Wat kan je daar nou nog voor vragen?
Hallo,
Wil deze winter toch wat serieuzer door de bagger gaan, dus zit te dubben om mijn oude beestje wat op te lappen, of te verkopen en iets nieuws zoeken. Wat is wijsheid. Ik heb nu een Cannondale M500 uit '98. Zeg maar deze, maar dan met ahead voorbouw:
Op zich een prima fiets, mooi afgewerkt, maar niet meer helemaal up to date.
Wat zou verkopen op kunnen leveren? Hij is nog in prima staat.
Of is het evt zinvol om een nieuw frame te zoeken en de boel om te bouwen. Of kom ik dan in andere problemen. Het is momenteel allemaal Deore LX (8v). Wat zou zo'n frame dan evt nog opleveren?
Laatste optie is te blijven rijden. Blijft toch nog wel in mijn achterhoofd hangen. Ga ik er veel op vooruit met een nieuwe fiets? Hij is natuurlijk wel 10 jr oud.
Wat is wijsheid?
Wil deze winter toch wat serieuzer door de bagger gaan, dus zit te dubben om mijn oude beestje wat op te lappen, of te verkopen en iets nieuws zoeken. Wat is wijsheid. Ik heb nu een Cannondale M500 uit '98. Zeg maar deze, maar dan met ahead voorbouw:
Op zich een prima fiets, mooi afgewerkt, maar niet meer helemaal up to date.
Wat zou verkopen op kunnen leveren? Hij is nog in prima staat.
Of is het evt zinvol om een nieuw frame te zoeken en de boel om te bouwen. Of kom ik dan in andere problemen. Het is momenteel allemaal Deore LX (8v). Wat zou zo'n frame dan evt nog opleveren?
Laatste optie is te blijven rijden. Blijft toch nog wel in mijn achterhoofd hangen. Ga ik er veel op vooruit met een nieuwe fiets? Hij is natuurlijk wel 10 jr oud.
Wat is wijsheid?
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Blijven rijden als het metname voor lokaal rondje is. Het is nog steeds de rijder die het hem doet. Als de onderdelen nog ok zijn, lekker zo laten.
What makes the boat go faster?
Ilko, het ligt er een beetje aan wat je er mee wil gaan doen? Als je er vooral mee in NL en toertochten wil gaan rijden zou ik hem gewoon houden. Je oude onderdelen overzetten op een nieuw frame heeft denk ik weinig zin. En tsja wat kun je er nog voor vragen, met 200-300 euro houdt het denk ik wel op, hoewel Cannondale natuurlijk wel populair is op markptlaats.
Een paar tips voor upgrades die je heel makkelijk kunt doen en die echt een groot verschil maken:
* de cantilever remmen vervangen door goede v-brakes + hendels, bijvoorbeeld Avid SD7 of Shimano XT (nieuwste type)
* goede banden, bijvoorbeeld de bekende Schwalbe Racing Ralph / Nobby Nic combo (liefst 2.25" als het past)
Een paar tips voor upgrades die je heel makkelijk kunt doen en die echt een groot verschil maken:
* de cantilever remmen vervangen door goede v-brakes + hendels, bijvoorbeeld Avid SD7 of Shimano XT (nieuwste type)
* goede banden, bijvoorbeeld de bekende Schwalbe Racing Ralph / Nobby Nic combo (liefst 2.25" als het past)
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Ilko schreef:Dat is wel waar ja, maar op de Posbank bergaf over de boomwortels is zo'n vork wel hard...
Vorkupgrade is lastig, aangezien je voorkant flink omhoog komt.
Zelfs met een volledig geveerde vork is dat voor vele moeilijk, .
What makes the boat go faster?
Ik heb een CD m300, tweedehands gekocht voor €150. Het zijn echt lekkere fietsjes om te cruisen, racen zijn ze minder geschikt voor. Daarom heb ik 'm singlespeed gemaakt, echt racen is niet meer mogelijk. Misschien een optie om hem te houden als tweede fiets? Mocht je voor een nieuwe gaan, die wil je misschien niet elke week meenemen de bagger in?
Een vork upgrade is idd erg lastig, niet alleen qua inbouwhoogte. Er zijn nauwelijks goede,geveerde 1" vorken verkrijgbaar.
Goede bike om techniek te trainen is het wel, maar een "moderne" bike maakt veel verschil.
Het frame is heel goed te verkopen. Ik denk dat je er toch wel €200 voor kan vragen, misschien meer aan iemand die naar een old school bike zoekt. Is de lak nog in orde?
Een vork upgrade is idd erg lastig, niet alleen qua inbouwhoogte. Er zijn nauwelijks goede,geveerde 1" vorken verkrijgbaar.
Goede bike om techniek te trainen is het wel, maar een "moderne" bike maakt veel verschil.
Het frame is heel goed te verkopen. Ik denk dat je er toch wel €200 voor kan vragen, misschien meer aan iemand die naar een old school bike zoekt. Is de lak nog in orde?
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.
Dank voor jullie input, ik denk dat ik hem toch maar een doorstart gun
V-Brakes had ik idd al aan zitten denken, dit remt als een spons inmiddels. Is er nog significant verschil tussen XT en SD7? Qua prijs scheelt het niets.
Ik kan overigens met een RST vork een 1" buis monteren en dat voor relatief weinig bijv een 80mm Omega vork monteren. Ik ben niet echt thuis in die materie.. Levert dat wat op, of is dat weggegooid geld?
Bandjes zijn top, rij met een Schwalbe (RR) en een Hutchinson (geen idee welke).
V-Brakes had ik idd al aan zitten denken, dit remt als een spons inmiddels. Is er nog significant verschil tussen XT en SD7? Qua prijs scheelt het niets.
Ik kan overigens met een RST vork een 1" buis monteren en dat voor relatief weinig bijv een 80mm Omega vork monteren. Ik ben niet echt thuis in die materie.. Levert dat wat op, of is dat weggegooid geld?
Bandjes zijn top, rij met een Schwalbe (RR) en een Hutchinson (geen idee welke).
Houd er wel rekening mee dat als je over gaat van canti naar V-brakes, je ook de remgrepen moet vervangen omdat deze voor V-brakes een ander aantrekmoment hebben.
Ik heb hetzelfde gedaan, vaste vork vervangen door geveerd. De voorkant kwam inderdaad iets omhoog, maar heb daar geen last van. Ook al omdat de voorkant weer wat inzakt als je er op gaat zitten.
Ik heb hetzelfde gedaan, vaste vork vervangen door geveerd. De voorkant kwam inderdaad iets omhoog, maar heb daar geen last van. Ook al omdat de voorkant weer wat inzakt als je er op gaat zitten.