staat. Ik heb beide en ik gebruik mijn Ambrosio wielen veruit het meeste. Veel makkelijker en bovenal goedkoper om te vervangen als het kapot is.

Wat een onzin om te zeggen Ambrosio's alleen geschikt zijn voor kasseien. Waarom? Omdat je de pro's enkel in die wedstrijden met deze velgen ziet rijden? Om heel eerlijk te zijn het maakt allemaal geen bal uit. (Maar ik doe er zelf wel aan mee en koop ook carbon wielen.)

kort
Forum-lid

kort 07 mar 2011 14:23

Voor dat soort werk zijn Campa Neutron wielen ook uitstekend geschikt.

Plaats reactie